Ishares bij MeDirect
Re: Ishares bij MeDirect
Ook de Prospectus geeft aan:
KIDD en prospectus zijn de enige documenten die je mag betrouwen en die je moet lezen voordat je echte belegd in een fonds.
Ik moet toegeven dat dit de eerste keer is dat ik een fonds zie dat kapitalisatie en/of distributie is.
De Franse wetgeving ivm fondsen en belastingen is speciaal, Ik zou nooit Franse fondsen kopen.
Sommige websites kunnen deze en/of blijkbaar niet aan. In zo'n geval lijkt de keuze voor distributie niet slecht.
Dit is hetzelfde als de KIID.Capitalisation et/ou distribution par décision de la Société de Gestion
KIDD en prospectus zijn de enige documenten die je mag betrouwen en die je moet lezen voordat je echte belegd in een fonds.
Ik moet toegeven dat dit de eerste keer is dat ik een fonds zie dat kapitalisatie en/of distributie is.
De Franse wetgeving ivm fondsen en belastingen is speciaal, Ik zou nooit Franse fondsen kopen.
Sommige websites kunnen deze en/of blijkbaar niet aan. In zo'n geval lijkt de keuze voor distributie niet slecht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Ishares bij MeDirect
Beste, na een extra controle van onze interne diensten bleek dat deze tracker weldegelijk een dividend kan uitkeren en als 'distributie' moet aangeduid worden. Dit wil niet zeggen dat deze tracker verplicht is om een dividend uit te betalen, vaak wordt er gekozen om geen dividend uit te betalen.kiama schreef: ↑25 juli 2017, 13:24 waarom staat deze nog altijd als distributie ipv als kapitalisatie op de site van medirect?
http://www.medirectbank.be/nl-be/belegg ... 0P0000KM50
Dit fonds, een Franse FCP, is niet geregistreerd in België, dit wil zeggen u als belegger bij in- en uitstap het beurstarief dient te betalen van 0.27%. Voor de beurstaks bij franse ETF FCP’s maakt het niet uit of het nu distributie of kapitalisatie is, de beurstaks blijft 0.27%.