ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Ik sluit me grotendeels aan bij Xenoke, en ik geloof z'n uitleg dat rekken leeggeplunderd worden door de nachtwinkel-pakistaan edm. Trouwens, ook op dit forum voorbeelden van mensen die bij een "100% terugbetaald"-actie bij Kruidvat massaal producten gaan opkopen, "op naam van zoon, dochter, buurman, tante nonneke" etc.
Dan is alles weg tegen dat ik m'n ene tube tandpasta kom halen.
Maar da's toch eigenlijk snel opgelost: bvb "maximum 3 stuks per klant". Zeker in Colruyt, als je per 3 stuks naar buiten moet en daarna terug aanschuiven als je er nog 3 wil, dan gaat die Pakistaan niet op tijd terug thuis zijn om z'n nachtwinkel te openen.
Dan is alles weg tegen dat ik m'n ene tube tandpasta kom halen.
Maar da's toch eigenlijk snel opgelost: bvb "maximum 3 stuks per klant". Zeker in Colruyt, als je per 3 stuks naar buiten moet en daarna terug aanschuiven als je er nog 3 wil, dan gaat die Pakistaan niet op tijd terug thuis zijn om z'n nachtwinkel te openen.
Xenoke, maak er u niet dik in! Ik kom omzeggens wekelijks in Colruyt, Carrefour en Delhaize, vroeger ook AH, en ik kan bevestigen dat (a) Colruyt wel degelijk reageert op promo's van de andere warenhuizen (incl. AH die soms straffe promo's hadden op zuivelproducten), (b) dat de Colruyt-prijsaanduidingen de meest informatieve zijn en veruit de meest correcte aan de kassa, en (c) dat in geval van betwistingen het Colruyt-personeel erg soepel is.
Wel moeten ze opletten met de vergelijking tussen verschillende volumes en de vergelijking tussen dingen van potentieel verschillende kwaliteit (fruit, groenten, vlees). Want daar is inderdaad discussie mogelijk en naar ik mij herinner is hun statement in dit verband nogal "ambitieus" om het netjes te zeggen. En de rode prijzen aan de rekken zijn meer en meer uit de lucht gegrepen: technisch ongetwijfeld correct maar je verwacht niet dat ze duurder zijn dan de witte prijzen van de week voordien. Ik reageer daarom niet meer op de kleur van het etiket. Maar zie (a) hierboven!
Bedankt Xenoke voor je tussenkomst. Het moet niet eenvoudig zij om als simpele werknemer ergens tussen te komen en een beleid te verdedigen waar je zelf geen inspraak in hebt. Daarom bedankt.
Maar hoe zit dat eigenlijk met Action?
Mijn oma kocht vroeger haar zeep bij Action omdat die aanzienlijk veel goedkoper was, maar ze kreeg uitslag en een allergie. Wanneer ze diezelfde zeep bij Colruyt kocht had ze dat niet. Wij vonden dat enigszins raar maar ontdekten op de verpakking dat de samenstellingen van beide producten verschillend waren.
Wij kregen al snel de indruk dat Action hoogstwaarschijnlijk grote loten aankoopt in het buitenland en hier weer verkoopt. Past Colruyt dan de prijs ook aan? Ook al zijn die producten van Colruyt bv. A-kwaliteit en Action B-Kwaliteit?
Het ging hier om zeep van Dove. Het moet dan voor Colruyt niet eenvoudig zijn om op te boksen tegen producten waarvan de prijzen verlaagd werden omdat die goedkoper aangekocht worden via 'andere' wegen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn oma kocht vroeger haar zeep bij Action omdat die aanzienlijk veel goedkoper was, maar ze kreeg uitslag en een allergie. Wanneer ze diezelfde zeep bij Colruyt kocht had ze dat niet. Wij vonden dat enigszins raar maar ontdekten op de verpakking dat de samenstellingen van beide producten verschillend waren.
Wij kregen al snel de indruk dat Action hoogstwaarschijnlijk grote loten aankoopt in het buitenland en hier weer verkoopt. Past Colruyt dan de prijs ook aan? Ook al zijn die producten van Colruyt bv. A-kwaliteit en Action B-Kwaliteit?
Het ging hier om zeep van Dove. Het moet dan voor Colruyt niet eenvoudig zijn om op te boksen tegen producten waarvan de prijzen verlaagd werden omdat die goedkoper aangekocht worden via 'andere' wegen.
Ik werk voor verscheidene voedingsmultinationals en die reageren allemaal op de Action zoals sommigen hier op de Colruyt.
Onlangs had ik er per ongeluk eens uitgeflapt dat ik hun waren bij de Action had gekocht en ik werd nog net niet neergeknupeld. Het kwam er op neer, dat de Action hun waren, uit hun Benelux-fabrieken, van dezelfde kwaliteit en kwantiteit verkocht. Echter, Action heeft een zeer agressieve en geslepen inkooppolitiek, waardoor die voedingsmultinationals er op de een of andere manier steeds weer in 'slagen' om bepaalde partijen veel te goedkoop te verkopen.
Natuurlijk doet de Action niets illegaals, maar het resultaat is een beetje zoals sommigen van jullie die dachten bij de Colruyt goedkoop te hebben gekocht: "Verdoemme he... hebben ze ons weer liggen !"
Persoonlijk vond ik dat een grote aanbeveling voor de Action, maar dat heb ik maar niet gezegd.
Overigens staat Ahold ook bekend voor een agressieve prijspolitiek jegens de voedingsmultinationals, maar die geven dat voordeel niet altijd door aan de klant. Bovendien krijgt Ahold ook vaak zijn zin niet. De Brabanders van de Action zijn precies wat sluwer daarin.
Onlangs had ik er per ongeluk eens uitgeflapt dat ik hun waren bij de Action had gekocht en ik werd nog net niet neergeknupeld. Het kwam er op neer, dat de Action hun waren, uit hun Benelux-fabrieken, van dezelfde kwaliteit en kwantiteit verkocht. Echter, Action heeft een zeer agressieve en geslepen inkooppolitiek, waardoor die voedingsmultinationals er op de een of andere manier steeds weer in 'slagen' om bepaalde partijen veel te goedkoop te verkopen.
Natuurlijk doet de Action niets illegaals, maar het resultaat is een beetje zoals sommigen van jullie die dachten bij de Colruyt goedkoop te hebben gekocht: "Verdoemme he... hebben ze ons weer liggen !"
Persoonlijk vond ik dat een grote aanbeveling voor de Action, maar dat heb ik maar niet gezegd.
Overigens staat Ahold ook bekend voor een agressieve prijspolitiek jegens de voedingsmultinationals, maar die geven dat voordeel niet altijd door aan de klant. Bovendien krijgt Ahold ook vaak zijn zin niet. De Brabanders van de Action zijn precies wat sluwer daarin.
Deze maand heb ik 2x een product gekocht waarbij een rode prijs stond en "Reactie actie".
Het was bij 2 verschillende aankopen. Steeds had ik de prijs hiervan onthouden, en aan de kassa bleek telkens dat ik een hogere prijs moest betalen. Omdat ik dit melde, ging men met mij mee.
Tot mijn verbazing was hun reactie 2x dezelfde (nochtans 2 verschillende medewerkers) : de prijs op uw factuur is wel degelijk de correcte, maar hier zit nog een oude prijsaanpassing in.
Deze rode prijs werd telkens meteen weggehaald, en in de vuilbak gegooid ! Ik heb de correctie wel 2x gekregen.
Naar mijn gevoel is zon "Reactie actie" welgeteld voor 1 klant geldig
.
Toen ik bij een andere aankoop zij dat ik nooit nog korting kreeg sinds de invoering van de Xtra-kaart, kreeg ik te horen dat ik de verkeerde producten kocht op de verkeerde momenten. En je bent een van de weinigen die geen korting krijgt...
Toen ik opmerkte dat je alsmaar grotere volumes moet aankopen (als alleenstaande niet zo vanzelfsprekend), kreeg ik botweg als antwoord : we kunnen niet meer met iedereen rekening houden.
Het was bij 2 verschillende aankopen. Steeds had ik de prijs hiervan onthouden, en aan de kassa bleek telkens dat ik een hogere prijs moest betalen. Omdat ik dit melde, ging men met mij mee.
Tot mijn verbazing was hun reactie 2x dezelfde (nochtans 2 verschillende medewerkers) : de prijs op uw factuur is wel degelijk de correcte, maar hier zit nog een oude prijsaanpassing in.
Deze rode prijs werd telkens meteen weggehaald, en in de vuilbak gegooid ! Ik heb de correctie wel 2x gekregen.
Naar mijn gevoel is zon "Reactie actie" welgeteld voor 1 klant geldig

