termijnrekening bij DHB-bank
TIP
termijnrekening bij DHB-bank
Dag allemaal,
ik vermoed dat dhb-bank momenteel één van de banken is die nog goed zit wat termijnrekeningen betreft(voor mij 1 jaar), enkel vraag ik me af of ik geen risico neem hier een termijnrekening te openen.
Zijn sommige onder jullie hier klant en wat zijn jullie ervaringen?
Het is een nederlandse bank (oorsprong Turkije) waar er ook de bankgarantie igeldt. Voor België gelden dezelfde voorwaarden.
Zou ik er goede aan doen daar een termijnrekening te openen of vinden jullie dat ik het beter niet kan doen?
Alvast bedankt
stefano
ik vermoed dat dhb-bank momenteel één van de banken is die nog goed zit wat termijnrekeningen betreft(voor mij 1 jaar), enkel vraag ik me af of ik geen risico neem hier een termijnrekening te openen.
Zijn sommige onder jullie hier klant en wat zijn jullie ervaringen?
Het is een nederlandse bank (oorsprong Turkije) waar er ook de bankgarantie igeldt. Voor België gelden dezelfde voorwaarden.
Zou ik er goede aan doen daar een termijnrekening te openen of vinden jullie dat ik het beter niet kan doen?
Alvast bedankt
stefano
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: termijnrekening bij DHB-bank
je hebt het voordeel van de Nl garantieregeling - tot nader bericht €100 000,-
Je kan ook alle vragen rechtstreeks stellen onder de rubriek vraag het aan DHB.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Je kan ook alle vragen rechtstreeks stellen onder de rubriek vraag het aan DHB.
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ Stefano
Ik ben er ook nog altijd niet uit waar ik een termijnrek. ga openen. Denk van deze namiddag eens langs te gaan bij Ethias. Er komt weinig reactie op de termijnrekeningen vind ik, jammer..
Ik ben er ook nog altijd niet uit waar ik een termijnrek. ga openen. Denk van deze namiddag eens langs te gaan bij Ethias. Er komt weinig reactie op de termijnrekeningen vind ik, jammer..
Je kunt toch je termijnrekening openen waar je wilt.
Zolang je maar onder het bedrag blijft van het garantiefonds kan er niets gebeuren en heb je zeker je geld terug mocht de bank failliet gaan (en die kans is nog altijd superklein).
Zolang je maar onder het bedrag blijft van het garantiefonds kan er niets gebeuren en heb je zeker je geld terug mocht de bank failliet gaan (en die kans is nog altijd superklein).
voor mij, 2 jaar bij CE en niet meer als 18.000 per rekening(x2)....tot nu toe nog steeds 4,89 % netto 
en de rest bij BMPB op spaarrekeningen...ook 2 rekeningen
dat zijn de enige banken waar ik (zolang ik hier rondhang) het minst slecht van gelezen heb en imo goede condities geven ...maar meer als 18.000 zal ik nergens meer plaatsen....
die 100.000 garantie is maar tijdelijk en voor 'n termijn op 2 jaar neem ik sowieso geen enkel risico meer...

en de rest bij BMPB op spaarrekeningen...ook 2 rekeningen
dat zijn de enige banken waar ik (zolang ik hier rondhang) het minst slecht van gelezen heb en imo goede condities geven ...maar meer als 18.000 zal ik nergens meer plaatsen....
die 100.000 garantie is maar tijdelijk en voor 'n termijn op 2 jaar neem ik sowieso geen enkel risico meer...
Zojuist heb ik 15000€ gestort op een termijnrekening van dhb voor 1 jaar. Het duurd wel een ganse week eer je, je rekening nr krijgt. Hopelijk is het wat veilig, ben ook wachtend op 20000€ van kp. Op CE een termijnrekening van 1 jaar van 30000€ misschien is dat wat veel voor het garantiefonds ? Bij Argenta heb ik een termijnrekening voor 1 jaar 20000, als daar ooit problemen komen dan weet ik het niet meer,heb daar 2 E-spaarrekeningen, 5 zichtrekeningen, 1 groeirekening (staat niet veel op) Ook pensioen sparen. Daar staat wel veel meer als 20000 hé. Zie het echt niet goed meer zitten, spaarrekening OBK +KBC+rabo+amro+BKCP+AXA. Weet je, daar word ik gek van, van te spreiden. Kan het echt niet eenvoudiger, wil wel aan mijn geld kunnen, binnen 1 jaar.
Ik weet dat er op dit forum al veel geschreven is over de betrouwbaarheid van DHB-bank, maar voor alle zekerheid wil ik nog wel eens een vraagje hierover lanceren.
Is deze bank mijn vertrouwen waard als kleine (termijn)spaarder, wetende dat de rating - als ik me niet vergis - ongeveer de rating van Argenta benadert ?
Is deze bank mijn vertrouwen waard als kleine (termijn)spaarder, wetende dat de rating - als ik me niet vergis - ongeveer de rating van Argenta benadert ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Op dit moment zou ik alleen maar argenta vetrouwen (5de bank)BedotorNot schreef: Ik weet dat er op dit forum al veel geschreven is over de betrouwbaarheid van DHB-bank, maar voor alle zekerheid wil ik nog wel eens een vraagje hierover lanceren.
