Welke broker kies ik nu best?
TIP
Welke broker kies ik nu best?
Ik zit momenteel nog bij Paribas maar daar ga ik zowiezo weg. Ik zit al weekje rond te kijken en weet nog altijd niet welke online broker ik best zou kiezen.
Keytrade was mijn eerste gedacht want hebben alles maar blijken toch vrij duur bvb. bij buitenlandse beurzen en als je ook grote orders (+€5000) wil plaatsen. Begrijp niet waarom ze daar €25 voor aanrekenen. Wat biedt Keytrade meer dat bvb Binckbank niet doet.
Binckbank is op alle vlak wat goedkoper denk ik, maar ik weet niet of ze veel fondsen hebben.
Fortunea is geloof ik de goedkoopste maar weet er weinig over.
MeDirect is nu volledig Belgische dacht ik - voordien Malta - maar betrouw het toch niet echt.
Bolero en DeGiro vallen af omdat die % nemen op dividend, wat niet interessant is als je ook veel dividend aandelen koopt. Heb berekend dat het duurder zou uitvallen dan voorvermelde.
Ik vermoed dat de meesten hier al die brokers overlopen zullen hebben, dus graag jullie mening over elk van hen als kan. Ik zou vooral willen weten waarom het toch beter kan zijn om Keytrade te kiezen ipv BB of Fortunea. Alvast bedankt.
Keytrade was mijn eerste gedacht want hebben alles maar blijken toch vrij duur bvb. bij buitenlandse beurzen en als je ook grote orders (+€5000) wil plaatsen. Begrijp niet waarom ze daar €25 voor aanrekenen. Wat biedt Keytrade meer dat bvb Binckbank niet doet.
Binckbank is op alle vlak wat goedkoper denk ik, maar ik weet niet of ze veel fondsen hebben.
Fortunea is geloof ik de goedkoopste maar weet er weinig over.
MeDirect is nu volledig Belgische dacht ik - voordien Malta - maar betrouw het toch niet echt.
Bolero en DeGiro vallen af omdat die % nemen op dividend, wat niet interessant is als je ook veel dividend aandelen koopt. Heb berekend dat het duurder zou uitvallen dan voorvermelde.
Ik vermoed dat de meesten hier al die brokers overlopen zullen hebben, dus graag jullie mening over elk van hen als kan. Ik zou vooral willen weten waarom het toch beter kan zijn om Keytrade te kiezen ipv BB of Fortunea. Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Mark01 op 11 juni 2015, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke broker kies ik nu best?
Lynx is gewoon de beste en de goedkoopste. De rest komt nog niet in de buurt. Keytrade, Binck, Bolero ...is te duur om nog behoorlijk winst te maken. BNP Paribas leeft van de naïeve mensen die er helaas nog met veel zijn.(ik ben eigenlijk ook nog onnozel want ik heb er ook nog geld bij)
Maar 5 $ op de Amerikaanse beurs of 6 euro in Europa per aan of verkoop.
Alleen met het platform is het in begin even wennen, maar daarna zou je met niks anders meer willen werken omdat het zo professioneel is. Beurstaks ontwijken voor de korte termijn kan ook via hun CFD's.
Ze geven ook beursinfo en lessen om met het platform te leren werken.
Alleen als je echt niet met een computer kan werken zou ik het afraden.
De manier van overschrijven en terug ontvangen is ook wennen in het begin.
Service is klasse, gewoon bellen naar hun Belgisch kantoor in Gent en u wordt direct geholpen.
zie hun prijzen: https://www.lynx.be/tarieven/Keytrade/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar 5 $ op de Amerikaanse beurs of 6 euro in Europa per aan of verkoop.
Alleen met het platform is het in begin even wennen, maar daarna zou je met niks anders meer willen werken omdat het zo professioneel is. Beurstaks ontwijken voor de korte termijn kan ook via hun CFD's.
Ze geven ook beursinfo en lessen om met het platform te leren werken.
Alleen als je echt niet met een computer kan werken zou ik het afraden.
De manier van overschrijven en terug ontvangen is ook wennen in het begin.
Service is klasse, gewoon bellen naar hun Belgisch kantoor in Gent en u wordt direct geholpen.
zie hun prijzen: https://www.lynx.be/tarieven/Keytrade/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 11 juni 2015, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Moet je Lynx aangeven in je belastingen, zoals bv degiro?
Of is het een Belgische bank zoals binck, die je niet moet aangeven?
Lynx is van die buitenlandse "interactive brokers", dus je moet ze aangeven in de belastingen.hansv schreef:Moet je Lynx aangeven in je belastingen, zoals bv degiro?
Maar ze sturen u wel alle gegevens door, om dan in uw aangifte te steken.
Goed dat jullie dit vermelden want persoonlijk vind ik dat teveel gedoe dus ondanks sterke tarieven valt die al af.Dirk2 schreef:Lynx is van die buitenlandse "interactive brokers", dus je moet ze aangeven in de belastingen.hansv schreef:Moet je Lynx aangeven in je belastingen, zoals bv degiro?
Maar ze sturen u wel alle gegevens door, om dan in uw aangifte te steken.
