Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik heb de klantendienst niet nodig. Maar ik merk wel dat ze minder toelaten dan bv proximus.
Bij mij ben ik erg tevreden en zolang het product werkt zal dat ook blijven.
Wat ik niet snap is waarom ze u verwezen om te wachten tot het NL aanbod er is. Want ik denk dat je dat echt kon forceren met dreigende stappen.
Bij mij ben ik erg tevreden en zolang het product werkt zal dat ook blijven.
Wat ik niet snap is waarom ze u verwezen om te wachten tot het NL aanbod er is. Want ik denk dat je dat echt kon forceren met dreigende stappen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Voor de duidelijkheid, het is niet bij mij gebeurd, maar ik hem wel aangeraden om bij Scarlet klant te worden dus ik voel me wat verantwoordelijk voor zijn 'leed'.
Ja, hij heeft duidelijk gezegd aan de laatste persoon van de klantendienst dat als ze het niet voor hem in orde konden brengen hij zich genoodzaakt zou voelen zijn herroepingsrecht te gebruiken. En bon, na 4 keren contact met de klantendienst is de maat sowieso vol. Ik zou het ook afbollen.
Ja, hij heeft duidelijk gezegd aan de laatste persoon van de klantendienst dat als ze het niet voor hem in orde konden brengen hij zich genoodzaakt zou voelen zijn herroepingsrecht te gebruiken. En bon, na 4 keren contact met de klantendienst is de maat sowieso vol. Ik zou het ook afbollen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Mijn ervaring met klantendiensten is dat dreigen om weg te gaan geen indruk maakt. Op het eind van de maand heeft die bediende hetzelfde loon.. nobody cares.
Re: Ervaringen met Scarlet
Inderdaad. Bovendien, zo'n klantendienst is in 9 op de 10 gevallen (zoniet méér) uitbesteed aan een extern bedrijf. Je kan bij wijze van spreken achteraf diezelfde persoon aan de lijn hebben om uw overstap naar de concurrent te begeleiden.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik zei niet dreigen om over te stappen. Gewoon dreigende stappen.
Dreigen om naar de ombudsdienst te stappen etc...
Re: Ervaringen met Scarlet
No worries, ik heb hierover al mails gestuurd met Scarlet en dat heb ik gedaan:
Desnoods laat ik hem deze kwestie opnemen met Test-Aankoop en de ombudsdienst voor telecommunicatie want een potentiële klant bijna 200 euro aanrekenen louter omdat jullie niet in staat zijn geweest de juiste zenders op zijn tv te laten afspelen is niet correct.
Re: Ervaringen met Scarlet
Volgens mij maakt dat ook weinig indruk. Nog steeds hetzelfde loon op het einde van de maand. Hoeveel mensen weten trouwens welke operator ze aan de lijn hadden? Alle Kelly's en Daves en Samantha's ten spijt, hun achternaam zeggen ze nooit en wie weet de voornaam nog? Hoeveel mensen die dreigen eens goed naar de ombudsman te stappen of nog beter: te procederen, doen dat effectief?
Dreigen veroorzaakt volgens mij enkel hilariteit bij die mensen. Ik denk dat je beste kansen 1) een telefoon (geen mail, mails worden genegeerd: ALTIJD en door IEDEREEN) en 2) een vriendelijk woord en 3) geduld zijn. Maar ga AUB niet dreigen, loop naar de ombudsman of loop er niet naar, dreig daar niet mee, dat helpt niet.
Re: Ervaringen met Scarlet
Door beroep te doen op het herroepingsrecht heeft uw broer zijn eigen positie serieus verzwakt. Juiste procedure was alle facturen van Scarlet aangetekend protesteren tot het probleem is opgelost en via aangetekend schrijven een deadline opleggen. Als dat niet helpt: ombudsman gebruiken. Nu heeft uw broer het contract verbroken en zal het moeilijk zijn om Scarlet nog tot enige toegeving te dwingen.
De kunst bij dit soort problemen voorbij de eerstelijnshulp krijgen. Alle respect voor de mensen die de telefoon moeten opnemen, maar hun technische kennis is vaak ondermaats en ze hebben geen rechten om daadwerkelijk in te grijpen. Als zij het probleem niet correct (kunnen) escaleren, dan kan een oplossing zeer lang op zich laten wachten.
