vraag ivm elektriciteit/water en aantal inwonenden
Re: vraag ivm elektriciteit/water en aantal inwonenden
Kan je toch nooit echt gaan controleren.spaarfrits schreef: ↑4 juni 2017, 10:00 Ik ben eens nieuwsgierig met die nieuwe digitale elektriciteitsmeters of ze iets meer gaan doen aan domiciliefraude. Het is eigenlijk maar een computer script laten lopen en je haalt de opvallende meerverbruikers eruit.
Als ik morgen een jacquzi installeer heb ik een extra jaarverbruik van pakweg 2000 KW.
Als ik morgen mijn elektrische boilers vervang door gas/mazout, dan daalt mijn verbruik met pakweg 2000KW.
Mijn ouders zijn van vrijdags tot zondags aan zee, bijna elke week, in de zomer vaak langere periodes.
Zo zijn er honderduizende die als opvallend zouden geselecteerd kunnen worden, is geen beginnen aan.
Diegene die niets verbruiken, daar kunnen ze wel iets aan doen. OFwel hebben die zonnenpanelen niet aangegeven, ofwel wonen ze niet op dat adres
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Ik kon het niet beter verwoorden...vortex schreef: ↑4 juni 2017, 12:03Waarover we spreken? De dochter woont niet meer thuis terwijl haar ouders haar nog wel ten laste hebben, belastingsvoordeel op het inkomen van de ouders waar ze geen recht op hebben, waarschijnlijk kindergeld, waterfactuur, eventueel studiebeurs,... Allemaal zaken, behalve het kindergeld, waar vriend Tomasz en vriendin in feite recht op hebben. Kans is groot dat dochterlief gratis bij haar vriend woont en dat haar ouders zelfs geen kot hoeven betalen, het zullen je schoonouders maar wordenIsedase schreef: ↑4 juni 2017, 11:47 Wat doet dat koppel eigenlijk fout ? Papa en mama betalen de studies, vriendje betaalt de woning. Ik vind wel dat het vriendje niet dat water voor 2 personen mag aanvragen want bij de ouders wordt de dochter ook al meegeteld in dat water. (en over wat spreken we hier eigenlijk op jaarbasis, dat kan toch nooit over veel geld gaan ?)![]()
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
vortex schreef: ↑4 juni 2017, 12:03Waarover we spreken? De dochter woont niet meer thuis terwijl haar ouders haar nog wel ten laste hebben, belastingsvoordeel op het inkomen van de ouders waar ze geen recht op hebben, waarschijnlijk kindergeld, waterfactuur, eventueel studiebeurs,... Allemaal zaken, behalve het kindergeld, waar vriend Tomasz en vriendin in feite recht op hebben. Kans is groot dat dochterlief gratis bij haar vriend woont en dat haar ouders zelfs geen kot hoeven betalen, het zullen je schoonouders maar wordenIsedase schreef: ↑4 juni 2017, 11:47 Wat doet dat koppel eigenlijk fout ? Papa en mama betalen de studies, vriendje betaalt de woning. Ik vind wel dat het vriendje niet dat water voor 2 personen mag aanvragen want bij de ouders wordt de dochter ook al meegeteld in dat water. (en over wat spreken we hier eigenlijk op jaarbasis, dat kan toch nooit over veel geld gaan ?)![]()
Ik ga er vanuit dat die ouders de studerende dochter 'onderhouden' en dat 'gratis inwonen' 100% de keuze van de dochter is om niet thuis te wonen maar bij haar lief te logeren. Wie betaalt het inschrijvingsgeld + boeken unief, eten, drinken, kledij, leefgeld etc. van dat meisje ? Dat lief ? Of mama en papa ?
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Als je exact weet op welk moment, hoelang en hoeveel verbruik er is, kan je er veel info uithalen. Zeker in combinatie met de slimme watermeter. Elke Antwerpenaar zou vanaf 2020 ene hebben. Extra controle is goed voor de werkgelegenheid en de houdbaarheid van ons sociaal systeem.voodoo schreef: ↑4 juni 2017, 12:28Kan je toch nooit echt gaan controleren.spaarfrits schreef: ↑4 juni 2017, 10:00 Ik ben eens nieuwsgierig met die nieuwe digitale elektriciteitsmeters of ze iets meer gaan doen aan domiciliefraude. Het is eigenlijk maar een computer script laten lopen en je haalt de opvallende meerverbruikers eruit.
Als ik morgen een jacquzi installeer heb ik een extra jaarverbruik van pakweg 2000 KW.
Als ik morgen mijn elektrische boilers vervang door gas/mazout, dan daalt mijn verbruik met pakweg 2000KW.
Mijn ouders zijn van vrijdags tot zondags aan zee, bijna elke week, in de zomer vaak langere periodes.
Zo zijn er honderduizende die als opvallend zouden geselecteerd kunnen worden, is geen beginnen aan.
Diegene die niets verbruiken, daar kunnen ze wel iets aan doen. OFwel hebben die zonnenpanelen niet aangegeven, ofwel wonen ze niet op dat adres
De voordelen zijn legio:
Minder fraude: de slimme meter beperkt de mogelijkheid om te frauderen.
https://www.water-link.be/water-link-ki ... van-morgen
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Het is een aannemelijke vorm van fraude maar fraude maar het blijft fraude. Opsluiten godverdommeIsedase schreef: ↑4 juni 2017, 14:47vortex schreef: ↑4 juni 2017, 12:03
Waarover we spreken? De dochter woont niet meer thuis terwijl haar ouders haar nog wel ten laste hebben, belastingsvoordeel op het inkomen van de ouders waar ze geen recht op hebben, waarschijnlijk kindergeld, waterfactuur, eventueel studiebeurs,... Allemaal zaken, behalve het kindergeld, waar vriend Tomasz en vriendin in feite recht op hebben. Kans is groot dat dochterlief gratis bij haar vriend woont en dat haar ouders zelfs geen kot hoeven betalen, het zullen je schoonouders maar worden![]()
Ik ga er vanuit dat die ouders de studerende dochter 'onderhouden' en dat 'gratis inwonen' 100% de keuze van de dochter is om niet thuis te wonen maar bij haar lief te logeren. Wie betaalt het inschrijvingsgeld + boeken unief, eten, drinken, kledij, leefgeld etc. van dat meisje ? Dat lief ? Of mama en papa ?