Toen ik bij een andere aankoop zij dat ik nooit nog korting kreeg sinds de invoering van de Xtra-kaart, kreeg ik te horen dat ik de verkeerde producten kocht op de verkeerde momenten. En je bent een van de weinigen die geen korting krijgt...
Toen ik opmerkte dat je alsmaar grotere volumes moet aankopen (als alleenstaande niet zo vanzelfsprekend), kreeg ik botweg als antwoord : we kunnen niet meer met iedereen rekening houden.
@ Xenoke:
- Ik insinueer niets. Ik stel gewoon vast. Wat de reden is weet ik niet (heb wel een vermoeden) daarom dat ik inging op uw aanbod tot uitleg. Dan moet U zich niet op uw tenen getrapt voelen en al helemaal niet op een internetforum uw zaak proberen te verdedigen.
- Als U naïef een belediging vindt daarvoor an mijn verontschuldigingen. Ik dacht dat het beleefder klonk dan doortrapt. en met dat laatste is in de zakenwereld ook niets mis. Mij (de rest moet hun eigen conclusies maar trekken) maakt U niet wijs dat winkeliers en zeker ketens handel drijven voor de mooie ogen van de klant. Beetje serieus blijven. en niet verkeerd opnemen want business is nu eenmaal business. Je moet er gewoon van uit gaan dat in deze tijden de meeste mensen dat ook beseffen (en niet meer met open ogen in het eerste beste marketingconcept trappen). Het is wat het is.
- Als U zelfs zegt dat jullie de eigen promoties niet kunnen volgen is dat uw eigen statement. Waarom beginnen jullie er dan aan. U maakt misschien de nachtwinkeleigenaar er gelukkig mee maar uw reguliere klanten geeft U dan een verkeerd gevoel.
Zoals ik zei het zal wel stom toeval geweest zijn dat op drie verschillende dagen, in twee vestingen die "niet in elkaars buurt lagen" twee verschillend epersonen steeds achter de nachtwinkeluitbater aan kwamen.
- Uiteraard insinueer ik niet dat de streken van de Lidl ook van toepassing zijn op de Colruyt. Het was eerder een opmerking in de trant van "het kan altijd nog erger".
Colruyt gaat geen klant aan mij verliezen hoor. Ik ga gewoon waar een product van redelijke kwaliteit het goedkoopst is en ik er geen km's voor moet omrijden.
Jullie hebben het dus zelf volledig in de hand hoeveel ik bij jullie insla.
Maar concurrentieloos zijn jullie al lang niet meer. Ja, jullie kassasysteem is één van de beste, steeds goed bemand en buiten de studententijd met handig personeel met kennis van zaken. En in de winkel zelf vind je ze ook. Ook geen evidentie meer.
U bent toch toevallig na uw uren geen stand up comedian met een voorkeur voor familieverpakkingen van Gilette? (gewoon uit nieuwsgierigheid).
ps. op facebook kom ik nooit wegens wel wat anders te doen.
- Ik insinueer niets. Ik stel gewoon vast. Wat de reden is weet ik niet (heb wel een vermoeden) daarom dat ik inging op uw aanbod tot uitleg. Dan moet U zich niet op uw tenen getrapt voelen en al helemaal niet op een internetforum uw zaak proberen te verdedigen.

