Fusie Keytrade en Arkéa (ex-Fortuneo)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Fusie Keytrade en Arkéa (ex-Fortuneo)
best niet samenvoegen, herinner me een bericht dat je dan de getrouwheidspremie verliest omdat de premie is opgestart bij verschillende banken
het gras is altijd groener aan de overkant
Bij mij was de Fortuneo Fidelityrekening al eerder leeggehaald (toen het nog bij Fortuneo was). Een paar dagen geleden heb ik het nog resterende bedrag (laatste basisrente) van de Fortuneo Fidelity rechtstreeks overgeschreven naar mijn Keytrade zichtrekening. Het was een verwaarloosbaar bedragje dat toch geen rente meer opbracht.
Voor bedragen waarop je nog getrouwheidspremies te goed hebt, wacht je best tot je die verworven hebt. Die brachten bij Fortuneo immers nog een hogere premie op dan bij Keytrade. En ik vrees dat je die anders kwijt bent.
Een aantal antwoorden kun je vinden op de website van Keytrade in de FAQ onderaan onder "Fortuneo Bank".
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/
Voor bedragen waarop je nog getrouwheidspremies te goed hebt, wacht je best tot je die verworven hebt. Die brachten bij Fortuneo immers nog een hogere premie op dan bij Keytrade. En ik vrees dat je die anders kwijt bent.
Een aantal antwoorden kun je vinden op de website van Keytrade in de FAQ onderaan onder "Fortuneo Bank".
Bedankt voor de info: inderdaad best wachten met opdoeken tot "vervaldatum" van de Fidelity-rekening.
en best nog een bankwerkdag extra want Keytrade neemt altijd een dag extra, zie je wel in de simulator
het gras is altijd groener aan de overkant
Inderdaad,
niet samenvoegen, maar gewoon WACHTEN is de boodschap.
Zelf ben ik ex-PSA, ex-Fortuneo en ex-Keytrade en dus heb ik nu een ganse waslijst van zicht-, spaar-, getrouwheids- en beursrekeningen staan, maar dat laat je best zo om je premies niet te breken en in sommige gevallen ook om van de oorspronkelijke voorwaarden te kunnen blijven genieten.
Ik zal dat onoverzichtelijk boeltje wel eens opkuisen over een jaartje, als alles "echt" eengemaakt is.
Voor de rest: getrouwheidspremies zijn maar verworven de dag nadat het bedrag er 1 vol jaar heeft opgestaan: dus u niet aan laten vangen in de haast om schoon schip te maken...
niet samenvoegen, maar gewoon WACHTEN is de boodschap.
Zelf ben ik ex-PSA, ex-Fortuneo en ex-Keytrade en dus heb ik nu een ganse waslijst van zicht-, spaar-, getrouwheids- en beursrekeningen staan, maar dat laat je best zo om je premies niet te breken en in sommige gevallen ook om van de oorspronkelijke voorwaarden te kunnen blijven genieten.
Ik zal dat onoverzichtelijk boeltje wel eens opkuisen over een jaartje, als alles "echt" eengemaakt is.
Voor de rest: getrouwheidspremies zijn maar verworven de dag nadat het bedrag er 1 vol jaar heeft opgestaan: dus u niet aan laten vangen in de haast om schoon schip te maken...
De overdracht van Fortuneo naar Keytrade is helemaal correct verlopen.
De getrouwheidsdata van de spaarrekening zijn correct meegenomen naar Keytrade.
Je kan een tabel opvragen van deze data.
Ik heb de Azur-Spaar van Keytrade laten annuleren, deze stond toch al een hele tijd op "0".
En ook de Fortuneo zichtrekening ("Lopende rekening" nu genaamd bij Keytrade) mag weg.
De getrouwheidsdata van de spaarrekening zijn correct meegenomen naar Keytrade.
Je kan een tabel opvragen van deze data.
Ik heb de Azur-Spaar van Keytrade laten annuleren, deze stond toch al een hele tijd op "0".
En ook de Fortuneo zichtrekening ("Lopende rekening" nu genaamd bij Keytrade) mag weg.
Hoe (als ex-Fortuneo) nu inloggen met digipass naar Keytrade? Alles ok tot en met... aanvinken van 'goedkeuring algemene voorwaarden', dan verschijnt invullen huidig wachtwoord/paswoord fortuneo.....(='k veronderstel de vroegere toegangscode fortuneo, want heb niks anders)... resultaat: ONGELDIG...en kan niet verder. Hoe moet het verder?
Niet zo gemakkelijk voor iemand van vierde leeftijd .
Hoe (als ex-Fortuneo) nu inloggen met digipass naar Keytrade? Alles ok tot en met... aanvinken van 'goedkeuring algemene voorwaarden', dan verschijnt invullen huidig wachtwoord/paswoord fortuneo.....(='k veronderstel de vroegere toegangscode fortuneo, want heb niks anders)... resultaat: ONGELDIG...en kan niet verder. Hoe moet het verder?
Deze support pagina krijg ik nooit te zien als ik als klant ingelogd ben. Vervelend of gewoon stom?Een aantal antwoorden kun je vinden op de website van Keytrade in de FAQ onderaan onder "Fortuneo Bank".
Je hoeft daarvoor niet ingelogd te zijn.stranger schreef:...
