Starten met beleggen
TIP
Starten met beleggen
Hallo,
Ik ben nieuw hier en wou graag starten met een deeltje kapitaal wat ik nu in de komende jaren niet nodig heb.
Ik zou € 5000 willen spreiden over fondsen en aandelen.
Ik krijg nu 1 maand test aankoop invest gratis.
Is het aan te raden om hun strategie te volgen of niet?
IK heb een beleggersrekening geopend bij me direct.
Iemand die zin heeft om mij een beetje op weg te helpen?

Ik ben nieuw hier en wou graag starten met een deeltje kapitaal wat ik nu in de komende jaren niet nodig heb.
Ik zou € 5000 willen spreiden over fondsen en aandelen.
Ik krijg nu 1 maand test aankoop invest gratis.
Is het aan te raden om hun strategie te volgen of niet?
IK heb een beleggersrekening geopend bij me direct.
Iemand die zin heeft om mij een beetje op weg te helpen?
Re: Starten met beleggen
Bij 'MijnKapitaal' (https://www.mijnkapitaal.be/) kunnen ze je daarin perfect wegwijs helpen als beginner met veel vragen. Het Mixerfonds van Medirect is trouwens gebaseerd op dat van MijnKapitaal.
En voor de rest..., begin met de draadjes hierover al eens te lezen op deze website. Dan kan je nog vragen stellen.
En voor de rest..., begin met de draadjes hierover al eens te lezen op deze website. Dan kan je nog vragen stellen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En volg de gogi op.mouche schreef: ↑29 november 2017, 13:39 Bij 'MijnKapitaal' (https://www.mijnkapitaal.be/) kunnen ze je daarin perfect wegwijs helpen als beginner met veel vragen. Het Mixerfonds van Medirect is trouwens gebaseerd op dat van MijnKapitaal.
En voor de rest..., begin met de draadjes hierover al eens te lezen op deze website. Dan kan je nog vragen stellen.![]()
Als auto aankoop , bedrag op 0 (zero € )plaatsen en u volgt de gogi.
Estate Guru believer.
Bedankt voor de info! Zelf ben ik ook zoekende om zelf te beleggen naast een fonds bij Argenta, dus bovenstaande startpagina is een goed begin.
Zelfs heb ik wat ingelezen over ETF's, in ierland gedomicilieerd.
https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium
Deze strategie vind ik best leuk. Mijn portfolio is bij degiro geen hoge transactiekosten.
55% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
10% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
15% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
20% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
Op 4K belegd 3 weken geleden nu 30 euro winst. Dus niet slecht. Uiteraard zal het wel wat op en neer gaan met die 30 euro.
Ps: Topic starter let er wel even op dat sommige accounts hier van mensen zijn die belangen verdedigen en dus banken of brokers aanraden. Inclusief ik. Maar ik ben een individu die vrij tevreden is van mijn 3 weken bij degiro en deze etf's. Er zijn hier meer ervaren mensen die dan ook meer tijd in je zullen steken dan ff iets aanraden waarna je ze niet meer ziet. Ze zullen ook geen constructieve info bieden.
gegroet!
https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium
Deze strategie vind ik best leuk. Mijn portfolio is bij degiro geen hoge transactiekosten.
55% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
10% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
15% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
20% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
Op 4K belegd 3 weken geleden nu 30 euro winst. Dus niet slecht. Uiteraard zal het wel wat op en neer gaan met die 30 euro.
Ps: Topic starter let er wel even op dat sommige accounts hier van mensen zijn die belangen verdedigen en dus banken of brokers aanraden. Inclusief ik. Maar ik ben een individu die vrij tevreden is van mijn 3 weken bij degiro en deze etf's. Er zijn hier meer ervaren mensen die dan ook meer tijd in je zullen steken dan ff iets aanraden waarna je ze niet meer ziet. Ze zullen ook geen constructieve info bieden.
gegroet!
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Doe het vooral rustig aan, niet alles in 1 keer investeren, maar gespreid.
Eerst leren omgaan met winst en vooral verlies, dat zijn veel belangrijker lessen dan nu een paar euro extra winst halen.
Eerst leren omgaan met winst en vooral verlies, dat zijn veel belangrijker lessen dan nu een paar euro extra winst halen.
Bedankt voor de info.
IK zal mij een beetje inlezen.
Al doende zal ik wel leren zeker.
IK zal mij een beetje inlezen.
Al doende zal ik wel leren zeker.
Ja dat was voor mij de eerste 3 weken wel wat. En dan heb je nog niets meegemaakt eigenlijk.
probeer in het begin kleine winsten te pakken. ( verliezen te beperken )
verdiep je in je beleggingen ga niet blindelings met de markt mee!
verdiep je in je beleggingen ga niet blindelings met de markt mee!
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Voor aandelen zie bv. de Global Leaders portefeuille van gpv1 hier op het forum: globalleaders-aandelenportefeuille-voor ... 18569.html
Klopt ja... vandaag een dagwinst van 37 euro op trackers.molenveld schreef: ↑29 november 2017, 16:07Actief handelen is nu wel het tegengestelde van wat je een beginner moet adviseren. Start integendeel met lange termijn aandelen/holdings/fondsen/trackers waar je niet naar moet omzien, ipv snel te verkopen zodra je een paar procentjes winst hebt.
Voor aandelen zie bv. de Global Leaders portefeuille van gpv1 hier op het forum: globalleaders-aandelenportefeuille-voor ... 18569.html
De kleine winsten pakken zou ik niet doen. Maar er wel tevreden mee zijn als ze verschijnen en als je dan na 3 maanden 50 -
... euro(afhankelijk van hoeveel je belegt natuurlijk... hebt dan heb je een mooi rendement. (gemiddeld 8%)
Bij die fondsen van Argenta (die zogenaamde dakfondsen) betaal je hoge kosten omdat ze vaak switchen (koop- en verkoop) bovendien heb ik bij hen al gemerkt dat ze hun eigen producten kopen waardoor ze dus 2x langs de kassa passeren. Verder wel een goeie bank.
Maar begin klein en beleg gespreid, je zal geen megawinsten maken maar je verliezen zullen ook de pan niet uit swingen. Ook ik beleg in ETF's en koop mondjes maat bij (100 of eens 200 euro) in tijden wanneer je voelt dat er wat spanning is en de beurzen al eventjes dalende zijn.
Maar begin klein en beleg gespreid, je zal geen megawinsten maken maar je verliezen zullen ook de pan niet uit swingen. Ook ik beleg in ETF's en koop mondjes maat bij (100 of eens 200 euro) in tijden wanneer je voelt dat er wat spanning is en de beurzen al eventjes dalende zijn.
Het kan ook zijn dat hij een ander fonds heeft bij Argenta. Ze verkopen niet alleen dakfondsen.
Ja, die hoge kosten begin ik nu ook in te zien. 2% bij inleg zorgt ervoor dat er wederom een hoger rendement nodig is dan bvb aanbieders waar de kosten lager liggen.
Daarnaast wil ik eerst nagaan of je veilig kan beleggen indien je het dagelijks tracht op te volgen op basisniveau belegger.
Daarnaast wil ik eerst nagaan of je veilig kan beleggen indien je het dagelijks tracht op te volgen op basisniveau belegger.