- Als U naïef een belediging vindt daarvoor an mijn verontschuldigingen. Ik dacht dat het beleefder klonk dan doortrapt. en met dat laatste is in de zakenwereld ook niets mis. Mij (de rest moet hun eigen conclusies maar trekken) maakt U niet wijs dat winkeliers en zeker ketens handel drijven voor de mooie ogen van de klant. Beetje serieus blijven. en niet verkeerd opnemen want business is nu eenmaal business. Je moet er gewoon van uit gaan dat in deze tijden de meeste mensen dat ook beseffen (en niet meer met open ogen in het eerste beste marketingconcept trappen). Het is wat het is.
- Als U zelfs zegt dat jullie de eigen promoties niet kunnen volgen is dat uw eigen statement. Waarom beginnen jullie er dan aan. U maakt misschien de nachtwinkeleigenaar er gelukkig mee maar uw reguliere klanten geeft U dan een verkeerd gevoel.
Zoals ik zei het zal wel stom toeval geweest zijn dat op drie verschillende dagen, in twee vestingen die "niet in elkaars buurt lagen" twee verschillend epersonen steeds achter de nachtwinkeluitbater aan kwamen.
- Uiteraard insinueer ik niet dat de streken van de Lidl ook van toepassing zijn op de Colruyt. Het was eerder een opmerking in de trant van "het kan altijd nog erger".

Colruyt gaat geen klant aan mij verliezen hoor. Ik ga gewoon waar een product van redelijke kwaliteit het goedkoopst is en ik er geen km's voor moet omrijden.
Jullie hebben het dus zelf volledig in de hand hoeveel ik bij jullie insla.

