Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

BMW Group

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
506 berichten
  • Pagina 24 van 34
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • …
  • 34
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 5029
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door reteiP » 3 juli 2017, 14:04

sintorama schreef: ↑3 juli 2017, 09:08
reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 08:40 Beetje meer info
"BMW will apparently introduce an electric 3-Series in September. BMW, in an effort to combat Tesla's affordable Model 3 electric car, will introduce an electric version of its flagship at the Frankfurt Auto Show this September. Handelsblatt reports the 3-Series EV will have 400km of range, and compete directly with the Model 3 in terms of price."

Dat is dus vreselijk slecht nieuws he. Kijk naar het onbestaande success van de e-Golf of the electrische B van Mercedes Benz. Een bestaande wagen ombouwen naar een electrische wagen, dat trekt op niks. Een electrische auto moet van de grond af als dusdanig worden ontworpen. Je zou denken dat BMW ondertussen met een i5 model op markt zou komen. Als ze in de plaats darvan nog met een omgebouwd model van een auto die sowieso al verouderd is (huidige 3 serie is 5 jaar oud) moeten gaan concurreren met de gloednieuwe Tesla 3... Da's ten hoogste de schade proberen te beperken.
Ook de andere concurrenten zitten niet stil: Jaguar en Audi brengen in 2018-2019 ook volledig nieuwe modellen op de markt die van de grond af als EV ontworpen zijn.
i5 is van de baan en ze ontwikkelen nu een volledige elektrische aandrijflijn voor de 3 reeks.
Dat betekent dat voornamelijk vorm en interieur behouden blijven.
Ik zie niet in waarom je van de grond af opnieuw moet ontwerpen, dat lijkt me net een voordeel voor BMW dat ze dat niet hoeven te doen. Het grootste nadeel zou ik vinden dat ze blijven combineren met verbrandingsmotoren in een soort hybride. Door voor volledig elektrisch te kiezen én een volwassen actieradius na te streven gaat wie vandaag voor Tesla zou kiezen ook BMW kunnen overwegen. Voorlopig heb je op die markt niet veel meer dan de Chevy Bolt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Omhoog

Gebruikersavatar
sintorama
VIP member
VIP member
Berichten: 3875
Lid geworden op: 06 dec 2010
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door sintorama » 3 juli 2017, 15:27

reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 14:04 Dat betekent dat voornamelijk vorm en interieur behouden blijven.
Ik zie niet in waarom je van de grond af opnieuw moet ontwerpen, dat lijkt me net een voordeel voor BMW dat ze dat niet hoeven te doen.
Bij de BMW 3 serie (net zoals bij elke andere klassieke auto) is het hele ontwerp van de dragende structuur, de bodemplaat, de carrosserie etc ontworpen rond de aandrijving. Er is plaats voorzien om de motor te huisvesten, de enrome versnellingsbak, de transmissie etc. Allemaal zaken die er helemaal anders uitzien bij een electromotor. Daarom dat bij bvb een Tesla, maar ook bvb bij de Jaguar, men van een wit blad papier vertrokken is. Bij de Tesla bvb hebben ze de batterijen uitgespreid over de volledige bodem, waardoor het zwaartepunt enorm verlaagd wordt. Ipv een motor vooraan is er een 2de koffer. De wielen konden verder naar buiten verplaatst worden. Een transmissietunnel is volledig afwezig. De gewichtsverdeling is beter. Doordat er vooraan geen motor moest voorzien worden kon de constructie helemaal anders ontworpen worden waardoor de passieve veiligheid van een veel hoger niveau is, etc etc.

Behalve het technische aspect is er een niet te onderschatten marketing verhaal. Iedereen voelt aan dat als je dan toch een electrische auto kiest, je beter voor een "echte" electrische auto kiest. BMW heeft dat beeld zelf mede doen onstaan: "Born electric", hoe gaan ze nu uitleggen dat ze nu een bestaande auto genomen hebben, de motor eruit gezwierd en er batterijen in de plaats ingestoken. De 50/50 gewichtsverdeling waar BMW zo fier op is, wat gaat daar nog van overblijven?