Maar eigenlijk zijn de "big four" volgens mij nog het betrouwbaarst: de overheid zou die zeker nooit failliet laten gaan en een scenario zoals kaupthing is ondenkbaar voor die banken.
Ik wou zopas een termijnrekening openen bij DHB. Maar ik ben gestopt omdat ik nergens vermeld zie staan dat je bij een DHB Advantage rekening een digipass of toegangscodes krijgt om online te checken of je geld er wel degelijk staat.
Als je op de website van DHB op DHB S@veOnline klikt dan staat dat er wel duidelijk bij vemeld.
Ik besef dat ik er toch niets met kan doen als het op een termijnrekening staat maar ik check toch graag eens af en toe of het er nog wel degelijk staat. Klinkt mss dom indd, maar gewoon een papiertje toegestuurd krijgen waarop staat dat alles ok is volstaat toch niet om me gerust te stellen. (in de mate dat dat tegenwoordig nog mogelijk is natuurlijk)
Als je effectief geen online toegang hebt bij een Advantage rekening, kan ik dan niet gewoon een S@veOnline openen en via daar een termijnrekening aanvragen die dan wss wel online zal te zien zijn?
Same question voor CE eigelijk, want ik wou mijn centjes verdelen over die 2 banken.
Met dat dit de eerste keer is dat ik een termijnrekening open zou ik nog enkele domme vraagjes willen stellen.
1)Als ik een rekening open van een jaar en ik stort hier regelmatig op bij, wordt dan per storting een looptijd van een jaar gerekend? Of kan ik als ik op maand 11 bijstort, 1 maand later al terug over die laatste storting beschikken?
2)Moet je een termijnrekening opzeggen nadat de looptijd is verstreken? Of worden deze stilzwijgend verlengd?
3)Wat als je toch vroegtijdig een deel van je geld zou nodig hebben. Hoeveel moet je dan als 'boete' betalen? Verschilt dit van bank tot bank?
Alvast bedankt,
Steven
Als je op de website van DHB op DHB S@veOnline klikt dan staat dat er wel duidelijk bij vemeld.
Ik besef dat ik er toch niets met kan doen als het op een termijnrekening staat maar ik check toch graag eens af en toe of het er nog wel degelijk staat. Klinkt mss dom indd, maar gewoon een papiertje toegestuurd krijgen waarop staat dat alles ok is volstaat toch niet om me gerust te stellen. (in de mate dat dat tegenwoordig nog mogelijk is natuurlijk)
Als je effectief geen online toegang hebt bij een Advantage rekening, kan ik dan niet gewoon een S@veOnline openen en via daar een termijnrekening aanvragen die dan wss wel online zal te zien zijn?
Same question voor CE eigelijk, want ik wou mijn centjes verdelen over die 2 banken.
Met dat dit de eerste keer is dat ik een termijnrekening open zou ik nog enkele domme vraagjes willen stellen.
1)Als ik een rekening open van een jaar en ik stort hier regelmatig op bij, wordt dan per storting een looptijd van een jaar gerekend? Of kan ik als ik op maand 11 bijstort, 1 maand later al terug over die laatste storting beschikken?
2)Moet je een termijnrekening opzeggen nadat de looptijd is verstreken? Of worden deze stilzwijgend verlengd?
3)Wat als je toch vroegtijdig een deel van je geld zou nodig hebben. Hoeveel moet je dan als 'boete' betalen? Verschilt dit van bank tot bank?
Alvast bedankt,
Steven
Bij CE zie je de termijnrekeningen staan in een overzicht en kan je een detail bekijken die u dan het bedrag geeft, totale rente, vervaldag.Flaming schreef: Ik wou zopas een termijnrekening openen bij DHB. Maar ik ben gestopt omdat ik nergens vermeld zie staan dat je bij een DHB Advantage rekening een digipass of toegangscodes krijgt om online te checken of je geld er wel degelijk staat.
Op een termijnrekening kan je niet bijstorten.Flaming schreef: 1)Als ik een rekening open van een jaar en ik stort hier regelmatig op bij, wordt dan per storting een looptijd van een jaar gerekend? Of kan ik als ik op maand 11 bijstort, 1 maand later al terug over die laatste storting beschikken?
Bij DHB wordt die blijkbaar automatisch verlengd tenzij je vraagt van het niet te doen. Bij CE wordt ze niet automatisch verlengd (ben ik niet 100% zeker van). MAar ik denk het toch dat het zo is.Flaming schreef:2)Moet je een termijnrekening opzeggen nadat de looptijd is verstreken? Of worden deze stilzwijgend verlengd?
Ja, dit verschilt van bank tot bank.Flaming schreef:3)Wat als je toch vroegtijdig een deel van je geld zou nodig hebben. Hoeveel moet je dan als 'boete' betalen? Verschilt dit van bank tot bank?