Maar concurrentieloos zijn jullie al lang niet meer. Ja, jullie kassasysteem is één van de beste, steeds goed bemand en buiten de studententijd met handig personeel met kennis van zaken. En in de winkel zelf vind je ze ook. Ook geen evidentie meer.
U bent toch toevallig na uw uren geen stand up comedian met een voorkeur voor familieverpakkingen van Gilette? (gewoon uit nieuwsgierigheid).
ps. op facebook kom ik nooit wegens wel wat anders te doen.

Zelfde gevoel, zelfde vaststelling.annetje schreef: ↑31 juli 2017, 11:10 Toen ik bij een andere aankoop zij dat ik nooit nog korting kreeg sinds de invoering van de Xtra-kaart, kreeg ik te horen dat ik de verkeerde producten kocht op de verkeerde momenten. En je bent een van de weinigen die geen korting krijgt...
Als klant bepaal ik toch liever zelf wat ik koop en wanneer. En als je dan (zie vorige post) daar toch van afwijkt wegens een uitzonderlijke folderpromotie heeft blijkbaar "een ander" al beslist het rek leeg te halen voor het mij uitkwam.

Spijtig genoeg kan ik als klant (de anderen hun rekening moet ik niet maken) dan ook geen rekening meer houden met het gevoel van Xenoke en zijn collega's.
ps. In de AH ben ik maar één keer geweest. Ik werd knettergek van hun prijsaanduidingen per stuk.
Besluit:' t is overal wat.

