Verhoogde woonbonus eerste jaar
TIP
Verhoogde woonbonus eerste jaar
Mijn hypothecaire lening zal dit jaar starten. Deze lening is fiscaal geoptimaliseerd zodat ik de maximale woonbonus via de belastingen kan innen. Dit aanslagjaar zal mijn lening echter pas ingaan vanaf 1 juni waardoor ik geen volledige woonbonus zal binnenhalen.
Ik heb er bewust voor gekozen om mijn SSV buiten fiscaliteit te houden.
Zijn er nog mogelijkheden? Kan ik bvb aanvullen met langetermijnsparen?
Ik heb er bewust voor gekozen om mijn SSV buiten fiscaliteit te houden.
Zijn er nog mogelijkheden? Kan ik bvb aanvullen met langetermijnsparen?
Re: Verhoogde woonbonus eerste jaar
Pensioensparen kun je nog doen .
Ik geloof dat levenssparen in dezelfde korf als uw hypotheek zit en daar heb je al het maximum op dus heeft geen zin om dit ge doen is geen belastingvoordeel
Ik geloof dat levenssparen in dezelfde korf als uw hypotheek zit en daar heb je al het maximum op dus heeft geen zin om dit ge doen is geen belastingvoordeel
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vragen dat je dit jaar wat meer kapitaal mag aflossen, denk dat je dat recht altijd hebt.
Op het einde van de rit is de looptijd van de lening dan wel korter (misschien is tegen dan de woonbonus afgeschaft wegens faillissement van de n.v. Belgie of de republiek Vlaanderen
Op het einde van de rit is de looptijd van de lening dan wel korter (misschien is tegen dan de woonbonus afgeschaft wegens faillissement van de n.v. Belgie of de republiek Vlaanderen
Mijn vraag ging er net om dat de korf van de hypotheek niet volledig gevuld zal zijn en wat ik nog extra zou doen om ook voor dit aanslagjaar deze korf volledig te vullen?mikel schreef:Pensioensparen kun je nog doen .
Voorwaarde om hyp lening fiscaal in te mogen brengen is een looptijd van minimum tien jaar.paul schreef:vragen dat je dit jaar wat meer kapitaal mag aflossen, denk dat je dat recht altijd hebt.
Als je de eerste tien jaar kapitaal vervroegd aflost, dan komt deze kapitaalsaflossing volgens mij niet in aanmerking voor fiscaal voordeel.