De kunst bij dit soort problemen voorbij de eerstelijnshulp krijgen. Alle respect voor de mensen die de telefoon moeten opnemen, maar hun technische kennis is vaak ondermaats en ze hebben geen rechten om daadwerkelijk in te grijpen. Als zij het probleem niet correct (kunnen) escaleren, dan kan een oplossing zeer lang op zich laten wachten.
Re: Ervaringen met Scarlet
Alle facturen protesteren is NIET de juiste oplossing. Juridisch ben je verplicht om het niet-betwiste deel te betalen. Die hele technische installatie hoort daar bij. Ik ben geen Scarlet klant voor internet/TV/foon, dus ik weet niet hoe dit uitgesplitst is op de factuur, maar in principe moet je ook het deel telefoon en internet betalen.
Voor de rest heb je wel gelijk.
Voor de rest heb je wel gelijk.
Re: Ervaringen met Scarlet
Strikt juridisch heb je gelijk, maar het lijkt me bijzonder moeilijk om dit bij installatiekosten en een pack zelf uit te splitsen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet verhaal van de broer van X : Goh ... ik weet dat het niet leuk is maar ik zou het uitgezweet hebben. Gewoon wachten tot ze er de NL kanalen op zetten. Mailen, bellen (elke week) tot je eens een wakkere bediende aan de lijn hebt die weet hoe hij het moet veranderen.
Uit eigen beroepservaring kan ik zeggen dat dreigen geen oplossing is. Het sluit alleen een deur. Het zet je in de positie : 'nu zijn we uitgepraat' en niemand geeft er een snars om. Zeker omdat je stopt met klant te zijn.. Waarom nog moeite doen want je gaat TOCH weg.
Maar net zo kan ik uit eigen ervaring zeggen dat er altijd wel 1 op de 10 bij die klantendiensten zit die snuggerder is dan de rest en meer moeite doet om iets in orde te brengen.
9 op de 10 geeft het standaardantwoord dat hen het makkelijkst ligt en dat hen het rapst naar het einde van de dag brengt.
Op dit moment heb ik een klein geschil met Touring verzekeringen bv. Ze hanteren een andere datum voor beeindiging contract dan mijn lopend contract dan ze zouden moeten. Te stom om los te lopen. Toch wil er niemand ook maar iets aan veranderen omdat ik door de recente miserie (laatste 2 jaar) op administratief vlak het er gewoon beu ben en dus mijn polis heb opgezegd.
Als ik naar de ombudsman een brief schrijf komt dat misschien wel in orde. Maar ik zweet het gewoon uit, blijf een paar maanden langer klant dan nodig is en nadien koop ik er nooit nog iets.
Ook die paar mensen die ik help om hun administratie te doen ga ik een goedkopere polis berekenen bij een andere maatschappij en het zo voorstellen dat ze zeker veranderen.
Ik heb mijn zin gehad en mijn gevoel voor vergelding bevredigd. De bediendes van Touring Verzekeringen menen ook dat ze hun slag thuis halen. Iedereen tevreden.
Slechte ervaring met eender wat of eender wie ? Koop je 1 keer zuur gehakt in de beenhouwerij van de supermarkt : ga er gewoon zo lang mogelijk niet meer terug en zoek een betere leverancier. Voor de rest : Laat het niet aan je hart komen. Je kan je geld overal kwijt. Iedereen wil het meestal wel. maar als je een goedkoper produkt dan gemiddeld koopt, bv touring verzekeringen of Scarlet internet en TV, weet en aanvaard dan wel dat de klantendienst vaak niet veel soeps is. You give peanuts, you get monkeys.
Uit eigen beroepservaring kan ik zeggen dat dreigen geen oplossing is. Het sluit alleen een deur. Het zet je in de positie : 'nu zijn we uitgepraat' en niemand geeft er een snars om. Zeker omdat je stopt met klant te zijn.. Waarom nog moeite doen want je gaat TOCH weg.
Maar net zo kan ik uit eigen ervaring zeggen dat er altijd wel 1 op de 10 bij die klantendiensten zit die snuggerder is dan de rest en meer moeite doet om iets in orde te brengen.
9 op de 10 geeft het standaardantwoord dat hen het makkelijkst ligt en dat hen het rapst naar het einde van de dag brengt.