Hier ook zelfde gevoel als Anneke ... 60 cola s kopen om van een promotie gebruik te maken doen we echt niet. Als gezin met 2 personen waarvan 1 geen cola drinker is sluit mij direct uit van dergelijke actie. En je kan dit wel doen voor niet bederfbare producten, maar welke alleenstaande wil 3 dozen waspoeder kopen om een korting te krijgen ?
En dan de reclame van Colruyt met de persoonlijke kortingbonnen. Er staan steeds producten tussen die je wel koopt maar waar je geen korting op krijgt. Is dit bladvulling ? Voor mij wordt Colruyt steeds meer een winkel voor grote gezinnen in plaats van de modale klant.
En dan de reclame van Colruyt met de persoonlijke kortingbonnen. Er staan steeds producten tussen die je wel koopt maar waar je geen korting op krijgt. Is dit bladvulling ? Voor mij wordt Colruyt steeds meer een winkel voor grote gezinnen in plaats van de modale klant.
Als je verplicht zou worden van alles in veelvoud te kopen dan mag je dat zeggen, maar je moét geen 60 blikken cola kopen dus de modale klant duwen ze echt niet weg. Je hebt nog steeds de laagste prijs in theorie, alleen geen korting.
Ik denk alleen dat als je prijsbreker bent dat je dan niet én de laagste prijs én een % korting kan geven op kleine hoeveelheden.
Bij ons wordt er voor verse voeding vooral naar de lokale beenhouwer, bakker en kruidenier gegaan.
Ook daar is vaak een promo, zeker bij onze beenhouwer is de ene keer de kipfilet, de andere keer gehakt etc in promotie.
Voor droge voeding en wasproducten etc gaan we vaak naar Colruyt maar kan evengoed de Carrefour of Delhaize zijn, het hangt ervanaf.
Wat 'grote' hoeveelheden betreft : als je 5 tubes Theramed koopt en je krijgt dan 50% korting, dan kopen we er 5, ik zal nergens op de termijn dat we hier 5 tubes gebruiken 50% rendement op mijn geld krijgen.
Voor producten met een houdbaarheidsdatum zou ik dat idd ook niet doen als ik niet zeker was het op te krijgen, 60 blikken cola bv zoals in het voorbeeld hierboven.
Als we shampoo nodig hebben of wat dan ook, dan kijken we in de rayon of er iets in promo staat, en die nemen we dan mee. Is er geen enkele dan nemen we whatever merk mee.
Wat de 'lege rekken' betreft : in elke Colruyt kan je bestellen wat je wil hebben. Voor mijn zaak zijn er bepaalde producten die we altijd in Colruyt halen en om daar niet elke week te moeten staan doe ik dat ineens in redelijk wat hoeveelheid, ik bestel dat als het er niet is gewoon aan de kassa, zeer handig. Maar als het in het rek staat en ik passeer dan neem ik ook alles mee, en ik ben geen pakistaan met een nachtwinkel :-)
Voor badkamerproducten heb ik er geen probleem mee om ze in grotere hoeveelheden aan te kopen.
Nu zag ik bv. dat de pasta in reclame is, als je 4 resp. 6 verpakkingen koopt.
Pasta blijft misschien wel lang goed, maar je moet het ook allemaal stockeren.
Vroeger, en dan ga ik echt niet ver terug in de tijd, kreeg je diezelfde korting bij 2 en resp. 3 verpakkingen.
Het resultaat : vroeger bekeek ik de aanbiedingen van Carrefour e.d. amper. Nu ga ik ze toch meer vergelijken en af te toe naar daar om producten te kopen.
Nu zag ik bv. dat de pasta in reclame is, als je 4 resp. 6 verpakkingen koopt.
Pasta blijft misschien wel lang goed, maar je moet het ook allemaal stockeren.
Vroeger, en dan ga ik echt niet ver terug in de tijd, kreeg je diezelfde korting bij 2 en resp. 3 verpakkingen.
Het resultaat : vroeger bekeek ik de aanbiedingen van Carrefour e.d. amper. Nu ga ik ze toch meer vergelijken en af te toe naar daar om producten te kopen.
Mijn ervaring is dat Colruyt hierop geen uitzondering is in vergelijking met hun concurrentie.
Voordeliger prijzen voor grote verpakkingen en kortingen voor grote hoeveelheden zijn er bij alle grote winkelketens.
Spijtig voor alleenstaanden, voor kleine gezinnen, voor mensen die te klein wonen en/of een te laag inkomen hebben om grote stocks te kunnen aanleggen.
Maar dat is nu eenmaal onze westerse manier van handel drijven; ook tussen de fabrikanten en bedrijven.
Voordeliger prijzen voor grote verpakkingen en kortingen voor grote hoeveelheden zijn er bij alle grote winkelketens.
Spijtig voor alleenstaanden, voor kleine gezinnen, voor mensen die te klein wonen en/of een te laag inkomen hebben om grote stocks te kunnen aanleggen.
Maar dat is nu eenmaal onze westerse manier van handel drijven; ook tussen de fabrikanten en bedrijven.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, het ging over exact dezelfde, ze verlagen hun prijs gewoon nooit als het om het Kruidvat gaat.. Ik heb dat dan 1x aangevraagd en toen hebben ze die tijdelijk verlaagd, enkel in de Colruyt waar ik ging, in de andere niet, wat dus onzin is, want Kruidvat zit over het ganse land, in elke stad.xenoke schreef: ↑30 juli 2017, 22:42 Oeioei, wat heb ik nu veroorzaakt
Centiempje: gaat het over exact dezelfde finishtabletten? heb je al es een mail gestuurd met de vraag waarom er niet gereageerd wordt?
Over dat buurt-principe: ik heb de grove uitleg gedaan he, ga je niet akkoord over een specifiek geval, dan moet ik u naar de klantendienst of de gerant van die bepaalde winkel verwijzen. Blij dat je toch nog élke week voor Colruyt kiest :-)
Als je nog zoiets voor hebt wil ik best es onderzoeken wààrom er al dan niet werd gereageerd hoor.
Ik ga nog naar de Colruyt ja, maar ik ga evengoed naar andere winkels, ik heb tijd en doe dus vaak 3 winkels per week (vaak op dezelfde dag, aangezien meerdere winkels soms naast elkaar liggen).

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Maar allee, je verwart het hier hoor, ze zijn enkel de goedkoopste als je ook effectief mee gaat in die grote volumes, anders ben je beter af ergens anders voor veel producten..Isedase schreef: ↑1 augustus 2017, 12:08Als je verplicht zou worden van alles in veelvoud te kopen dan mag je dat zeggen, maar je moét geen 60 blikken cola kopen dus de modale klant duwen ze echt niet weg. Je hebt nog steeds de laagste prijs in theorie, alleen geen korting.
Ik denk alleen dat als je prijsbreker bent dat je dan niet én de laagste prijs én een % korting kan geven op kleine hoeveelheden.

