Norcros
TIP
Re: Norcros
Bij Tradersonly zijn de rechten al zichtbaar (sinds vrijdag).
2 offers: basic en excess.
Op mijn vraag wat dat excess offer inhield kreeg ik volgend antwoord:
Het is inderdaad juist dat je via het basic offer je rechten kunt uitoefenen. Per 51 aandelen heb je 10 rechten ontvangen. Dit komt neer op 100 (fictief aantal) rechten.
Deze zijn inmiddels aangemeld.
Het excess offer houdt in dat je kunt inschrijven op extra aandelen. Afhankelijk van hoeveel aandeelhouders dit doen, kan het bedrijf besluiten om extra aandelen uit te geven.
Hiervoor heb je nog eens 48 399 rechten (aantal evenredig aangepast) ontvangen. Ook hiermee kun je dus inschrijven op nieuwe aandelen, tegen dezelfde voorwaarden: per recht één aandeel tegen bijbetaling van GBP 1,72.
Mocht je deze rechten (of een gedeelte hiervan) ook willen aanmelden, dan vernemen wij dit graag.
Nog eens 50 000 aandelen erbij als ik zou willen!!!!
2 offers: basic en excess.
Op mijn vraag wat dat excess offer inhield kreeg ik volgend antwoord:
Het is inderdaad juist dat je via het basic offer je rechten kunt uitoefenen. Per 51 aandelen heb je 10 rechten ontvangen. Dit komt neer op 100 (fictief aantal) rechten.
Deze zijn inmiddels aangemeld.
Het excess offer houdt in dat je kunt inschrijven op extra aandelen. Afhankelijk van hoeveel aandeelhouders dit doen, kan het bedrijf besluiten om extra aandelen uit te geven.
Hiervoor heb je nog eens 48 399 rechten (aantal evenredig aangepast) ontvangen. Ook hiermee kun je dus inschrijven op nieuwe aandelen, tegen dezelfde voorwaarden: per recht één aandeel tegen bijbetaling van GBP 1,72.
Mocht je deze rechten (of een gedeelte hiervan) ook willen aanmelden, dan vernemen wij dit graag.
Nog eens 50 000 aandelen erbij als ik zou willen!!!!
Inderdaad, dat zei die man van Numis ook. Dat kan onder meer dienen om bvb de shortfall van aandeelhouders die hun rechten niet uitoefenen op te vangen. Ik ben eens benieuwd of Binck dezelfde moeite gaat doen en de excess ook aanbieden...
Dat stond ook uitgelegd in hun persbericht hoor. Had m'n positie onlangs nog verhoogd, dus gewoon volgen en nog eens 1/5 erbij volstaat voor mij.
The Excess Application Facility will enable Qualifying Shareholders, provided that they take up their Open Offer Entitlement in full, to apply for Excess Shares through the Excess Application Facility, up to a maximum number of Excess Shares equal to the number of Open Offer Shares less their Open Offer Entitlement, subject to availability. Qualifying non-CREST Shareholders who wish to apply to acquire more than their Open Offer Entitlement should complete the relevant sections of the Application Form. Qualifying CREST Shareholders will have Excess Entitlements credited to their stock account in CREST and should refer to the section "If a Qualifying Shareholder has Open Offer Entitlements credited to his stock account in CREST in respect of his entitlement under the Open Offer" of Part III of the Prospectus for information on how to apply for Excess Shares pursuant to the Excess Application Facility. Applications under the Excess Application Facility shall be allocated in such manner as the Directors may determine, in their absolute discretion (and with the prior consent of Numis), and no assurance can be given that the applications for Excess Shares by Qualifying Non-CREST Shareholders will be met in full or in part or at all. Excess monies in respect of applications which are not met in full will be returned to the applicant (at the applicant's risk) without interest as soon as practicable thereafter by way of cheque or CREST payment, as appropriate.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
De rechten zitten vanaf vandaag ook in portefeuille op BinckBank.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Enig idee hoe we ze nu uitoefenen of is het wachten op een infomail van Binck?
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb daar gisteren voor gemaild naar Binck:
Hartelijk dank voor uw email.
Het is inderdaad belangrijk dat u goed weet wat u kan doen bij de kapitaalverhoging van Norcros. Binck stuurt u alle details door met betrekking tot deze kapitaalverhoging. U zal binnen de week dan ook een gedetailleerde mail van ons mogen ontvangen.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
Bolero liet in een antwoord ook weten het te bekijken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Zijn de rechten al verlopen? Ze staan bij mijn degiro account, maar kan er niks mee doen.
Ben nog aan het twijfelen. Denk dat ik ga passen, korting is klein. En zit al bijna met 5% van mijn port in Norcros. Dat lijkt me toch genoeg voor zo een small cap.
Ben nog aan het twijfelen. Denk dat ik ga passen, korting is klein. En zit al bijna met 5% van mijn port in Norcros. Dat lijkt me toch genoeg voor zo een small cap.
Vandaag staat er een kleine groene "i" in de bovenste helft van mijn Binckbank-scherm met daarachter het woord "kapitaalverhoging". Klik erop en er komt meer informatie over de manier waarop je je rechten kan uitoefenen. ("Gelieve te klikken op 'Aanmelden' om uw voorkeurrechten aan te melden voor de kapitaalverhoging. Bijkomende informatie en voorwaarden (...) kan u consulteren via (...)")
Uiterste inschrijfdatum = 15 november.
Uiterste inschrijfdatum = 15 november.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook bij Degiro?
Als we onder de £1,72 gaan wordt het natuurlijk wel moeilijk om het beoogde bedrag in te zamelen.
Heb vandaag het formulier van Bolero gekregen om in te tekenen, zonder bijkomende kosten.
Ik ga met al mijn rechten intekenen voor nieuwe effecten.
Ik ga met al mijn rechten intekenen voor nieuwe effecten.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde voor Degiro.