Tiens, als je munten wisselt, betaal je daar €10 voor bij Keytrade.. ik dacht dat dit gratis was?
bij Lynx moet je beurstaks betalen en bij de Giro niet
Het scheelt een slok op de borrel als je b ij een transactietje van 100 miljard euro bv geen beurtaks van 0,27 % moet betalen
Het scheelt een slok op de borrel als je b ij een transactietje van 100 miljard euro bv geen beurtaks van 0,27 % moet betalen
Nu iedereen beurstaks moet betalen heb ik DeGiro gesloten en naar Bolero gegaan. Ze hebben een actie waar je 200 euro gratis krediet krijgt, daar kan ik een tijdje mee verder
Waar haal je dat Bolero een % zou nemen op dividend?Mark01 schreef:
Portefeuille: IWDA, cash
-
- Full Member
- Contacteer:
Jarexx schreef:Waar haal je dat Bolero een % zou nemen op dividend?Mark01 schreef:
Dit geld voor dividenden van niet-Belgische aandelen. Hier is een inningskost van 2 %. Voor Belgische aandelen is er geen inningskost.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Bij DeGiro is de dividendverwerking gratis, tenzij je een custody account neemt. Als ik de tarieven van DeGIro vergelijk met die van Bolero, blijft ik toch zeker bij DeGiro...
Zit je dan op www.degiro.nl? Die site lijkt mij toch hard op Nederlandse klanten gericht. Of kan je er toch als Belg terecht?
Er is www.degiro.be maar die website is (althans momenteel) gewoon blanco.
Er is www.degiro.be maar die website is (althans momenteel) gewoon blanco.
Ik heb de voorwaarden nagelezen en die 200 euro is maar drie maanden geldig ... dus dat tijdje is inderdaad maar een "tijdJE"netwerken schreef:Nu iedereen beurstaks moet betalen heb ik DeGiro gesloten en naar Bolero gegaan. Ze hebben een actie waar je 200 euro gratis krediet krijgt, daar kan ik een tijdje mee verder

Klopt het dat je bij Bolero real-time koersen hebt (bij Keytrade zit er een kwartier vertraging op ... ondanks de hogere makelaarskosten)
Uit de FAQ van Bolero:geebee schreef:Ik heb de voorwaarden nagelezen en die 200 euro is maar drie maanden geldig ... dus dat tijdje is inderdaad maar een "tijdJE"netwerken schreef:Nu iedereen beurstaks moet betalen heb ik DeGiro gesloten en naar Bolero gegaan. Ze hebben een actie waar je 200 euro gratis krediet krijgt, daar kan ik een tijdje mee verder![]()
Klopt het dat je bij Bolero real-time koersen hebt (bij Keytrade zit er een kwartier vertraging op ... ondanks de hogere makelaarskosten)
Actieve Bolero-klanten krijgen automatisch gratis realtime streaming koersen voor Euronext en de Amerikaanse beurzen (NYSE, Nasdaq en Amex). Zo krijgt u onmiddellijk en zonder enige vertraging iedere koersschommeling op deze beurzen continu op uw scherm te zien. Niet alleen de recentste koers, maar ook bied- en laatprijzen, volumes, hoogste/laagste koersen, procentuele koersschommelingen,...
Voor de andere markten beschikt u over gratis delayed koersinformatie (met een vertraging van 15 minuten)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Je kan er ook als Belg terecht. Ze regelen ook je beurstaks en zo... Je buitenlandse dividenden moet je wel nog zelf aangeven in je belastingen. Ik vermoed/hoop dat ze over enige tijd ook een Belgische registratie nemen, maakt het nog net iets makkelijker. Maar hun prijzen zijn niet te kloppen en ik ben best tevreden van hun platform met real time koersen, nieuws,... vooral gratis.coiner schreef:Zit je dan op http://www.degiro.nl? Die site lijkt mij toch hard op Nederlandse klanten gericht. Of kan je er toch als Belg terecht?
Er is http://www.degiro.be maar die website is (althans momenteel) gewoon blanco.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hierbij bevestigd door een andere tevreden klant, enkel over de tijd dat het duurt om geld over te maken ben ik ontevreden.gillepils schreef:Je kan er ook als Belg terecht. Ze regelen ook je beurstaks en zo... Je buitenlandse dividenden moet je wel nog zelf aangeven in je belastingen. Ik vermoed/hoop dat ze over enige tijd ook een Belgische registratie nemen, maakt het nog net iets makkelijker. Maar hun prijzen zijn niet te kloppen en ik ben best tevreden van hun platform met real time koersen, nieuws,... vooral gratis.coiner schreef:Zit je dan op http://www.degiro.nl? Die site lijkt mij toch hard op Nederlandse klanten gericht. Of kan je er toch als Belg terecht?
Er is http://www.degiro.be maar die website is (althans momenteel) gewoon blanco.
Volgens DeGiro zou dat minimaal 1 dag duren, maar het overmaken van het geld en de verificatie daarvan neemt makkelijk meerdere dagen in beslag (klopt theoretisch gezien wel met de definitie van 'minimaal', maar toch...)