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Je zou versteld staan hoeveel tijd en moeite mensen bereid zijn te investeren in 'koopjes'. Zeker als het hun beroep is. Ik heb het geprobeerd in een winkel waar veel nachtwinkels komen. De mensen van de nachtwinkel begrijpen het en schikken zich: ze komen met zo'n 8 man, personeel of familie, en maken allemaal aparte rekeningen. Mijn hele check-outzone geblokkeerd

Het gaat alweer, dank u :-). Soms verwacht ik gewoon wat eigen initiatief, en grieven die onderbouwd zijn. Roepen dat het schandalig is, is makkelijk, maar ga eens dieper en denk es na, denk ik dandreaZ schreef: ↑31 juli 2017, 10:49Xenoke, maak er u niet dik in! Ik kom omzeggens wekelijks in Colruyt, Carrefour en Delhaize, vroeger ook AH, en ik kan bevestigen dat (a) Colruyt wel degelijk reageert op promo's van de andere warenhuizen (incl. AH die soms straffe promo's hadden op zuivelproducten), (b) dat de Colruyt-prijsaanduidingen de meest informatieve zijn en veruit de meest correcte aan de kassa, en (c) dat in geval van betwistingen het Colruyt-personeel erg soepel is.
Wel moeten ze opletten met de vergelijking tussen verschillende volumes en de vergelijking tussen dingen van potentieel verschillende kwaliteit (fruit, groenten, vlees). Want daar is inderdaad discussie mogelijk en naar ik mij herinner is hun statement in dit verband nogal "ambitieus" om het netjes te zeggen. En de rode prijzen aan de rekken zijn meer en meer uit de lucht gegrepen: technisch ongetwijfeld correct maar je verwacht niet dat ze duurder zijn dan de witte prijzen van de week voordien. Ik reageer daarom niet meer op de kleur van het etiket. Maar zie (a) hierboven!

Je hebt een punt over kwaliteit van groenten en fruit. "Doorgaans" gaan we onze kwalitatieve producten (bijvoobeeld losse nectarines, losse appelen) gaan vergelijken met de losse bij Delhaize en Carrefour enzo. Nectarines van Aldi en Lidl zijn voor ons Everyday-kwaliteit (kleiner, maar evenzeer lekker). De grens is soms dun, AH verkoopt ook losse nectarines maar die zijn 'doorgaans' kleiner dan onze losse, dus vergelijken we ze met onze everyday's. Dunne lijn, maar ze moet ergens getrokken worden. Kipfilets bijvoorbeeld: Lidl verkoopt grote paketten van 1 kilo (of was het nu 600g?). Je ziet direct dat ze zeer industrieel zijn: heel smalle, kleine kipfilets, bijna allemaal identiek. Tot voor kort werd op die kipfilets gereageerd met onze 'mooie' kipfilets. Dat was verkopen met verlies, de kwaliteit is veel beter bij Colruyt. Noodgedwongen is er nu dus een Everyday-referentie kipfilets bijgekomen. Basiskwaliteit, en ook van die smalle, kleinere kipfilets. Idem dito met het gemengd gehakt, trouwens. Maar toch: zet Delhaize hun gehakt in promo (Delhaize heeft doorgaans ook eigen beenhouwerijen), dan reageren wij ook met ons huisgemaakt gehakt. Appelen met appelen vergelijken dus.
Ik begrijp ook dat je dat gevoel kan hebben bij rode prijzen. 't Is allemaal geautomatiseerd: er voert iemand prijzen in in het systeem en de informatica doet de rest. Zo is een promo die maar 1 cent scheelt ook een rode prijs...
Zwarte prijzen komen van de standaard prijsnoteringen bij concurrenten, trouwens. Als de standaardprijs van een kiwi 2 euro is, gaan wij ook naar een euro met een zwarte prijs. Staat hij in de folder aan 1 euro, komt hij aan 1 euro in't rood.
Ik sta eigenlijk redelijk achter het "beleid", zoals je het noemt (ik ben gerant in een winkel trouwens). En dat is omdat ik het helemaal ken en begrijp. Ik heb het al eerder gezegd: we zouden kunnen reageren op alles (zelfde kwaliteit of niet) en overal (reageren op AH in de Ardennen) maar ik denk dat we de boel mogen opdoeken dan. 't Blijft een beursgenoteerd bedrijf, dat liefst elke maand tienduizenden werknemers uitbetaalt, net zoals de firma waarvoor "jullie allemaal" werken waarschijnlijk graag winst maaktKevva schreef: ↑31 juli 2017, 10:58 Bedankt Xenoke voor je tussenkomst. Het moet niet eenvoudig zij om als simpele werknemer ergens tussen te komen en een beleid te verdedigen waar je zelf geen inspraak in hebt. Daarom bedankt.

