Fiscale korf optimaal vullen
TIP
Fiscale korf optimaal vullen
ik heb onlangs een woning gekocht maar aangezien de afbetaling pas start in augustus, kan ik mijn fiscale korf niet optimaal vullen. Is er iemand die tips heeft om onze lening fiscaal te optimaliseren of tips heeft om ons eerste jaar fiscaal goed te overbruggen?
Re: Fiscale korf optimaal vullen
Uw fiscale korf vullen met schuldsaldoverzekering is een optie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Onze schuldsaldo is fiscaal niet aftrekbaar.
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Als je maandelijks meer dan 472€ aflost aan kapitaal en intresten op die 5 maand is de korf toch gevuld? Heb je dan zo'n kleine lening voor te beginnen?
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Als uw aflossingen of ssv het niet volledig vullen dan kan je nog wat lange termijn sparen. De enige optie die rest.
Wij hebben een SSV op '2 hoofden', dit soort verzekeringen zijn fiscaal niet aftrekbaar. Je betaalt er later ook geen belasting op bij overlijden.
Het is zelfs meer dan het dubbele, de bankmedewerker zei dat het onvoldoende was om het eerste jaar max. te kunnen aftrekken. Via hoeveelkostmijnhuis.be kwam ik op hetzelfde resultaat. Het is onvoldoende om de korf max. te vullen.spaarfrits schreef: ↑4 juni 2017, 15:22 Als je maandelijks meer dan 472€ aflost aan kapitaal en intresten op die 5 maand is de korf toch gevuld? Heb je dan zo'n kleine lening voor te beginnen?
We zitten wel met een opsplitsing:
- 1/2 in een hypothecair krediet
- 1/2 in een mandaat
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Ik zie mijn fout. Je mag 2280€ inbrengen / persoon / jaar dus jullie moeten om die korf te vullen 4560€ halen met jullie hypothecair krediet. Je kan de rest aanvullen (tot 2260€/persoon volgens belfius) met lange termijn sparen zoals ik al zei.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
2280 euro : 5 maanden (augustus, september, oktober, november en december) = €456/maand.
Dus los van het feit dat wij onze SSV en het mandaat niet fiscaal in mindering kunnen brengen, hebben wij nog steeds het optimale fiscale voordeel?
Bestaan er boeken of websites waar uitgelegd wordt hoe je je afbetaling optimaal kan inbrengen?
Nu zijn we nog feitelijk samenwonend, misschien dat we daar over X-aantal jaar iets aan gaan doen.
Dus los van het feit dat wij onze SSV en het mandaat niet fiscaal in mindering kunnen brengen, hebben wij nog steeds het optimale fiscale voordeel?
Bestaan er boeken of websites waar uitgelegd wordt hoe je je afbetaling optimaal kan inbrengen?
Nu zijn we nog feitelijk samenwonend, misschien dat we daar over X-aantal jaar iets aan gaan doen.
wat betaal je juist af per maand? Doe dat maal 5 (aantal lopende maanden nog) en deel door 4 (!).Kevva schreef: ↑4 juni 2017, 22:05 2280 euro : 5 maanden (augustus, september, oktober, november en december) = €456/maand.
Delen door 2: omwille van 50% hypotheek en 50% mandaat
Delen door 2 nogmaals: 2 personen.
Die fiscale korf niet vullen dit jaar is toch geen ramp, dat heb je sowieso vorig jaar ook niet gedaan... (geen hypotheek).
Het is imo beetje verloren om een bijkomend fiscaal product op te starten, waarvan de uitkering belastbaar wordt, doordat u het eenmalig deels inbrengt.