Holdings
TIP
Re: Holdings
zijn verloning dus die hij casht
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand die even kan zeggen wat er precies gaat gebeuren deze week?Appeltje123 schreef: ↑27 september 2017, 21:43http://otp.investis.com/clients/uk/symp ... sid=927628The Board of Directors (the "Board") of Symphony International Holdings Limited (the "Company" or "Symphony") is pleased to declare an extraordinary dividend payment of approximately US$60.3 million (taking into account the total shares oustanding at the date of this announcement), equivalent to 10.00 cents per share payable to shareholders and option holder.
Dividend Timetable
· Distribution amount per Share: 10.00 cents
· Ex-dividend date: 5 October 2017
· Dividend record date: 6 October 2017
· Payment date: 27 October 2017
Aandeel noteert aan pakweg $1 op de LSE. Bij dividenduitkering is er in GB gelukkig geen lokale voorheffing, dus 'enkel' de 30% in BE te betalen.
10 Cent 'extraordinary' dividend per aandeel is aangekondigd. Is het juist om te verwachten dat het aandeel ook met pakweg 10 cent zal dalen na de record date?
Na de uitbetaling zal je wel even veel aandelen bezitten, maar met mindere waarde. Door de RV krijg je ook niet het gelijke bedrag in cash terug. Op dat moment verlies je toch als Belgische belegger waarde?
De verwachting daling van 10 cent is op de ex-dividend dag, dus op 5 oktober.
Al kan je natuurlijk niet voorspellen hoe de koers zal reageren aangezien je tegelijk het dagelijkse koersverloop hebt dat ervoor kan zorgen dat het aandeel hoger of lager dan de koers min bruto dividend uitkomt op de ex-dag.
Je verliest inderdaad waarde in de vorm van roerende voorheffing, anderzijds is een dividend een zeer tastbare uitkering van de winst naar aandeelhouders toe en dus in vele verschillende beleggingsfilosofiëen als gunstig gezien.
Alle dividenden die je ontvangt uit je beleggingsportefeuille kan je ook vrij over beschikken en zijn (na RV) "bevrijd" van belastingen.
Al kan je natuurlijk niet voorspellen hoe de koers zal reageren aangezien je tegelijk het dagelijkse koersverloop hebt dat ervoor kan zorgen dat het aandeel hoger of lager dan de koers min bruto dividend uitkomt op de ex-dag.
Je verliest inderdaad waarde in de vorm van roerende voorheffing, anderzijds is een dividend een zeer tastbare uitkering van de winst naar aandeelhouders toe en dus in vele verschillende beleggingsfilosofiëen als gunstig gezien.
Alle dividenden die je ontvangt uit je beleggingsportefeuille kan je ook vrij over beschikken en zijn (na RV) "bevrijd" van belastingen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
heb deze ook gekocht een tijdje terug
me happy
tnx Laeka .... again
me happy

tnx Laeka .... again
Hoe zouden die rijke 100-jarige Britse Holdings het afgelopen jaar gepresteerd hebben?
Oud, Rijk en Brits - één jaar later
Oud, Rijk en Brits - één jaar later
Hartelijk bedankt Belca! Vorig jaar nav jouw knap staaltje werk in willen stappen in SMT maar had een iets te lage limietorder ingelegd. Nu nog maar eens een poging wagen 

- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt Belca! Zeer interessante lectuur.
Weet ondertussen iemand of er iets loos is bij Luxempart. Is reeds zo'n 10% gezakt tov zijn hoogtepunt. Prestatie blijft natuurlijk op langere termijn -1 jaar zelfs- nog puik. Eén van de gestelde lichamen(managing director) heeft op 29 september nog een serieuze aankoop gedaan zie ik op hun site. Misschien stilletjes aan tijd om wat bij te kopen?
Weet ondertussen iemand of er iets loos is bij Luxempart. Is reeds zo'n 10% gezakt tov zijn hoogtepunt. Prestatie blijft natuurlijk op langere termijn -1 jaar zelfs- nog puik. Eén van de gestelde lichamen(managing director) heeft op 29 september nog een serieuze aankoop gedaan zie ik op hun site. Misschien stilletjes aan tijd om wat bij te kopen?
koendesmet schreef: ↑14 oktober 2017, 15:30
Volg jij dit dan niet op? SES al eens gezien hun belangrijkste aandeel. Dat is naar ongekende diepte aan het wegzakken.
De mijne zijn allang de deur uit aan koersen rond de 53 euro. Ik vind dat Luxempart nog redelijk goed standhoudt want de holdingkorting was ook al zeer klein te noemen naar Luxempart normen.
Afgelopen dagen en vandaag mijn participatie in ARTOIS verkocht aan 5570 euro. De mooie winsten maar binnengehaald in dit uitstekend beursklimaat.