Action heeft wel degelijk andere kwaliteit. Zeker niet altijd hoor, maar we hebben het ook zelf onderzocht en er zijn in benaming minieme verschillen (ik zeg maar iets fictief, Dove Deeply Nourishing of Dove Deep Nourishing) maar in samenstelling schelen ze dan ook. Dat valt de modale klant natuurlijk niet op, die voelt zich bedrogen met dergelijke prijsverschillen. En ook omdat Colruyt niet reageert met aangepaste prijzen, schande! En het staat op hun gevel! De vraag is of ze beter bediend zijn met het product van Action, natuurlijk

Een voorbeeld van enkele weken terug: wasmiddel van OMO in promotie. Wat zet Action in hun folder? Een verpakking die erg lijkt op die van ons:
Foto: https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5A329D49
Colruyt pastte de prijs aan maar onderzocht verder, want de prijs was onrealistisch. Wat bleek? Als je in de winkel komt is het een heel andere verpakking.
Foto: https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5A35E0E4
De prijs werd opnieuw verhoogd.
Foto: https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5A378E13
Foto: https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=59EABAB8
't Zijn toch sloebers hè. :-)
De foto's komen van op de befaamde facebookgroep, trouwens. Ik hoop dat iedereen ze kan openen.
Prijsetiketten steken is een manuele handeling, ik kan niet anders dan zeggen dat er inderdaad fouten mee gebeuren en dat er soms oude etiketten of affiches blijven zitten. Nooit met opzet, uiteraard. Zo lang mensen het uitvoeren zullen er fouten inzitten. Als jij dit dan meldt is het maar goed ook dat het etiket in de vuilbak belandt, want anders kunnen er nog meer mensen benadeeld zijn. Je geeft de indruk dat je dit vaak voor hebt, als dat zo is zou ik toch es de gerant aanspreken want dan is er toch iets niet snor. Er loopt nu wel een proefproject met elektronische etiketten, trouwens.annetje schreef: ↑31 juli 2017, 11:10 Deze maand heb ik 2x een product gekocht waarbij een rode prijs stond en "Reactie actie".
Naar mijn gevoel is zon "Reactie actie" welgeteld voor 1 klant geldig.
De reactie die je krijgt is overigens niet erg vriendelijk te noemen: nogmaals, spreek de gerant aan.
- Ik raad je toch aan es aan Facebook te beginnen, dan zal je begrijpen dat half België van de ene dag op de andere plots aast op die welbepaalde Alpro in promotie.Cronos schreef: ↑31 juli 2017, 13:49 @ Xenoke:
- Ik insinueer niets. Ik stel gewoon vast. Wat de reden is weet ik niet (heb wel een vermoeden) daarom dat ik inging op uw aanbod tot uitleg. Dan moet U zich niet op uw tenen getrapt voelen en al helemaal niet op een internetforum uw zaak proberen te verdedigen.![]()
- Uiteraard insinueer ik niet dat de streken van de Lidl ook van toepassing zijn op de Colruyt. Het was eerder een opmerking in de trant van "het kan altijd nog erger".![]()
Jullie hebben het dus zelf volledig in de hand hoeveel ik bij jullie insla.![]()
ps. op facebook kom ik nooit wegens wel wat anders te doen.![]()
- Als je zegt dat er doortraptheid is, insinueer je wel degelijk dat zo'n zaken met opzet gebeuren, vind ik

Ik vertel even een waargebeurd verhaal over Pampers. Kruidvat deed eens zot, 1+1 gratis ofzoiets. Wij volgen met een rode prijs. Hola, zag iemand op de facebookgroep, Colruyt geeft begod daarbovenop 33% korting met de xtrakaart. Hola, zei een ander, in mijn Colruyt hingen er per 4 verpakkingen nog bonnen aan van 2 euro! Gevolg: rekken leeg in gans België. Stockbeheer stuurt natuurlijk bij maar kan van de 1e op de andere dag geen 220 winkels voorzien van pampers, laat staan dat die beschikbaar zijn. In mijn winkel hebben we, naast de actie van stockbeheer, zelf nóg extra bijbesteld. Mijn chef gaf me daarop een proficiat dat de pampers enkel dagen later bij ons ruim voorradig waren.
Wat wil ik hier nu mee zeggen? Dat heeft waarschijnlijk veel geld gekost. We worden echter aangemoedigd onze klanten te voorzien van hun producten, aan de laagste prijs, ondanks negatieve marges. Niks doortraptheid. We maken later wel weer winst omdat die klant tevreden was en terugkeert.
- Ik heb voorlopig geen plannen om richting comedy te gaan :-)
Ik volg je volledig als je zegt dat je met ons gevoel geen rekening hoeft te houden, dat is zo. Als jij na mijn uitleg 'begrijpt' dat dat kàn gebeuren (daarom hoef je het nog niet OK te vinden), dan ben ik al gelukkig. Volgende stap is iemand aanspreken en kijken of je je product alsnog kan verkrijgen.Cronos schreef: ↑31 juli 2017, 14:01Zelfde gevoel, zelfde vaststelling.annetje schreef: ↑31 juli 2017, 11:10 Toen ik bij een andere aankoop zij dat ik nooit nog korting kreeg sinds de invoering van de Xtra-kaart, kreeg ik te horen dat ik de verkeerde producten kocht op de verkeerde momenten. En je bent een van de weinigen die geen korting krijgt...
Als klant bepaal ik toch liever zelf wat ik koop en wanneer. En als je dan (zie vorige post) daar toch van afwijkt wegens een uitzonderlijke folderpromotie heeft blijkbaar "een ander" al beslist het rek leeg te halen voor het mij uitkwam.![]()
Spijtig genoeg kan ik als klant (de anderen hun rekening moet ik niet maken) dan ook geen rekening meer houden met het gevoel van Xenoke en zijn collega's.
ps. In de AH ben ik maar één keer geweest. Ik werd knettergek van hun prijsaanduidingen per stuk.
Besluit:' t is overal wat.![]()
Je bent blijkbaar wel erg gevoelig voor prijsaanduidingen per eenheid.

