De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ben een totale beginner qua fundamentele analyse, dus wellicht een domme vraag: hoe kom je tot die multiplier? Is die puur empirisch of zit er een model achter? Is ze eigen aan een specifiek aandeel of gebruik je dezelfde waarde voor alle aandelen?gpv1 schreef:Daar pas ik een multiple van 18 op.
zie Waarde van Koersadvies op dit forum. Datum: 31 maart 2014dw schreef:... hoe kom je tot die multiplier? Is die puur empirisch of zit er een model achter? ...
Of je kan in die draad zoeken op @ycam
Bedankt!
Empirische vuistregel dus, maar duidelijk wel eentje die werkt. Dat zijn de beste
Empirische vuistregel dus, maar duidelijk wel eentje die werkt. Dat zijn de beste

Rendement van 32,3% over 2016 (incl. Dividend en kosten)
& 2017 al direct gestart met 2% in het groen.
Allemaal dankzij inzichten die ik heb opgedaan op dit forum, logisch te redeneren en bovenal veel geduld te hebben.
Allemaal dankzij inzichten die ik heb opgedaan op dit forum, logisch te redeneren en bovenal veel geduld te hebben.
Een vraagje : is de speculatietaks nu definitief van de baan? Die zou op 01/01 afgeschaft worden, maar het is daar redelijk stil over precies.
Ik heb een aandeel dat op een paar maand zijn koersdoel gehaald heeft en wil die verkopen, maar heb geen goesting om daar 1/3 van de winst af te geven.
Ik heb een aandeel dat op een paar maand zijn koersdoel gehaald heeft en wil die verkopen, maar heb geen goesting om daar 1/3 van de winst af te geven.
Programmawet die dit afschaft is blijkbaar op 22 december gestemd. De speculatietaks is dus officieel begraven sinds 1 januari.
en met welke aandelen dan wel ?Umi schreef:Rendement van 32,3% over 2016 (incl. Dividend en kosten)
ook bmw aandelen zie ik ?Didymus schreef:Programmawet die dit afschaft is blijkbaar op 22 december gestemd. De speculatietaks is dus officieel begraven sinds 1 januari.
aan welke koers aub ?
nog te houden ?
eventjes scrollen.fwybo schreef:en met welke aandelen dan wel ?Umi schreef:Rendement van 32,3% over 2016 (incl. Dividend en kosten)
met-welke-aandelen-hebben-jullie-mooie- ... 57-30.html
Ik ben de Trump bump nu wel een beetje beu. 

Haha, inderdaad. Ofwel stijgt het nog even door zodat ik wat posities kan verkopen. Ofwel komt er een serieuze correctie zodat ik nieuwe posities kan innemen.iBeans schreef:Ik ben de Trump bump nu wel een beetje beu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Precies 5 jaar geleden gekocht als een van mijn eerste aandelen aan 56,98. BMW is ondertussen minder dan 1% van mijn portefeuille, dus ik ben er niet echt mee bezig, maar houd ze gewoon bij. Als je wil instappen, hou er dan rekening mee dat er van het mooie brutodividend na aftrek dubbele RV (DE en BE) niet veel overblijft.fwybo schreef:ook bmw aandelen zie ik ?
aan welke koers aub ?
nog te houden ?
Re:
Ik kwam ergens die Franky-matic excel tegen van mijnkapitaal en heb deze gedownload. Om het wachtwoord te krijgen heb ik me aangemeld op de nieuwsbrief, maar na 2 dagen heb ik nog steeds het niet ontvangen. Toevallig iemand die het heeft en me per pb kan sturen? Heb nog net verlof vandaag,daarmee.Belca2 schreef:zie Waarde van Koersadvies op dit forum. Datum: 31 maart 2014
Of je kan in die draad zoeken op @ycam
Is vastgoed niet iets wat rente gevoelig is?
Zat zojuist VS sectoren te bekijken: http://www.sectorspdr.com/sectorspdr/to ... or-tracker en op 5 dagen is Real Estate de best presterende sector.
Kan iemand verklaren of dit logisch is? Bedankt.
Zat zojuist VS sectoren te bekijken: http://www.sectorspdr.com/sectorspdr/to ... or-tracker en op 5 dagen is Real Estate de best presterende sector.
Kan iemand verklaren of dit logisch is? Bedankt.
De vastgoedsector is inderdaad sterk rentegevoelig, net als de obligatiemarkt. De afgelopen 5dagen is de TLT etf (US treasuries +20y) gestegen met 4-5%, die erg rentegevoelig is, gezien de lange looptijd van deze overheidsobligaties. De LT-rente voor US treasuries is de afgelopen dagen gevoelig gezakt.
Voor een stuk liggen de notulen van de FED aan de basis. Die laten uitblijken dat de geplande renteverhogingen in 2017 nog geen done deal zijn. Ook het banenrapport van de VS was iets minder positief dan vorige maand.
Voor een stuk liggen de notulen van de FED aan de basis. Die laten uitblijken dat de geplande renteverhogingen in 2017 nog geen done deal zijn. Ook het banenrapport van de VS was iets minder positief dan vorige maand.