Nieuwe benzinewagen verkopen voor hybride ?
Nieuwe benzinewagen verkopen voor hybride ?
We hebben vorig jaar een nieuwe Opel zafira benzine wagen gekocht.
Auto wordt vooral gebruikt om rond de kerk te rijden en 2 a 3x per jaar mee op vakantie.
Nu hybride wagens extra gestimuleerd(aftrekbaar tot 110%)worden stel ik mij de vraag of het de moeite zou zijn om over te schakelen naar een hybride ?
De zafira draait rond de 9L/100 km tegenover een hybride 4 a 5L/100 km.
Rijden rond de 10.000km jaarbasis, dus ook al snel 4 a 500 liter benzine dat je extra uitspaart.
Kan het belastingsvoordeel en het benzinevoordeel dit goedmaken ?
Auto wordt vooral gebruikt om rond de kerk te rijden en 2 a 3x per jaar mee op vakantie.
Nu hybride wagens extra gestimuleerd(aftrekbaar tot 110%)worden stel ik mij de vraag of het de moeite zou zijn om over te schakelen naar een hybride ?
Rijden rond de 10.000km jaarbasis, dus ook al snel 4 a 500 liter benzine dat je extra uitspaart.
Re: Nieuwe benzinewagen verkopen voor hybride ?
Het eerste jaar is de afschrijving wel erg groot...-30%?
?
Misschien worden de hybrides binnen enkele jaren goedkoper. Denk aan de prijsevolutie van de zonnepanelen, ..
Misschien worden de hybrides binnen enkele jaren goedkoper. Denk aan de prijsevolutie van de zonnepanelen, ..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Door met een hybride rond de kerktoren te rijden ga je meer gebruiken dan de vooropgestelde 4 of 5 l per 100 km, dus al een stuk van het voordeel weg.
-
anonymous
Als particulier krijg je toch geen belastinvermindering voor een hybride wagen ?
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... jke-wagens
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... jke-wagens
Wat meer informatie aub.
Nuja toyota 》》》》opel.
Maar ga je dan een Prius plus kopen?
Dan ga je een pak geld moeten opleggen!
Ga je dat er ooit uit halen? Aan deze prijzen vermoedelijk niet....
Nuja toyota 》》》》opel.
Maar ga je dan een Prius plus kopen?
Dan ga je een pak geld moeten opleggen!
Ga je dat er ooit uit halen? Aan deze prijzen vermoedelijk niet....
-
anonymous
Ik zou eerder opteren om de Zafira om te wisselen voor een Zafira op CNG. Je zal bijlange na niet zoveel moeten opleggen dan bij een omwisseling voor een hybride wagen. Voor CNG betaal je tot 2020 geen rijtaks en geen BIV. Wat is de reden dat je een Zafira gekocht hebt ? De ruimte ? Een monovolume in hybride bestaat niet of je zou een Porsche Cayenne of zo moeten komen maar ik vermoed dat dit niet de bedoeling is. Dus uw hybride wagen zal dan een Auris een Ioniq of een Prius moeten zijn. Veel minder ruimte dan in een Zafira.
Of een kia niro of een toyota c-hr
De toyota grand prius+?anonymous schreef:Een monovolume in hybride bestaat niet of je zou een Porsche Cayenne of zo moeten komen maar ik vermoed dat dit niet de bedoeling is. Dus uw hybride wagen zal dan een Auris een Ioniq of een Prius moeten zijn. Veel minder ruimte dan in een Zafira.
https://nl.toyota.be/modellen/prius-plus/index.json
Maar om nu een 1 jaar oude wagen al gaan in te ruilen ... ?? Ik denk niet dat je daar financieel voordeel met gaat doen.
-
anonymous
Die kende ik niet. Wel prijzig. Als je daarvoor een eenjarige Zafira moet inruilen leg je minstens 12000 euro op en ik vrees zelfs rond de 15000. Dat haal je er nooit uit aan de hand van minder verbruik.
De zafira vooral gekocht voor de vele ruimte die toch regelmatig van pas komt.
-
anonymous
Als je kan leven met minder ruimte kun je eventueel opteren voor een Auris of een Ioniq maar reken toch op een opleg van minstens 6000 euro. De vraag is dan of het sop de kool waard is. Ik denk dat je met een hybride toch ook gemiddeld een liter of 5 gaat verbruiken. Aan 10000 km per jaar moet je dan al een jaar of 10 bollen om de opleg er uit te halen. Als je bijvb een lpg tank in uw Zafira laat inbouwen ben je ongeveer 2500 euro kwijt en tank je aan 0.35 of 0.40 euro per liter. Je zal uw opleg een pak sneller terug gewonnen hebben.
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Dus je hebt een nieuwe wagen gekocht die 9L/100km verbruikt om 10000km per jaar te rijden. Wow, iemand heeft geld te veel.karine schreef:We hebben vorig jaar een nieuwe Opel zafira benzine wagen gekocht.
500l benzine uitsparen per jaar aan 1.5€/l = 750€ per jaar uitgespaard. Waarschijnlijk zal wegentaks ook een paar 100€ per jaar minder zijn. Dan zit je aan 1000€ besparing per jaar. De vraag is dan hoeveel je gaat verliezen op deze auto en hoeveel je gaat moeten bijleggen bij zo'n hybride. Als dat verhaal 15000€ kost, dan ga je 15 jaar met die hybride moeten rijden om break-even te komen.
Nu, met het autosalon, is het natuurlijk wel de juiste moment om eens te gaan luisteren.
Serieus, met de kwaliteit van auto's tegenwoordig is het mi niet meer nodig om een nieuwe auto te kopen. Ik koop geen enkele auto die jonger is dan 3 jaar. Het grootste deel van de waarde vermindering mag de eigenaar voor mij op zich nemen. Dat in combinatie met de auto op rijden, is de minst dure manier om een auto te bezitten. En met op bedoel ik op hé? Ik heb het dan over de auto die buist op de technische keuring waarbij de herstelling meer gaat kosten dan wat de auto nog waard is.
-
Woz
Probeer van die 10.000km/j er wat af te doen. Iedere 1000km minder is 150€ in de pocket.
Met een fiets kan je ook rond de kerk rijden
Met een fiets kan je ook rond de kerk rijden
-
anonymous
Tsja, volgens de fabrikanten verbruiken deze auto's maar 6.5 liter. Dat er nog mensen zijn die dat geloven kan er bij mij niet in. Geen enkele auto verbruikt wat de fabrikanten beloven en al zeker niet als je zoals T/S "rond de kerktoren rijdt"Inmaken schreef:Dus je hebt een nieuwe wagen gekocht die 9L/100km verbruikt om 10000km per jaar te rijden. Wow, iemand heeft geld te veel.![]()
Als je aan 100 op de autosnelweg rijdt zal zo'n Zafira inderdaad maar 6.5 a 7 liter verbruiken en anders zit je rond de 9 a 10 liter.
Ik heb ook een Zafira en op LPG verbruikt ie inderdaad tussen de 9 en de 10 liter. Ik rij mijn auto's ook altijd op dat is de goedkoopste manier. Maar het staat niet chic natuurlijk om na verloop van tijd met een oude auto rijden. We moeten natuurlijk de buren in de straat de ogen kunnen uit steken en regelmatig een nieuwe zo duur mogelijke kar kunnen kopen.