Jouw port met (mix) fondsen
TIP
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Jouw port met (mix) fondsen
Blackrock Global Funds - Global Allocation A2 (EUR)
BlackRock Global Funds - World Gold Fund A2RF (EUR)
BNP Paribas B Pension Growth (pensioen sparen)
JPMorgan Investment Funds - Global Income A (div) - EUR
Pictet - Global Megatrend Selection - P EUR
Robeco Emerging Conservative Eqs B EUR
Robeco BP Global Premium Eqs D EUR
Threadneedle Investment Funds - American Smaller Companies Fund – Cap EUR
Threadneedle Investment Funds - European Smaller Companies Fund – Cap EUR
De italic (dividend) fondsen gaan er binnenkort uit.
Bovenstaande is 44.22% van mijn port
cash 12.97%
individuele aandelen 42.80%
BlackRock Global Funds - World Gold Fund A2RF (EUR)
BNP Paribas B Pension Growth (pensioen sparen)
JPMorgan Investment Funds - Global Income A (div) - EUR
Pictet - Global Megatrend Selection - P EUR
Robeco Emerging Conservative Eqs B EUR
Robeco BP Global Premium Eqs D EUR
Threadneedle Investment Funds - American Smaller Companies Fund – Cap EUR
Threadneedle Investment Funds - European Smaller Companies Fund – Cap EUR
De italic (dividend) fondsen gaan er binnenkort uit.
Bovenstaande is 44.22% van mijn port
cash 12.97%
individuele aandelen 42.80%
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ben sinds november 2016 met pensioen, en de dividenden van de fondsen zijn een aanvulling van het maandelijkse pensioen (zie bijlage). De percentages in de laatste kolom betreffen de netto dividenden op basis van mijn aankoopkoers(en).
6 fondsen met kwartaaldividend (telkens 2 per maand), en 2 fondsen met maandelijks dividend. Daarbovenop nog eentje met halfjaarlijks dividend. Het Healthscience fonds vliegt buiten van zodra ik er geen verlies meer op heb.
Ik heb sommige van deze fondsen pas dit jaar aangekocht. De groene achtergronden duiden effectieve ontvangst van het dividend vorig jaar aan, de oker achtergronden gelden voor effectieve ontvangst van het dividend dit jaar.
Het spreekt voor zich dat de gemiddelde netto percentages kunnen wijzigen telkens na de ontvangst van een bijkomend dividend, wat voor de fondsen met kwartaaldividend nooit hetzelfde is.
6 fondsen met kwartaaldividend (telkens 2 per maand), en 2 fondsen met maandelijks dividend. Daarbovenop nog eentje met halfjaarlijks dividend. Het Healthscience fonds vliegt buiten van zodra ik er geen verlies meer op heb.
Ik heb sommige van deze fondsen pas dit jaar aangekocht. De groene achtergronden duiden effectieve ontvangst van het dividend vorig jaar aan, de oker achtergronden gelden voor effectieve ontvangst van het dividend dit jaar.
Het spreekt voor zich dat de gemiddelde netto percentages kunnen wijzigen telkens na de ontvangst van een bijkomend dividend, wat voor de fondsen met kwartaaldividend nooit hetzelfde is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn beleggingsportefeuille is bij benadering:
40% in mixfondsen
35% in aandelen
10% in termijnrekeningen
5% in pensioensparen
5% in trackers (obligatietrackers omdat ik van obligaties niet veel afweet)
5% cash beschikbaar om bij te kopen op de dips in aandelen
40% in mixfondsen
35% in aandelen
10% in termijnrekeningen
5% in pensioensparen
5% in trackers (obligatietrackers omdat ik van obligaties niet veel afweet)
5% cash beschikbaar om bij te kopen op de dips in aandelen
Interessantfradaems schreef: ↑31 mei 2017, 10:14 Ik ben sinds november 2016 met pensioen, en de dividenden van de fondsen zijn een aanvulling van het maandelijkse pensioen (zie bijlage). De percentages in de laatste kolom betreffen de netto dividenden op basis van mijn aankoopkoers(en).
En hoe zit dat fiscaal, moet je jaarlijks je dividenden aangeven in de belastingen? Of wordt de 30% RV meteen afgehouden en hoef je zelf niets te berekenen/aangeven?
Zeker interessant voor een extraatje elke maand of als aanvulling op je pensioen.
Ik ontvang de netto dividenden, dus met de 30% RV er reeds af.
Ik doe geen verdere aangifte van deze inkomsten. Voor zover ik het begrepen heb, is dat ook niet nodig.
Ik doe geen verdere aangifte van deze inkomsten. Voor zover ik het begrepen heb, is dat ook niet nodig.
fradaems, als je (omwille van pensioen) bv lager dan 30% belasting betaalt, kan je deze nog wel aangeven, je recupereert dan zelfs stukje RV. Ik heb het dit jaar ook weer eens gedaan, is maar paar euro, maar soit. Volgend jaar kan het bij mij wel honderdje zijn... Nog altijd vlot verdiend om een getalletje in te vullen.
Bedankt voor de info.
Lijkt me voor aanslagjaar 2017 inkomsten 2016 nog niet echt nuttig (meeste inkomsten waren nog wedde), maar kan dit mogelijk wel overwegen voor het daarop volgende jaar (dan alleen pensioengeld).
Lijkt me voor aanslagjaar 2017 inkomsten 2016 nog niet echt nuttig (meeste inkomsten waren nog wedde), maar kan dit mogelijk wel overwegen voor het daarop volgende jaar (dan alleen pensioengeld).
Ik zie regelmatig fondsen van Kempen bij de favorietenlijstjes staan. Iemand enig idee waar je die als particulier belegger kan kopen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt