Ontvangen dividend is verschillend
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ontvangen dividend is verschillend
De toepassing van de TIS-methode of de Fall-Back is enkel belangrijk bij verkoop van fondsen.annetje schreef: ↑8 oktober 2017, 11:04 Kan dat te maken hebben met de methode die ze gebruiken ?
Keytrade gebruikt TIS en MeDirect gebruikt momenteel nog de Fall-Back.
De uitleg hierover is hier te vinden : https://www.mijnkapitaal.be/thema/fisca ... p-fondsen/
Beste Molenveld,
Om te bepalen wie het dividend zal ontvangen moet je kijken wie de eigenaar is van het effect op de record date
Zie bvb
Wat je schrijft is letterlijk volledig correct;molenveld schreef: ↑9 oktober 2017, 10:54Onzin, dat is juist de definitie van ex-dividend: vanaf die dag noteert het aandeel/fonds zonder (ex) dividendrecht.
De uitbetaling kan enkele dagen, weken of zelfs maanden later zijn, maar de ex-dividenddatum is ondubbelzinnig die waarop je recht op het dividend vervalt.
Maar dit is niet de vraag.:-)
Om te bepalen wie het dividend zal ontvangen moet je kijken wie de eigenaar is van het effect op de record date
Zie bvb
investopedia schreef:Breaking down 'Ex-Dividend'
When a company decides to declare a dividend, its board of directors establishes a record date. This is the date when a person must be on the company’s record as a shareholder to receive the dividend payment. Once the record date is set, the ex-dividend date is set according to the rules of the stock exchange on which the stock is traded. The ex-dividend date is typically set for two business days prior to the record date.
Read more: Ex-Dividend http://www.investopedia.com/terms/e/ex- ... z4v0BpuJIJ
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omdat op record date de situatie van (doorgaans) 2 beursdagen voordien geëvalueerd wordt, di. de ex-dividend datum.
De record date is eigenlijk niet relevant voor beleggers. Hangt er gewoon vanaf met hoeveel vertraging de settlement gebeurt voor die bepaalde beurs.
De record date is eigenlijk niet relevant voor beleggers. Hangt er gewoon vanaf met hoeveel vertraging de settlement gebeurt voor die bepaalde beurs.