In dat persoonlijk blaadje staan de prijzen van zaken die je vaak koopt idd. Meestal gaat het om rode prijzen, niet altijd. Wat daar precies de reden van is weet ik eigenlijk niet.Natal schreef: ↑1 augustus 2017, 11:46 Hier ook zelfde gevoel als Anneke ... 60 cola s kopen om van een promotie gebruik te maken doen we echt niet. Als gezin met 2 personen waarvan 1 geen cola drinker is sluit mij direct uit van dergelijke actie. En je kan dit wel doen voor niet bederfbare producten, maar welke alleenstaande wil 3 dozen waspoeder kopen om een korting te krijgen ?
We garanderen zoals verder gezegd idd voor elke hoeveelheid de laagste prijs. Je zal voor 1 verpakking Dash bij Colruyt goedkoper gediend zijn als bij Carrefour. Dat je meer korting krijgt als je meer koopt bevestig ik natuurlijk wel.. Da's inderdaad onze maatschappij die gericht is op consumeren.
Hier vind ik persoonlijk wel dat de verantwoordelijkheid van een retailer ergens stopt (je beslist zelf wat je koopt). Als eender welke retailer beslist om hun politiek aan te passen en korting te geven bij kleine aantallen, zal dat grote gevolgen hebben voor de winstgevendheid. Elk bedrijf verkoopt liever meer dan minder. Als je je huis laat schilderen en je doet vandaag 1 slaapkamer, binnen drie maand de living en als het past de keuken, zal je waarschijnlijk meer betalen dan als je alles ineens doet. Vloer leggen? Idem. Waarom krijg je bij de carwash een klantenkaart? Omdat je meer zou gaan, natuurlijk.
Eén van de redenen waarom Colruyt de laagste prijzen überhaupt kan garanderen is volume. Natuurlijk ook efficiëntie en eenvoud en zo.
Maar toch: ik begrijp maar al te goed dat het lastig is voor mensen in bepaalde situaties om grote hoeveelheden te kopen, absoluut. Ik denk dat je je dan tevreden moet stellen met de 'laagste prijs' voor 1 stuk, en niet moet kijken naar ''wat je nog wat had kunnen krijgen" als je er drie had gekocht. Kwel jezelf niet :-). Dat gaat waarschijnlijk niet veranderen.
+1 !Nefertari schreef: ↑1 augustus 2017, 13:06 Mijn ervaring is dat Colruyt hierop geen uitzondering is in vergelijking met hun concurrentie.
Nou hier heb je er al één. Wel geen poeder maar de vloeibare variant. Negen stuks in één keer (en het was dan nog een promo van de Colruyt ook die niet uit de rekken was, tis dan ook al efkes geleden). Bederft niet en ben ik ineens voor meer dan een jaar van dat gesleur af.maar welke alleenstaande wil 3 dozen waspoeder kopen om een korting te krijgen ?
ps. wel lange pauze dat het personeel daar krijgt.

Spijtig genoeg heeft uw collega, in ons geval, het omgekeerde bewerkstelligd.We maken later wel weer winst omdat die klant tevreden was en terugkeert.
Maar dat is voor Colruyt absoluut geen verliespost. Aan bewuste consumenten valt toch niet veel te verdienen.

Laatst gewijzigd door Cronos op 1 augustus 2017, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.