Holdings
TIP
Re: Holdings
Was dit weekend in De Tijd. Samengevat : door o.m. Ogeda en Zetes boekte QfG een halfjaarwinst van 1,27€ waardoor er zicht komt op een (keuze)dividend.
In De Belegger gaat het vooral over de uitzonderingspositie waarin QfG als enige privak op Euronext Brussel zich bevindt.
Wettelijke verplichting om 80% van de winst uit te keren als dividend en geen aandelen met beurswaarde > 1,5 mrd. te mogen behouden (Melexis!) worden als de voornaamste nadelen genoemd.
Anderzijds is het de enige manier om als particulier toegang te krijgen tot de private equity fondsen van de Capricorn Venture én een quasi belastingsvrij (keuze)dividend op te strijken. K/W van het genoteerde deel heeft al een grote stijging achter de rug, wat de kortetermijnsverwachtingen tempert.
Niettemin noteert QfG met een mooie korting t.o.v. de intrinsieke waarde. Volgens De Belegger zit daar momenteel nog het voornaamste stijgingspotentieel.
Wettelijke verplichting om 80% van de winst uit te keren als dividend en geen aandelen met beurswaarde > 1,5 mrd. te mogen behouden (Melexis!) worden als de voornaamste nadelen genoemd.
Anderzijds is het de enige manier om als particulier toegang te krijgen tot de private equity fondsen van de Capricorn Venture én een quasi belastingsvrij (keuze)dividend op te strijken. K/W van het genoteerde deel heeft al een grote stijging achter de rug, wat de kortetermijnsverwachtingen tempert.
Niettemin noteert QfG met een mooie korting t.o.v. de intrinsieke waarde. Volgens De Belegger zit daar momenteel nog het voornaamste stijgingspotentieel.
Dank !!!Didymus schreef: ↑13 september 2017, 10:49 In De Belegger gaat het vooral over de uitzonderingspositie waarin QfG als enige privak op Euronext Brussel zich bevindt.
Ik heb ze in bezit en houd ze (voorlopig ?) vast.
Moesten de mensen dit nog niet gezien hebben op kanaal Z http://kanaalz.knack.be/beurs/buy-sell- ... 99959.html
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Iemand die de holding Kardan (genoteerd op euronext Amsterdam) bezit?
Gisteren +44% vandaag +36% onder torenhoge volumes!
Gisteren +44% vandaag +36% onder torenhoge volumes!
Wat denken jullie van volgende holdings:
Investor AB, Zweden + potentieel voor SEK, korting t.o.z intrinsieke waarde 25 %
Corporación Financiera Alba is een Spaanse holding, herstel Spanje, korting 28 %
Alibaba Group Holding,
Investor AB, Zweden + potentieel voor SEK, korting t.o.z intrinsieke waarde 25 %
Corporación Financiera Alba is een Spaanse holding, herstel Spanje, korting 28 %
Alibaba Group Holding,
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Het lijkt wel alsof je de Tijd gelezen hebt dit weekend. Beide toevallig in het lijstje favoriete aandelen van...
Zowel Investor AB als Latour AB zijn zeer goede holdings volgens mij waar ik al lang in zit. Ook Alba is goed, de laatste maanden wel weinig beweging, eerder naar beneden dan naar boven maar ik denk dit misschien juist ervoor zorgt dat het nu een koopgelegenheid is. Ik zou voor Alba wel even wachten tot na het referendum in Catalonie. Veel succes.
Zowel Investor AB als Latour AB zijn zeer goede holdings volgens mij waar ik al lang in zit. Ook Alba is goed, de laatste maanden wel weinig beweging, eerder naar beneden dan naar boven maar ik denk dit misschien juist ervoor zorgt dat het nu een koopgelegenheid is. Ik zou voor Alba wel even wachten tot na het referendum in Catalonie. Veel succes.
Alba 27 september met de cijfers over het eerste halfjaar 2017.
Heb ze al langer in bezit.
Heb ze al langer in bezit.
Altijd maar dat eeuwige gezeur over 'herstel Spanje' als reden om Alba te kopen. Klopt totaal niet. De aandelen waarin Alba investeert staan weliswaar op de Bolsa de Madrid, maar halen het merendeel van hun omzet van BUITEN Spanje. Dus Alba is geen goede manier om te investeren in het herstel van Spanje (en ook het referendum in Catalonië zal enkel meetellen als perceptie en nagenoeg geen enkele invloed hebben op Alba (behalve dan real estate) en de totaalprestatie van de investees). Dat zal slechts een miniem deel zijn van de activiteiten van de investees. Hieronder een comment die ik op seeking alpha plaatste:
he top - 5 positions (excluding Bolsa de Madrid - BME which generates 100% of its revenue inside Spain) aren't as Spain-dependent as you'd think: The percentage after the company's names is the percentage of revenue generated INSIDE Spain (2015 numbers, the 2016's arent available yet)
Acerinox: 10%
ACS: 17%
Ebrofoods: 6%
Viscofan 14%
So whilst Alba indeed only invests in Spanish companies, those investees get the majority of their revenue from abroad. So the exposure remains relatively limited during periods of political turmoil in Spain. Of ALL companies in the listed portfolio, only BME and Clinica Baviera generate in excess of 50% of their consolidated revenue in Spain. Even an Indra Sistemas doesn't reach the 50% level.
In fact, I think the mis-perception of Alba being some sort of index-fund to play the Spanish economy might be one of the reasons for the steep discount.
he top - 5 positions (excluding Bolsa de Madrid - BME which generates 100% of its revenue inside Spain) aren't as Spain-dependent as you'd think: The percentage after the company's names is the percentage of revenue generated INSIDE Spain (2015 numbers, the 2016's arent available yet)
Viscofan 14%
So whilst Alba indeed only invests in Spanish companies, those investees get the majority of their revenue from abroad. So the exposure remains relatively limited during periods of political turmoil in Spain. Of ALL companies in the listed portfolio, only BME and Clinica Baviera generate in excess of 50% of their consolidated revenue in Spain. Even an Indra Sistemas doesn't reach the 50% level.
In fact, I think the mis-perception of Alba being some sort of index-fund to play the Spanish economy might be one of the reasons for the steep discount.
Ik heb ze ook niet omdat ik specifiek in Spanje wil beleggen, het is gewoon een prima investeringsmaatschappij. Het liefst zou ik wel zien dat ze hun belang in Acerinox zouden verkopen of tenminste drastisch zouden afbouwen vanwege het zeer cyclische karakter van Acerinox.Poldermol schreef: ↑25 september 2017, 09:22 Altijd maar dat eeuwige gezeur over 'herstel Spanje' als reden om Alba te kopen. Klopt totaal niet. De aandelen waarin Alba investeert staan weliswaar op de Bolsa de Madrid, maar halen het merendeel van hun omzet van BUITEN Spanje. Dus Alba is geen goede manier om te investeren in het herstel van Spanje (en ook het referendum in Catalonië zal enkel meetellen als perceptie en nagenoeg geen enkele invloed hebben op Alba (behalve dan real estate) en de totaalprestatie van de investees). Dat zal slechts een miniem deel zijn van de activiteiten van de investees. Hieronder een comment die ik op seeking alpha plaatste:
Viscofan 14%
Gij zijt dan ook de enige op wie ik het NIET had
Eerder op de twee voorgaande posters hun comment 

Positie verder versterkt in Compagnie du Cambodge aan 7000 euro per stuk. 

DUUR???? Cambodge is 1 van de goedkoopste holdings uit het Bollore imperium op dit moment!