De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ben een totale beginner qua fundamentele analyse, dus wellicht een domme vraag: hoe kom je tot die multiplier? Is die puur empirisch of zit er een model achter? Is ze eigen aan een specifiek aandeel of gebruik je dezelfde waarde voor alle aandelen?gpv1 schreef:Daar pas ik een multiple van 18 op.
zie Waarde van Koersadvies op dit forum. Datum: 31 maart 2014dw schreef:... hoe kom je tot die multiplier? Is die puur empirisch of zit er een model achter? ...
Of je kan in die draad zoeken op @ycam
Bedankt!
Empirische vuistregel dus, maar duidelijk wel eentje die werkt. Dat zijn de beste
Empirische vuistregel dus, maar duidelijk wel eentje die werkt. Dat zijn de beste

Rendement van 32,3% over 2016 (incl. Dividend en kosten)
& 2017 al direct gestart met 2% in het groen.
Allemaal dankzij inzichten die ik heb opgedaan op dit forum, logisch te redeneren en bovenal veel geduld te hebben.
Allemaal dankzij inzichten die ik heb opgedaan op dit forum, logisch te redeneren en bovenal veel geduld te hebben.
Een vraagje : is de speculatietaks nu definitief van de baan? Die zou op 01/01 afgeschaft worden, maar het is daar redelijk stil over precies.
Ik heb een aandeel dat op een paar maand zijn koersdoel gehaald heeft en wil die verkopen, maar heb geen goesting om daar 1/3 van de winst af te geven.
Ik heb een aandeel dat op een paar maand zijn koersdoel gehaald heeft en wil die verkopen, maar heb geen goesting om daar 1/3 van de winst af te geven.
Programmawet die dit afschaft is blijkbaar op 22 december gestemd. De speculatietaks is dus officieel begraven sinds 1 januari.
en met welke aandelen dan wel ?Umi schreef:Rendement van 32,3% over 2016 (incl. Dividend en kosten)
ook bmw aandelen zie ik ?Didymus schreef:Programmawet die dit afschaft is blijkbaar op 22 december gestemd. De speculatietaks is dus officieel begraven sinds 1 januari.
aan welke koers aub ?
nog te houden ?