Rabobank stopt met beleggingsproducten
TIP
Re: Rabobank stopt met beleggingsproducten
klopt , verdienen doen ze waarschijnlijk niet veel aan hun spaarrekeningen, MAAR
ze pompen wel geld van de 'domme" belgen naar de slimme hollanders
ze pompen wel geld van de 'domme" belgen naar de slimme hollanders
Henkie1984 schreef: ↑17 juli 2017, 11:27misschien is het spaar gedeelte beter te verkopen als er niet de rommel van pensioensparen/fondsen aan vast hangt?
inderdaad en ze nadien aan Jeroen Piqueur verkopen
Volgens mij willen ze gewoon zo weinig mogelijk "gedoe".
Ik heb ooit gevraagd om een rekening te openen "in onverdeeldheid" en dat ging niet, het kwam er op neer dat ze het simpel wilden houden.
Voor beleggingsfondsen is het allemaal niet zo eenvoudig meer, o.a. dank zij de ondoorzichtige heffingen van onze overheid (bereken bv. maar eens de "TIS" van een fonds).
Ik denk dus dat ze gewoon simpelweg spaarrekeningen willen slijten. Dan kan je bij wijze van spreken met 1 werkkracht heel het land bedienen. (Al is ook dat er soms nog teveel aan, zie bv. Simyo!) Momenteel is er niets aan te verdienen maar dat komt wel terug.
Ik heb ooit gevraagd om een rekening te openen "in onverdeeldheid" en dat ging niet, het kwam er op neer dat ze het simpel wilden houden.
Voor beleggingsfondsen is het allemaal niet zo eenvoudig meer, o.a. dank zij de ondoorzichtige heffingen van onze overheid (bereken bv. maar eens de "TIS" van een fonds).
Ik denk dus dat ze gewoon simpelweg spaarrekeningen willen slijten. Dan kan je bij wijze van spreken met 1 werkkracht heel het land bedienen. (Al is ook dat er soms nog teveel aan, zie bv. Simyo!) Momenteel is er niets aan te verdienen maar dat komt wel terug.
"in onverdeeldheid" "
dat gaat bij meer banken wel niet helaas
dat gaat bij meer banken wel niet helaas
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar dan moeten Rabobank wel terug hogere intresten geven..
Want dan zijn ze mij volledig kwijt.
Momenteel was ik daar nog voor pensioensparen, enkele beleggingen en gift accounts , maar door de lage rente aldaar zal ik wel andere opties zoeken voor die laatste...
Want dan zijn ze mij volledig kwijt.
Momenteel was ik daar nog voor pensioensparen, enkele beleggingen en gift accounts , maar door de lage rente aldaar zal ik wel andere opties zoeken voor die laatste...
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Keytrade zal dezelfde pensioenspaarfondsen als Rabobank.be aanbieden. Uw pensioenspaarfondsen worden niet omgezet naar een pensioenspaarverzekering. Dit is wettelijk niet mogelijk.
Alle deelbewijzen worden dus integraal overgezet naar Keytrade zonder wijziging van het pensioenspaarfonds en zonder kosten. De exacte tijdslijn van de transfert vindt u onderaan de volgende pagina: https://www.rabobank.be/nl/verhuis-bele ... ndsen.aspx.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
U kunt nog alle fondsen uit ons aanbod aankopen en verkopen tot 12 oktober om 13u30 en dit uitsluitend vanaf uw bestaande effectenrekening. Een nieuwe effectenrekening openen kan niet meer.
Voordeel van pensioensparen bij Rabo was dat zij maandelijks storten tot je aan 940 euro zat. Wordt die oplossing ook aangeboden via Keytrade of gaan we zelf onze maandelijkse storting moeten ingeven ?
En stort Rabobank dit jaar vol tegen het moment van overdracht of moeten we dit ook zelf organiseren ?