en daar moet Jan met de Pet langer blijven voor werken, en telkens maar meer belastingen betalen
de belastingfraudeurs zijn de parasieten van de maatschappij, ze moesten hun hoofdhaar afscheren en hen op een dorpsplein aan de wil van het volk overlaten
de belastingfraudeurs zijn de parasieten van de maatschappij, ze moesten hun hoofdhaar afscheren en hen op een dorpsplein aan de wil van het volk overlaten
De dochter kan zich te alle tijden thuis laten uitschrijven, en een leefloon bovenop haar studiebeurs en kindergeld aanvragen.Daar heeft ze nl. recht op als ze niet meer thuis woont.
Vreemde woorden van een man die om de andere post zeurt over de "roverheid". Maar dan wel kakken op iemand die zijn belastingen niet (ten volle) betaalt. Het is altijd hetzelfde liedje dat mensen zoals jij kwelen: IK betaal veel te veel belastingen, maar JULLIE betalen er veel te weinig!
Speelt allemaal geen rol voor de fiscus, het is en blijft fraude. Zal wel typisch Belgisch zijn zeker, tal van uitvluchten verzinnen die compleet niks met de zaak te maken hebben als excuus om de wet te overtredenIsedase schreef: ↑4 juni 2017, 14:47 Ik ga er vanuit dat die ouders de studerende dochter 'onderhouden' en dat 'gratis inwonen' 100% de keuze van de dochter is om niet thuis te wonen maar bij haar lief te logeren. Wie betaalt het inschrijvingsgeld + boeken unief, eten, drinken, kledij, leefgeld etc. van dat meisje ? Dat lief ? Of mama en papa ?

Dat valt nog af te wachten, zo een slimme meter is een internet-of-things apparaat, je wil niet weten hoeveel van die dingen slecht beveiligd zijn of waarbij hackers misbruik van bugs weten te maken. Binnenkort worden die slimme meters net als een heleboel slimme kamerthermostaten misschien ook misbruikt om cyberterrorisme te plegenspaarfrits schreef: ↑4 juni 2017, 15:09 Minder fraude: de slimme meter beperkt de mogelijkheid om te frauderen.

- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Wellicht een afschrikmiddel want de kans lijkt mij klein dat ze nu extra mensen in dienst gaan nemen voor de sjoemelaars te pakken. Ze besparen in België al te graag op de verkeerde dingen.
Zal niet eenvoudig zijn voor leefgeld, o.a. omdat ze met iemand samenwoont
Zoiets wordt geval per geval bekeken en voor leefgeld moet men men of meer zich beschikbaar willen stellen voor de arbeidsmarkt
ik wil het allemaal nog wel zien, een meerderjarige student die met zijn ouders woont, dat daar het OCMW 578 euro per maand gaan voor betalen
"samenwonend (bv. met partner, ouders) € 578,27 "
"samenwonend (bv. met partner, ouders) € 578,27 "