Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse supermarkt
Re: Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse supermarkt
Uw voordeel bij zelf scannen:
- Je laadt zorgvuldig je boodschappen in. Bij een klassieke kassa heb je daar de tijd niet voor. Tenzij je de rij mensen achter u gewoon laat wachten.
- Je weet precies wat je betaalt en kortingen worden correct aangegeven.
- Je hoeft je kar/ box niet opnieuw leeg te laden en vervolgens terug in te laden.
- 2 mensen voor u bij een zelfscan-kassa is 1 minuut wachten. Bij een klassieke kassa kan dat tot 10 minuten zijn. Vooral als de personen voor u alleen zijn, een bomvolle kar hebben en niet vlot uit- en inladen.
Wij gaan met 2 winkelen, de ene neemt het product uit het rek, de andere scant en laadt in. Op 10 minuten zijn we met onze kar ( 2 volle plooiboxen) buiten. Time is money !
- Je laadt zorgvuldig je boodschappen in. Bij een klassieke kassa heb je daar de tijd niet voor. Tenzij je de rij mensen achter u gewoon laat wachten.
- Je hoeft je kar/ box niet opnieuw leeg te laden en vervolgens terug in te laden.
- 2 mensen voor u bij een zelfscan-kassa is 1 minuut wachten. Bij een klassieke kassa kan dat tot 10 minuten zijn. Vooral als de personen voor u alleen zijn, een bomvolle kar hebben en niet vlot uit- en inladen.
Wij gaan met 2 winkelen, de ene neemt het product uit het rek, de andere scant en laadt in. Op 10 minuten zijn we met onze kar ( 2 volle plooiboxen) buiten. Time is money !

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je zal maar eens een foutje maken in jouw voordeel hé.
Als het de kassière is dan is het op kosten van de firma, als jij een fout maakt is het meteen diefstal.
Men schuift dan nog hun verantwoordelijkheden in jouw schoenen ook met mogelijk nog een strafblad tot gevolg ook.
Onder het mom dat je sneller door de kassa bent. Tuurlijk, je verliest die tijd immers tussen de winkelrekken door constant te scannen. Héél veel domme mensen, we verdommen nog.
Met 2 gaan shoppen is ook tijd/pers. X2 PLUS de rijtijd van- en naar de winkel X2.
Als het de kassière is dan is het op kosten van de firma, als jij een fout maakt is het meteen diefstal.
Men schuift dan nog hun verantwoordelijkheden in jouw schoenen ook met mogelijk nog een strafblad tot gevolg ook.
Onder het mom dat je sneller door de kassa bent. Tuurlijk, je verliest die tijd immers tussen de winkelrekken door constant te scannen. Héél veel domme mensen, we verdommen nog.
Met 2 gaan shoppen is ook tijd/pers. X2 PLUS de rijtijd van- en naar de winkel X2.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je bent niet op de hoogte, Spruit. Als je een fout maakt bij het scannen, wat altijd kan gebeuren, word je naar een klassieke kassa gestuurd. Ik heb nog niemand een proces/boete zien krijgen omdat hij/zij verkeerd gescand heeft.
We kunnen mss een wedstrijdje houden: Wij gaan met 2 winkelen, jij alleen. Zelfde boodschappen, zelfde winkels. Eens kijken wie het snelst is. ( Ja , jij mag je tijd door 2 delen ...).
We kunnen mss een wedstrijdje houden: Wij gaan met 2 winkelen, jij alleen. Zelfde boodschappen, zelfde winkels. Eens kijken wie het snelst is. ( Ja , jij mag je tijd door 2 delen ...).

Waarom niet? Ik ga me als KLANT toh niet laten opjagen door de bedrijfspolicy van een grootwarenhuis. Als ze vinden dat de wachtrij te lang wordt is het aan het bedrijf de keuze te maken om een kassa meer open te doen of ontevreden wachtende klanten te hebben. Niet aan mij als klant om me als een opgejaagde haas te gaan gedragen.Bij een klassieke kassa heb je daar de tijd niet voor. Tenzij je de rij mensen achter u gewoon laat wachten.
Het is nu in Vlaanderen niet zo dat je verplicht bent (tegen je zin) te winkelen in deze of gene supermarkt. Integendeel onze provinciale wegen zijn er mee afgezoomd en iedere dorpskern die naam waardig heeft er wel minstens eentje om de boel op te leuken. Keuzevrijheid genoeg.
Als iedereen zo denkt, de normale kassa wordt afgeschaft, dan staat er een gelijkaardige file aan de kassa van de selfscan. Als er dan nog personen tussen staan die er niet zo handig mee zijn, dan zal de wachttijd ook oplopen.pukkie007 schreef: ↑22 augustus 2017, 20:30 Uw voordeel bij zelf scannen:
Wij gaan met 2 winkelen, de ene neemt het product uit het rek, de andere scant en laadt in. Op 10 minuten zijn we met onze kar ( 2 volle plooiboxen) buiten. Time is money !![]()
De enige die erbij wint is de winkel, want zij kunnen op kap van de consument besparen op hun personeelskosten. Mocht dit dan nog worden verrekend in de prijzen, dan zou er nog begrip voor kunnen worden opgebracht want dan wordt het een "win win" situatie. Aangezien voorgaande niet het geval is, weiger ik pertinent om gebruik te maken van het systeem.
De winkel loopt inderdaad vol met mensen die denken "time is money". Iedereen besteed zijn tijd in deze maatschappij toch ooo zo efficiënt. Elke keer ik "te snel" klaar kom zeg ik tegen mijn partner ook: "sorry schatje time is money"