Deze support pagina krijg ik nooit te zien als ik als klant ingelogd ben. ...
Ga helemaal links onderaan op de website van Keytrade naar "FAQs" (staat in het blauw onder Jobs).
Onder "Meest gestelde vragen" vind je o.a. een aantal vragen over Fortuneo Bank.
Inderdaad, maar je zou toch mogen verwachten dat dergelijke vitale info ook onmiddellijk beschikbaar is, zeker voor hun trouwe ingelogde klanten. Lijkt me niet zo moeilijk om die info ook bij de "gewone " FAQs te plaatsen.
Dit was bij mij ook het geval Ik heb dan een e-mail gestuurd naar info@keytradebank.com met volgende inhoud:leopold4 schreef: ↑4 mei 2017, 21:16 Hoe (als ex-Fortuneo) nu inloggen met digipass naar Keytrade? Alles ok tot en met... aanvinken van 'goedkeuring algemene voorwaarden', dan verschijnt invullen huidig wachtwoord/paswoord fortuneo.....(='k veronderstel de vroegere toegangscode fortuneo, want heb niks anders)... resultaat: ONGELDIG...en kan niet verder. Hoe moet het verder?
"Mijn FORTUNEO-rekeningen zijn overgeheveld naar KEYTRADE.
Ik logon onder mijn toegangscode van fortuneo en na het ingeven van de via digipass bekomen code keur ik een aantal documenten goed.
Bij de volgende stap moet ik mijn "toegangswachtwoord" wijzigen. Ik moet eerst het oude van FORTUNEO ingeven. Als ik dat doe (het is de code die ik ook oorspronkelijk al had ingegeven, zie hierboven), verschijnt de mededeling dat deze code "niet geldig" is. Bijgevolg kan ik geen nieuw gekozen code valideren en heb ik hierdoor nog geen toegang tot mijn rekeningen gekregen. Gelieve dit te verhelpen."
Een paar uur later kreeg ik antwoord dat dit probleem voor mij opgelost was en dat het inloggen nu wel zou moeten lukken. Wat inderdaad het geval was.
Vijf dagen later kreeg ik dan een welkomstmail van keytrade waarin ook het volgende meegedeeld werd:
"enkel als u inlogt via sms:
uw toegangswachtwoord wijzigen (uit veiligheidsoverwegingen).
een bevestigingscode creëren (een code die vereist is om uw transacties te bevestigen bij Keytrade Bank)."
Dus dit geldt niet voor wie inlogt via digipass, maar elk van hen kan blijkbaar maar verder als hij dit zelf meldt. Waarom kon dit niet voor alle digipass-inloggers ineens opgelost zijn? Toch een niet helemaal vlekkeloze overgang van fortuneo naar keytrade voor hen!
Toelichting van Keytrade ivm samenvoegen van spaarrekeningen:
"Hier zijn een aantal voorwaarden aan verbonden:
1. Het overgeschreven bedrag is hoger dan 500 EUR.
2. Maximaal 3 keer per jaar mag u zo'n overschrijving uitvoeren.
3. Beide rekeningen moeten dezelfde rekeninghouder (u) hebben.
U zal de opgebouwde getrouwheidspremie behouden, maar vanaf de dag dat het bedrag op uw Keytrade rekening komt, zal de getrouwheidspremie aangepast worden aan onze rentevoeten."
Een gewaarschuwd man is ...
"Hier zijn een aantal voorwaarden aan verbonden:
1. Het overgeschreven bedrag is hoger dan 500 EUR.
2. Maximaal 3 keer per jaar mag u zo'n overschrijving uitvoeren.
3. Beide rekeningen moeten dezelfde rekeninghouder (u) hebben.
U zal de opgebouwde getrouwheidspremie behouden, maar vanaf de dag dat het bedrag op uw Keytrade rekening komt, zal de getrouwheidspremie aangepast worden aan onze rentevoeten."
Een gewaarschuwd man is ...
Ik heb er vorig jaar niet in gestort, is de vervaldatum dan 1/1/2018 om geld over te zetten naar andere rekening?
En hoe weet ik wat mijn rentevoeten waren bij Fortuneo?
Hoe berekent Keytrade Bank de getrouwheidspremies op de spaarrekeningen Fortuneo Plus en Fortuneo Plus Fidelity?
"Voor cliënten van wie de spaarrekeningen worden overgedragen blijft de berekening van de interesten en de getrouwheidspremie dezelfde: zodra u de getrouwheidspremies hebt verworven, worden ze de eerste werkdag van het kalenderkwartaal na de verwervingsdatum gestort, en de interesten afkomstig van de basisrente worden op 1 januari 2018 op uw overgedragen rekeningen bij Keytrade Bank gestort. De simulator berekent niet de intresten uit het verleden maar uw toekomstige."
Net als bij de oorspronkelijke Keytrade- spaarrekeningen, kun je voor de voormalige Fortuneo- per spaarrekening de rentesimulator gebruiken en de andere mogelijkheden om te zien wanneer het beste moment is om je geld af te halen zonder renteverlies.
Voor ex-Fortuneo kun je ook verrichtingen bekijken van voor de fusie.
Voor ex-Fortuneo kun je ook verrichtingen bekijken van voor de fusie.