Op dit moment heb ik een klein geschil met Touring verzekeringen bv. Ze hanteren een andere datum voor beeindiging contract dan mijn lopend contract dan ze zouden moeten. Te stom om los te lopen. Toch wil er niemand ook maar iets aan veranderen omdat ik door de recente miserie (laatste 2 jaar) op administratief vlak het er gewoon beu ben en dus mijn polis heb opgezegd.
Als ik naar de ombudsman een brief schrijf komt dat misschien wel in orde. Maar ik zweet het gewoon uit, blijf een paar maanden langer klant dan nodig is en nadien koop ik er nooit nog iets.
Ook die paar mensen die ik help om hun administratie te doen ga ik een goedkopere polis berekenen bij een andere maatschappij en het zo voorstellen dat ze zeker veranderen.
Ik heb mijn zin gehad en mijn gevoel voor vergelding bevredigd. De bediendes van Touring Verzekeringen menen ook dat ze hun slag thuis halen. Iedereen tevreden.
Slechte ervaring met eender wat of eender wie ? Koop je 1 keer zuur gehakt in de beenhouwerij van de supermarkt : ga er gewoon zo lang mogelijk niet meer terug en zoek een betere leverancier. Voor de rest : Laat het niet aan je hart komen. Je kan je geld overal kwijt. Iedereen wil het meestal wel. maar als je een goedkoper produkt dan gemiddeld koopt, bv touring verzekeringen of Scarlet internet en TV, weet en aanvaard dan wel dat de klantendienst vaak niet veel soeps is. You give peanuts, you get monkeys.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik dreig soms maar ik moet ook zeggen soms doe ik zoals jou. Dan bel ik 3-4 verschillende keren en krijg ik 3-4 keer een andere persoon aan de lijn. Want ik bel voor de zekerheid altijd 2x zodat mijn bestelling of vraag goed doorgekomen is. Als het iets belangrijks is of ik moet info weten dan zit ik aan 3 tot 4 keer.haelewyn schreef: ↑16 september 2017, 12:36 Scarlet verhaal van de broer van X : Goh ... ik weet dat het niet leuk is maar ik zou het uitgezweet hebben. Gewoon wachten tot ze er de NL kanalen op zetten. Mailen, bellen (elke week) tot je eens een wakkere bediende aan de lijn hebt die weet hoe hij het moet veranderen.
Uit eigen beroepservaring kan ik zeggen dat dreigen geen oplossing is. Het sluit alleen een deur. Het zet je in de positie : 'nu zijn we uitgepraat' en niemand geeft er een snars om. Zeker omdat je stopt met klant te zijn.. Waarom nog moeite doen want je gaat TOCH weg.
Maar net zo kan ik uit eigen ervaring zeggen dat er altijd wel 1 op de 10 bij die klantendiensten zit die snuggerder is dan de rest en meer moeite doet om iets in orde te brengen.
9 op de 10 geeft het standaardantwoord dat hen het makkelijkst ligt en dat hen het rapst naar het einde van de dag brengt.
Want heb veel gehad dat alles in orde was en ik een week later bel en dat er niets was gebeurd...
Re: Ervaringen met Scarlet
Wat verzekeringsmaatschappijen wel eens durven is dat als je in de loop van je kontrakt een wijziging aanbrengt in je polis, ander voertuig of dergelijke, ze je op die datum van verandering je een nieuwe polis geven met nieuwe ingangsdatum.
Als je dat op dat ogenblik niet opmerkt, stelen ze zo toch paar maanden, dat je dan langer klant moet blijven.
Weet niet of dat wettelijk mag, maar er zijn er wel die dat zo durven doen.
Als je dat op dat ogenblik niet opmerkt, stelen ze zo toch paar maanden, dat je dan langer klant moet blijven.
Weet niet of dat wettelijk mag, maar er zijn er wel die dat zo durven doen.
Re: Ervaringen met Scarlet
En zo was het ook gebeurd hier, Ludo. Op zich vond ik het allemaal niet zo erg want met een nieuwe polis die je afsluit aan de telefoon heb je volgens al hun post recht op opzeg binnen de 14 dagen. En ware het niet dat zij het tarief nog verhoogd werd om dubieuze redenen OF de 1001 administratieve problemen en hun ronduit onbekwaam personeel (of nog erger: bedriegers) , was ik er ook gewoon gebleven.
Zij zeggen nu dat ik geen recht heb om op te zeggen. Zij mogen een polis bij een voertuigwijziging ook aanpassen zoals ze maar willen, de klant moet altijd betalen. Gesteund door hun algemene voorwaarden, betwist ik dat.