Je neemt toch ook geen stoomlocomotief om er dan pantografen, transformatoren etc op te steken?
Omhoog

Gebruikersavatar
sintorama
VIP member
VIP member
Berichten: 3875
Lid geworden op: 06 dec 2010
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door sintorama » 3 juli 2017, 15:28

dreamy schreef: ↑3 juli 2017, 12:48 Als dit klopt, lijkt het erop dat BMW eerder een volger dan een leider gaat worden op de EV markt. Dit lijkt me niet direkt geruststellend voor de (potentiële) aandeelhouders...
Dat is het exact.
Het wordt een "me too" product, en dat is nu net het omgekeerde wat je van een constructeur als BMW verwacht.
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 5029
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door reteiP » 3 juli 2017, 15:37

Je doet net alsof een Tesla model S qua uiterlijk van een andere planeet komt vergeleken met een BMW 3.
Waarom heeft die een frunk? Is toch niet nodig in een elektrische auto?
Dat is m.i. ook gewoon kopieergedrag van de typische sedan look.
Grootste verschil zit in het wegstoppen van het batterijpakket dat het chassis concept wijzigt want verder is een elektrische auto eigenlijk een pak eenvoudiger dan een klassieke auto.
Als ze spreken van een volledig nieuwe elektrische aandrijflijn, dan is dit toch wel een wit blad papier om van te starten?

Persoonlijk lijkt mij een vertrouwde 3 reeks makkelijker een groot publiek aan te spreken, dit ondanks het duidelijke succes van de i3. We zullen zien in september.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3698
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Kevva » 3 juli 2017, 15:49

Het is positief dat BMW elektrische auto's gaat maken. Dat deden ze in het verleden al met de i3 en de i8. Maar eerlijk gezegd vond ik die i3 enorm lelijk! De i8 was dan weer onbetaalbaar.

Dat ze de elektrische motor naar de 3-serie willen brengen is positief te noemen, maar ze willen het inbouwen in een reeds bestaand model? Dat kan niet goed komen en persoonlijk zou ik deze wagen overslaan, want dat is een opbouw van een bestaand product en dat zal vol kinderziekten zitten. Mijn inziens had BMW beter een tussenstap gemaakt en dat als volgt:

BMW 1: Huidig is dat benzine en diesel (die diesel zou ik stilaan vervangen door hybride). Dus enkel benzine en hybride.
BMW 2: Enkel elektrisch
BMW 3: Volgende versie die in 2018 uitkomt enkel benzine en diesel
BMW 4, 5 en 6: Enkel benzine en diesel
BMW 7: Enkel elektrisch

Dan krijg je in het goedkoop segment een coupe die elektrisch aangedreven wordt (2-serie) en in het duurder segment ook een EV. Tegen 2020 moet je gewoon alles elektrisch en hybride maken.
De reeksen 3, 4, 5 en 6 zijn te populair, als je die overschakelt gaat een grote groep afhaken anno 2017.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 juli 2017, 16:04

reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 14:04 Door voor volledig elektrisch te kiezen én een volwassen actieradius na te streven gaat wie vandaag voor Tesla zou kiezen ook BMW kunnen overwegen.
400 (theoretische) kilometers noem ik géén volwassen actieradius.
Dat zijn er in realiteit dan ongeveer 300. Dat is gewoon belachelijk weinig en bijzonder ergerlijk.
Ik doe er nu 950 met m'n nieuwe auto, en ik beklaag me dat de tank 10 liter kleiner is dan de vorige, waar ik makkelijk 1100 km uit perste. Ik sta niet voor m'n plezier aan een naftestation. En al zeker niet als ik straks moet zoeken achter schaarse oplaadpalen.

Opladen op het werk? Mooi in theorie, tot men de ganse fleetvloot overzet op electriciteit. Gaan ze hier 20 palen zetten of zo? Elk om beurt, en midden op de dag effen gebeld worden "hallo, jij mag nu effen aan de paal gaan hangen"? Thuis opladen? Ha, en hoe gaat de rekening betaald worden die nu 'via tankkaart' loopt? Trouwens, niet iedereen heeft een oprit.

Nee, alles wat minder dan 1.000 km is vind ik een ongemak eerder dan een gemak, m'n klacht naar VW daarover is ook al enkele weken de deur uit. (Ik had het zelf moeten nakijken voor ik m'n bestelling plaatste natuurlijk).

En voor de duidelijkheid, ik ben géén vertegenwoordiger. Die mannen doen nog makkelijk dubbel zoveel km als ik.
Omhoog

dw
VIP member
VIP member
Berichten: 1294
Lid geworden op: 25 mar 2016
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door dw » 3 juli 2017, 16:10

Ik haat ook tankstations. Wat is het fijn daar nooit meer te moeten passeren.

Koop een wallbox (500 euro per stuk) en je laadt bij je thuis zo snel op als aan een doorsnee laadpaal op het werk. 's Avonds voor je gaat slapen steek je je GSM en je auto in, 's ochtends zijn beide weer opgeladen voor een nieuwe dag.