Heren,
Voor het zoeken naar engelse trusts ben ik bekend met de website Theaic.co.uk.. Kennen jullie ook zulke website voor Europese holdings?
Amerikaanse closed end funds (via cefa.com gevonden) lijken mij een mooie mogelijkheid om een redelijk gespreide portefeuille op te bouwen.
Hoe denken jullie over deze closed end funds?
Alvast bedankt voor enige reacties.
Voor het zoeken naar engelse trusts ben ik bekend met de website Theaic.co.uk.. Kennen jullie ook zulke website voor Europese holdings?
Amerikaanse closed end funds (via cefa.com gevonden) lijken mij een mooie mogelijkheid om een redelijk gespreide portefeuille op te bouwen.
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Dank voor je link naar de Briste trusts.
Je vraag mbt de Belgische holdings is terecht. Ik denk dat KBC securities zowat de enige zijn die deftig holdings opvolgen.Zeker rendement incl dividend op LT is niet makkelijk te vinden. Ik geef je hierbij een tabel uit de krant De Tijd. Welsiswaar van 1/01/2016 maar het geeft je een beeld van de rendementen incl dividend over 10 jaar! Denk dat daarin de crisis van 2009 vervat zit. hopelijk kan je de tabel openen. download/file.php?mode=view&id=1677
Je vraag mbt de Belgische holdings is terecht. Ik denk dat KBC securities zowat de enige zijn die deftig holdings opvolgen.Zeker rendement incl dividend op LT is niet makkelijk te vinden. Ik geef je hierbij een tabel uit de krant De Tijd. Welsiswaar van 1/01/2016 maar het geeft je een beeld van de rendementen incl dividend over 10 jaar! Denk dat daarin de crisis van 2009 vervat zit. hopelijk kan je de tabel openen. download/file.php?mode=view&id=1677
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kijk eens naar Belca zijn post van 10 oktober!Nichiren schreef: ↑20 oktober 2017, 21:39 Heren,
Klik op de link binnen zijn post.
Jhn en koendesmet merci voor de reactie.
De studie van belca had ik een jaar geleden reeds gelezen, uitstekend werk van belca waarvoor dank. Uit deze lijst hou ik scottish mortgage en Murray international in de gaten. Thames river property lijkt me ook evt mooi maar niet beschikbaar bij binckbank.
Het lijstje met Belgische holdings kende ik ook reeds.
Echter ben ik op zoek naar een site waar je Europese investeringsmaatschappijen naargelang sector of land kunt vinden.
Op dit moment is deze site mijn beste bron, samen met de financial times. Hieruit onthou ik pargesa, ffp, mbb, investor, industrivarden, bollore, latour, kinnevik, exor indus, alba ...
De studie van belca had ik een jaar geleden reeds gelezen, uitstekend werk van belca waarvoor dank. Uit deze lijst hou ik scottish mortgage en Murray international in de gaten. Thames river property lijkt me ook evt mooi maar niet beschikbaar bij binckbank.
Het lijstje met Belgische holdings kende ik ook reeds.
Echter ben ik op zoek naar een site waar je Europese investeringsmaatschappijen naargelang sector of land kunt vinden.
Op dit moment is deze site mijn beste bron, samen met de financial times. Hieruit onthou ik pargesa, ffp, mbb, investor, industrivarden, bollore, latour, kinnevik, exor indus, alba ...
koendesmet schreef: ↑14 oktober 2017, 15:30...Weet ondertussen iemand of er iets loos is bij Luxempart. Is reeds zo'n 10% gezakt tov zijn hoogtepunt....
Vandaag: Satellietoperator valt uit (9:54) ~-10%