Zij zeggen :
"""Deze 14 dagen worden gerekend vanaf ontvangst door onze diensten van het door u ondertekend contract of van uw verzekeringsaanvraag."""
En dus (weer volgens hen) : er is geen getekend contract want het werd aan de telefoon afgesloten. Zij spreken over een bijvoegsel terwijl ze wel degelijk een nieuwe polis zijn begonnen. Maar dat hebben ze niet nagekeken, negeren ze of ze liegen er gewoon ronduit over.
Mijn verzekeringsaanvraag (telefonisch ?) ... Zij willen van niets weten.
Maar dan is er toch die 14 dagen binnen welke je mag opzeggen ? Dan zeggen zij weer : die datum van de nieuwe polis telt niet
De nieuwe polis en ingangsdatum is maar 'iets van bij ons , administratief'.... Dat was maar om te lachen ?
Alhoewel ze wel degelijk nieuwe polisdocumenten hebben gestuurd met een nieuwe ingangsdatum. Dus : nieuwe polis .. recht op op te zeggen. Maar zij zeggen dan : neen.. .recht om op te zeggen op de einddatum van de oude polis.
Ok. Voor mijn part : gelijk heb ik al.
Touring verzekeringen negeert dat .. Mij om het even : ik ga er weg, zoals gezegd, om nooit meer terug te keren. Zes maanden later dan mogelijk zou moeten zijn. Dat is mijn enige nadeel, behalve wat frustratie, veel bellen, veel in wacht staan, emails schrijven waarop alleen een onzinnig antwoord komt, etc.
Het sop is me de kool niet waard om er verdere stappen voor te nemen en daar rekenen ze, in al hun oneerlijkheid, op.
Maar eigenlijk ging het hier over Scarlet. Ik wou alleen maar zeggen : alle klantendiensten zijn wel ziek in hetzelfde bedje. Als de zin hun geen gelijk brengt, grijpen ze naar de onzin. En vaak kan je daar bijzonder weinig tegen doen.
Gelijk kan je hebben. Je moet het nog krijgen ook.
Zij zeggen nu dat ik geen recht heb om op te zeggen. Zij mogen een polis bij een voertuigwijziging ook aanpassen zoals ze maar willen, de klant moet altijd betalen. Gesteund door hun algemene voorwaarden, betwist ik dat.
Zij zeggen :
"""Deze 14 dagen worden gerekend vanaf ontvangst door onze diensten van het door u ondertekend contract of van uw verzekeringsaanvraag."""
En dus (weer volgens hen) : er is geen getekend contract want het werd aan de telefoon afgesloten. Zij spreken over een bijvoegsel terwijl ze wel degelijk een nieuwe polis zijn begonnen. Maar dat hebben ze niet nagekeken, negeren ze of ze liegen er gewoon ronduit over.
Mijn verzekeringsaanvraag (telefonisch ?) ... Zij willen van niets weten.
Maar dan is er toch die 14 dagen binnen welke je mag opzeggen ? Dan zeggen zij weer : die datum van de nieuwe polis telt niet
De nieuwe polis en ingangsdatum is maar 'iets van bij ons , administratief'.... Dat was maar om te lachen ?
Alhoewel ze wel degelijk nieuwe polisdocumenten hebben gestuurd met een nieuwe ingangsdatum. Dus : nieuwe polis .. recht op op te zeggen. Maar zij zeggen dan : neen.. .recht om op te zeggen op de einddatum van de oude polis.
Ok. Voor mijn part : gelijk heb ik al.
Touring verzekeringen negeert dat .. Mij om het even : ik ga er weg, zoals gezegd, om nooit meer terug te keren. Zes maanden later dan mogelijk zou moeten zijn. Dat is mijn enige nadeel, behalve wat frustratie, veel bellen, veel in wacht staan, emails schrijven waarop alleen een onzinnig antwoord komt, etc.
Het sop is me de kool niet waard om er verdere stappen voor te nemen en daar rekenen ze, in al hun oneerlijkheid, op.
Maar eigenlijk ging het hier over Scarlet. Ik wou alleen maar zeggen : alle klantendiensten zijn wel ziek in hetzelfde bedje. Als de zin hun geen gelijk brengt, grijpen ze naar de onzin. En vaak kan je daar bijzonder weinig tegen doen.
Gelijk kan je hebben. Je moet het nog krijgen ook.