Hoe vaak rijdt je in België meer dan 400 km op een dag? Misschien als je op vakantie of zakenreis gaat, maar dat is eerder uitzonderlijk. Dat laatste doe je trouwens meestal sneller en comfortabeler per TGV.

Er zijn mensen die met een bereik van 400 km niet toekomen, jij hoort daar blijkbaar bij. Dat is echter, objectief bekeken, een minderheid van een minderheid van een minderheid. Veel talrijker zijn mensen die denken dat ze meer actieradius nodig hebben dan 400 km, tot je hen vraagt een maand lang eens bij te houden hoeveel km ze op een dag rijden.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 juli 2017, 17:02

Het staat de leasefirma vrij die paal bij mij te komen installeren, maar ik ga het niet betalen. Blijft een probleem voor wie geen eigen oprit heeft. En hoe de electriciteit vergoed wordt.

400 (ik reken 300) km is ternauwernood voldoende om eens in Parijs te geraken. Mijn reis naar Italië straks moet met 4 tankbeurten, enkele rit.

En, volledig persoonlijk, die huidige electrische auto's, behalve Tesla, zijn spuuglelijk.
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 juli 2017, 17:03

O ja, er kunnen dan maar beter wat kerncentrales bijgebouwd worden. Anders elke winterdag 's avonds een black-out.
Nee, sorry, ik geloof er niet echt in.
Omhoog

dreamy
VIP member
VIP member
Berichten: 1852
Lid geworden op: 31 okt 2014
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door dreamy » 3 juli 2017, 18:29

Fakkel schreef: ↑3 juli 2017, 17:03 Nee, sorry, ik geloof er niet echt in.
Of je erin gelooft of niet, het is wel de toekomst. Waarom denk je anders dat alle belangrijke constructeurs hier nu miljarden in investeren.

(en ja, klimaatverandering is ook echt)
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 684
Lid geworden op: 23 aug 2015

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Fakkel » 3 juli 2017, 19:11

Maar niet de nabije toekomst.

Ik heb allang afgeleerd om een 'early adoptor' te willen zijn. Je krijgt een inferieur product aan een te hoge prijs.
De eerste computer, video, gsm, zelfs zonnepanelen (als je de zware subsidie ff negeert): gigantisch duur en povere prestaties tov latere ontwikkelingen.

Ik zie op kt veel meer heil in lpg of cng.

Voor elektrische auto 's de toekomst worden, moet de overheid eerst voor een stabiele en de betrouwbare elektriciteitsvoorziening garanderen. En de constructeur een auto die qua comfort geen te felle achteruitgang vormt.
Maakt maar een black-out mee waarbij je ook niet eens je huis uit kan wegens auto die niet kan opladen. Terug naar de middeleeuwen qua comfort.

Ik ben redelijk liberaal en zie wel wat in een nachtwakersstaat, maar onze overheid kan ons zelfs op dat vlak amper geruststellen. We moeten maar zelf onze electriciteit opwekken, regenwater opvangen, afvalwater zuiveren, en als we dan de weg op kunnen zijn die in lamentabele staat en wordt er overal tegelijk zonder duidelijke visie gewerkt. Half Antwerpen ligt open (nu ook nog Liefkenshoek en E34), maar de ring is nog altijd niet 'rond'.
Omhoog

Isedase
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 302
Lid geworden op: 17 feb 2016

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Isedase » 3 juli 2017, 19:25

dw schreef: ↑3 juli 2017, 16:10 Ik haat ook tankstations. Wat is het fijn daar nooit meer te moeten passeren.
Koop een wallbox (500 euro per stuk) en je laadt bij je thuis zo snel op als aan een doorsnee laadpaal op het werk. 's Avonds voor je gaat slapen steek je je GSM en je auto in, 's ochtends zijn beide weer opgeladen voor een nieuwe dag.
Ik treed Fakkel bij : best nog even afwachten hoe dat allemaal gaat lopen, want technologie zal nog serieus veranderen vermoedelijk.