En stort Rabobank dit jaar vol tegen het moment van overdracht of moeten we dit ook zelf organiseren ?
al een geluk dat ik voor dit jaar mijn pensioensparen reeds gedaan heb
want als ze dat spel definiitief op 04-12 gaan overschakelen, kan je ook nog bij de verkeerde bank storten of kan alles dik in de soep lopen en heb je voor 2017 geen attest
wanneer zet de wipmaster deze draad bij de vraag het aan rabobank.be
wanneer hij nuchter is( de wipmaster dan he ) ?
want nu is daardoor de bankmoderator b uiten zijn bevoegdheden aan het modereren in een draad die niet tot zijn bevoegdheid behoort
want als ze dat spel definiitief op 04-12 gaan overschakelen, kan je ook nog bij de verkeerde bank storten of kan alles dik in de soep lopen en heb je voor 2017 geen attest
wanneer zet de wipmaster deze draad bij de vraag het aan rabobank.be
wanneer hij nuchter is( de wipmaster dan he ) ?
want nu is daardoor de bankmoderator b uiten zijn bevoegdheden aan het modereren in een draad die niet tot zijn bevoegdheid behoort
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is wel de bedoeling dat Keytrade Bank ook de mogelijkheid aanbiedt om maandelijks te storten tot het maximum fiscal bedrag van 940 euro bereikt is. (Deze optie zal wel pas vanaf januari 2018 beschikbaar zijn).Natal schreef: ↑17 juli 2017, 12:10 Voordeel van pensioensparen bij Rabo was dat zij maandelijks storten tot je aan 940 euro zat. Wordt die oplossing ook aangeboden via Keytrade of gaan we zelf onze maandelijkse storting moeten ingeven ?
Bij Rabobank.be hebt u tot 14 November de tijd om vol te storten om het bedrag van 940 euro te bereiken. Van Keytrade Bank zult u het fiscale attest ontvangen met een overzicht van uw stortingen voor inkomstenjaar 2017. Dat zal zowel uw eventuele stortingen aan Rabobank.be (van vóór de overdracht) bevatten als voor uw eventuele stortingen aan Keytrade Bank (na de overdracht).
Als men toch besluit om de fondsen naar een andere bank over te hevelen, zegt Rabobank , dat de eventuele kosten voor ons zijn. Bedoelen ze daarmee kosten door Rabobank? Of kosten door de nieuwe bank die meestal niet liever hebben dan dat men zijn portefeuille overhevelt. Zij zorgen meestal ook gratis voor de administratie hier rond.
Ik heb de indruk dat Rabobank ons probeert te ontmoedigen om de fondsen ergens anders dan bij Keytrade over te zetten.
Keytrade is niet toevallig één van de duurste online banken voor dit soort beleggingen. Er zal dus voor Rabobank hier wel een dikke kluif aan vastzitten!
Ik heb de indruk dat Rabobank ons probeert te ontmoedigen om de fondsen ergens anders dan bij Keytrade over te zetten.
Keytrade is niet toevallig één van de duurste online banken voor dit soort beleggingen. Er zal dus voor Rabobank hier wel een dikke kluif aan vastzitten!
Dat wordt wachten op de volgende actie van MeDirect om onze fondsen over te nemen. Hopelijk blijft MD nog lang bestaan of in fondsen handelen in België is voltooid verleden tijd.
pensioenfondsen bij rabo waren reeds een tijd niet meer gratis.
Toevallig eergisteren nog eens bekeken : instapkosten 3%
Toevallig eergisteren nog eens bekeken : instapkosten 3%
Ik heb ondertussen het nodige gedaan om de fondsen van Rabo over te plaatsen naar MeDirect.
Deze welke niet in hun aanbod zitten zal ik dan verkopen.
Al heb ik nog geen oplossing voor mijn pensioenfonds, jammer, want na eind december kan en mag ik niet meer storten aangezien ik volgend jaar 65 wordt.
Deze welke niet in hun aanbod zitten zal ik dan verkopen.
Al heb ik nog geen oplossing voor mijn pensioenfonds, jammer, want na eind december kan en mag ik niet meer storten aangezien ik volgend jaar 65 wordt.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Indien u kiest voor een andere financiële instelling dan Keytrade worden er geen transferkosten aangerekend door Rabobank.be.mouche schreef: ↑17 juli 2017, 12:52 Als men toch besluit om de fondsen naar een andere bank over te hevelen, zegt Rabobank , dat de eventuele kosten voor ons zijn. Bedoelen ze daarmee kosten door Rabobank? Of kosten door de nieuwe bank die meestal niet liever hebben dan dat men zijn portefeuille overhevelt. Zij zorgen meestal ook gratis voor de administratie hier rond.