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ideaal voor fraudeurs
oei meneer is dat niet ingescand geworden sorry,
maar die 4% is minder dan hun personeelskost.
Bij de decatlon kan je zelfs fietsen vergeten in te scannen
Ik vind zelfscan slecht omdat er dan " discriminatie" ontstaat, de scanner kan makkelijker frauderen dan de aan de met de mooie-decolete-kassadame te moeten passeren.
Colruyt heeft het beste antifraudekassasysteem, en het personeel loopt daar in ddr-uniformen zonder decolete
oei meneer is dat niet ingescand geworden sorry,
maar die 4% is minder dan hun personeelskost.
Bij de decatlon kan je zelfs fietsen vergeten in te scannen
Ik vind zelfscan slecht omdat er dan " discriminatie" ontstaat, de scanner kan makkelijker frauderen dan de aan de met de mooie-decolete-kassadame te moeten passeren.
Colruyt heeft het beste antifraudekassasysteem, en het personeel loopt daar in ddr-uniformen zonder decolete
Hallo, jullie worden niet verplicht om zelf te scannen hoor. Ik schrijf hier de voordelen neer die voor mij gelden. Denken jullie er anders over, no probs. Maar koeien van 2013 uit de sloot halen of uw wanprestaties in bed hierbij gaan "sleuren" vind ik er wel los over. Enfin, ge doet maar. 

Heb jij het hier nog steeds over de buitenlandse supermarkten of eerder over de Belgische supermarkten ?pukkie007 schreef: ↑23 augustus 2017, 10:14 Je bent niet op de hoogte, Spruit. Als je een fout maakt bij het scannen, wat altijd kan gebeuren, word je naar een klassieke kassa gestuurd. Ik heb nog niemand een proces/boete zien krijgen omdat hij/zij verkeerd gescand heeft.
We kunnen mss een wedstrijdje houden: Wij gaan met 2 winkelen, jij alleen. Zelfde boodschappen, zelfde winkels. Eens kijken wie het snelst is. ( Ja , jij mag je tijd door 2 delen ...).![]()
Ik zou in België zo'n gokje maar niet wagen...
Ik dacht ook eens tijd te winnen door met de handscanner te gaan winkelen bij de Carrefour Pulhof, aan de Grote Steenweg, naast de Quick.
Toen kwam ik dus bij de aangewezen scankassa's en daar was iets Heel Erg Fout aan het gaan. De rij stond niet alleen tot aan de kaasafdeling, maar dan meanderde hij nog een paar keer heen en weer. En niemand van het personeel dat zich er blijkbaar iets aan van trok.
Dus ik ging gewoon naar een normale kassa en legde de inhoud van mijn mandje op de band. Ik gaf de scanner aan de cassière met de vraag of ze die later nog eens terug wilde plaatsen. Begon die toch van haar tak te maken, dat ik bij de scankassa's MOEST aansluiten. Quod non, maar ik wilde anders best wel die boodschappen op de band laten liggen...
Het is niet alleen het prijsverschil met de buitenlandse supermarkten, maar ook het winkelgemak. Je gaf de voordelen van de scankassa prima aan. Maar zie daar... onze nationale etablissementen weten het principe toch weer te verkl?ten.
Ik heb het over de Nederlandse supermarkten ( Jumbo), Dixit. In België heb ik dit systeem nog nooit toegepast.
In België gebruik ik de self scan vooral om tussentijds (in de winkel) te zien hoe groot mijn totaal al is, want als ik naar Carrefour Hyper ga, is het meestal omdat ik een bon heb van x aantal bonuspunten bij aankoop van y euro.