Toevallig net een lang gesprek bij BMW gehad over electrische wagens en opladen. Blijkt dat veel mensen soms te lui zijn om de stekker in het stopcontact te steken. Met een verlengdraad naar je oprit etc Beetje zoals je gsm die nog 30% vol is en waarvan je denkt : 't zal nog wel lukken. En idd op het werk is het ook niet altijd even evident om een vrije paal te hebben, zelfs niet voor de medewerkers van de BMW garage zelf.
Die verkoper wist te zeggen dat de toekomst zal zijn dat er een soort platen in de grond zullen zitten, je rijdt over die plaat en je zal op die manier opladen ipv dan nog een kabel te moeten insteken.
Omhoog

Gebruikersavatar
vortex
VIP member
VIP member
Berichten: 3945
Lid geworden op: 08 dec 2013
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door vortex » 3 juli 2017, 20:15

Fakkel schreef: ↑3 juli 2017, 19:11
Voor elektrische auto 's de toekomst worden, moet de overheid eerst voor een stabiele en de betrouwbare elektriciteitsvoorziening garanderen. En de constructeur een auto die qua comfort geen te felle achteruitgang vormt.
Maakt maar een black-out mee waarbij je ook niet eens je huis uit kan wegens auto die niet kan opladen. Terug naar de middeleeuwen qua comfort.
Als de elektriciteitsprijs blijft stijgen zoals de afgelopen twee jaar gaat de EV geen enkele kans maken. Nu al is een EV met ca. 6 euro per 100Km niet zo heel veel goedkoper per km dan een diesel, een auto op CNG is zelfs een stuk goedkoper. En dan spreken we nog niet over de door de staat gemiste accijnzen op fossiele brandstoffen, die bron van inkomsten zal op een of andere manier gecompenseerd worden.
Omhoog

Kevva
VIP member
VIP member
Berichten: 3698
Lid geworden op: 24 mei 2014
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door Kevva » 4 juli 2017, 00:18

Ik praatte onlangs met een garagist en hij gelooft niet in elektrische voertuigen de eerste 10 jaar.
Zijn argumenten waren:

- De ontwikkeling van de batterijen staat nog in kinderschoenen (beperkte opslag en vooral wat met de recyclage = hoge heffingen?).
- Bedrijven moeten de overstap eerst maken, die leasen vandaag de dag nog massaal dieselwagens. Dus de particulier zal niet snel de switch maken.


CNG zou volgens hem veel sneller opmars kunnen maken, maar zolang dat niet actief gepromoot wordt, dan ga je die tussenstap van fossiele brandstoffen naar elektrisch rijden ook niet direct zien.



Ik denk inderdaad ook, als je 'maar' 500km. per dag kan rijden dat het nooit een succes kan worden. Mocht je daar plots 2000km uitpersen dan veranderd het hele verhaal. Want plots zit een reisje naar Italië er in...
Reken ook dat elektrisch rijden veel beter is voor de wagen, waar je vroeger doorgaans bij 200.000km al eens problemen begon te krijgen is die radius veel langer. Er zijn nu al Tesla's die vlotjes de 750.000km halen.
Omhoog

Gebruikersavatar
sintorama
VIP member
VIP member
Berichten: 3875
Lid geworden op: 06 dec 2010
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: BMW Group

  • Citeer

Bericht door sintorama » 4 juli 2017, 08:21

reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 15:37 Je doet net alsof een Tesla model S qua uiterlijk van een andere planeet komt vergeleken met een BMW 3.
Met het uiterlijk heeft het hoegenaamd niets te maken.
reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 15:37Waarom heeft die een frunk? Is toch niet nodig in een elektrische auto?
Waarom? Omdat het kan! Bij een grote auto met 7 zitplaatsen is zoiets zeker nuttig. Bij een compate auto, genre Model III kan de auto ontworpen worden met een veel kortere "motorkap", en dus relatief meer binnenruimte. Immers, er hoeft geen motor in. Een BMW 3 serie is gemaakt om een dikke verbrandingsmotoren te huisvesten (6 in lijn?). Dat is puur verlies. Dan zwijg ik nog over de plaats voor de versnellingsbak, transmissie, naftbak, olie, koeling, koppeling,...
reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 15:37 Grootste verschil zit in het wegstoppen van het batterijpakket dat het chassis concept wijzigt want verder is een elektrische auto eigenlijk een pak eenvoudiger dan een klassieke auto.
Inderdaad, dat is het exact!
reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 15:37 Als ze spreken van een volledig nieuwe elektrische aandrijflijn, dan is dit toch wel een wit blad papier om van te starten?
Ah neen, datn hebben ze enkel de aandrijflijn volledig nieuw ontworpen.
reteiP schreef: ↑3 juli 2017, 15:37 Persoonlijk lijkt mij een vertrouwde 3 reeks makkelijker een groot publiek aan te spreken, dit ondanks het duidelijke succes van de i3. We zullen zien in september.
Ik had er nog beter mee kunnen leven moesten ze de 4 serie als basis nemen. Maar het blijft me een raadel waarom ze geen i5 ontwerpen: iets wat van de grond af als een electrische auto ontworpen is, en niet gatlelijk zoals de i3.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

506 berichten
  • Pagina 24 van 34
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • …
  • 34
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy