Dollars bij KBC naar MeDirect
Dollars bij KBC naar MeDirect
Goeiemorgen
Ik heb $2000 staan op een effectenrekening bij KBC. Bij KBC heb ik geen beleggingen (ook niet van plan) maar zou toch graag iets doen met het geld.
Nu de wisselkoers ongunstig is om te wisselen tegen euro's, vroeg ik me af of de kantoormedewerker dit niet kan storten naar mijn geldrekening in $ bij MeDirect? Dan kan ik er nog fondsen mee kopen.
Als het niet mogelijk is, zal ik moeten wachten tot er weer iets in de buurt van pariteit komt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik heb $2000 staan op een effectenrekening bij KBC. Bij KBC heb ik geen beleggingen (ook niet van plan) maar zou toch graag iets doen met het geld.
Nu de wisselkoers ongunstig is om te wisselen tegen euro's, vroeg ik me af of de kantoormedewerker dit niet kan storten naar mijn geldrekening in $ bij MeDirect? Dan kan ik er nog fondsen mee kopen.
Als het niet mogelijk is, zal ik moeten wachten tot er weer iets in de buurt van pariteit komt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Dollars bij KBC naar MeDirect
Van dollar bij Kbc naar dollar bij Me zou geen probleem mogen zijn.
Welke kosten Kbc daarvoor gaat rekenen ??
Welke kosten Kbc daarvoor gaat rekenen ??
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij KBC omzetten van dollar naar euro, overschrijven naar MeDirect en daar terug van euro naar dollar. Dan heeft de wisselkoers geen belang.
OK, bij muntconversies verlies je altijd een klein beetje maar daarvoor moet je niet op pariteit wachten. Dan blijft het probleem hetzelfde.
@Kevva: is er bij KBC echt geen enkel dollarfonds dat je zou kunnen aankopen?
@Kevva: is er bij KBC echt geen enkel dollarfonds dat je zou kunnen aankopen?
2000 USD overschrijven zal je zo'n 20 euro kosten. 2x omzetten zal heel wat meer kosten.
Dollarfonds aankopen bij KBC, dit overbrengen naar Medirect en dan eventueel terug verkopen.
Zal ook wel een dure affaire zijn zeker?
Zal ook wel een dure affaire zijn zeker?
Dollars overbrengen naar Bolero. Dan is het gratis ;-)
Beste,
U hoeft uw dollars niet om te wisselen. U kunt uw dollars overschrijven naar uw MeDirect dollar rekening. U kunt deze zelf openen via de beveiligde website - kies openen effectenrekening en u duidt aan dat u in USD wil handelen. Deze rekening is vanaf de volgende werkdag beschikbaar.
U schrijft uw dollars over naar deze rekening. Opgelet: dit is geen SEPA overschrijving in EUR en waarschijnlijk zal KBC u hiervoor kosten aanrekenen. MeDirect rekent geen kosten aan om uw vreemde valuta te ontvangen.
U kunt dan USD fondsen aankopen zonder enige wisselkosten. De eventueel ontvangen dividenden worden ook in USD op uw rekening gestort.
U hoeft uw dollars niet om te wisselen. U kunt uw dollars overschrijven naar uw MeDirect dollar rekening. U kunt deze zelf openen via de beveiligde website - kies openen effectenrekening en u duidt aan dat u in USD wil handelen. Deze rekening is vanaf de volgende werkdag beschikbaar.
U schrijft uw dollars over naar deze rekening. Opgelet: dit is geen SEPA overschrijving in EUR en waarschijnlijk zal KBC u hiervoor kosten aanrekenen. MeDirect rekent geen kosten aan om uw vreemde valuta te ontvangen.
U kunt dan USD fondsen aankopen zonder enige wisselkosten. De eventueel ontvangen dividenden worden ook in USD op uw rekening gestort.
Ja, kunnen ze overschrijven. Sowieso een korting vragen op de kosten (bij mij hebben ze 70% van de kost kwijtgescholden op de SWIFT transactie -- ging over een deftig bedrag).
Ik zal eens het KBC-kantoor binnen stappen en vragen wat mogelijk is? Desnoods zet ik het om in euro en zet ik het gewoon op mijn spaarrekening.