Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Lening aangaan om te trouwen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
98 berichten
  • Pagina 1 van 7
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Lening aangaan om te trouwen

• Citeer

Bericht door Kevva » 6 december 2017, 08:17

Vinden jullie het 'normaal' om een lening aan te gaan om te trouwen? Een huwelijksfeest kost al snel €15.000. Ik heb momenteel één lening lopen en dat is onze hypotheek. Verder zouden we nog 70.000 euro nodig hebben voor verbouwingen in ons huis en dat geld is wel nodig.

Maar velen hebben er bv. ook één voor een auto, vind ik persoonlijk ook eigenlijk niet nodig. Maar wat bij trouwen?

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: Lening aangaan om te trouwen

• Citeer

Bericht door Yaris » 6 december 2017, 08:19

De banken promoten zelfs leningen voor kerstcadeautjes of om op reis te gaan. Allemaal levensnoodzakelijke dingen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 6 december 2017, 08:34

Kevva schreef: ↑6 december 2017, 08:17 Vinden jullie het 'normaal' om een lening aan te gaan om te trouwen?
Neen!

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 6 december 2017, 08:35

Ik kan er nog inkomen dat mensen willen trouwen (om dan na 2 jaar weer te scheiden ;D ) maar om zoveel geld uit te geven aan een feest waar je de helft van de mensen die er zijn maar half kent en de andere helft misschien niet kan verdragen, dat gaat er bij mij echt niet in. Ik ben al 25 jaar samen met mijn vrouw, wij zijn niet getrouwd en wonen zelfs gewoon feitelijk samen. Ik heb nooit het gevoel van dju, was ik nu maar getrouwd. En moest ik ooit het gevoel krijgen dat ik nu echt wel eens moet trouwen, dan zou ik dat zelfs tegen niemand zeggen. Gewoon naar het stadhuis, trouwen en op reis onder ons tweetjes. Zonder chichi en blingbling.
En om dan nog een lening af te sluiten manmanman. Het enige dat je doet is de banken en de traiteurs rijk maken.
Ieder zijn meug maar ik doe liever andere dingen met mijn 15.000 euro.
Om even een kleine anekdote te vertellen. De zus van mijn vrouw is ook eens getrouwd. In een kasteel, met 300 man genodigden. Dat heeft bakken en bakken geld gekost en na twee weken spreekt er niemand meer over. En de clou. 5 jaar later een vechtscheiding die dan ook weer bakken en bakken geld en miserie heeft gekost. De dure fotoboek kan ook de vuilbak in want ze kunnen elkaars smoel niet meer zien.
Toch tof dat trouwen. Saai is het in ieder geval niet.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 6 december 2017, 08:35

Maar ik vraag me gewoon af of het verstandig is en of het vaak gedaan wordt? Want 15.000 euro is niet niets. Dat is de prijs van een kleine wagen. Als je dan ziet dat mensen lenen voor een wagen dan acht ik de kans groot dat er ook geleend wordt om te huwen?

Maar persoonlijk ben ik van mening dat lenen voor een smartphone, televisie, reis en zelfs een auto onnodig is. Als je het niet zo op tafel kan leggen koop het dan niet. Maar ja, als de vriendin echt wil trouwen...
Mijn reactie zou ook gewoon zijn van vlug naar het stadhuis en klaar en we gebruiken dat geld voor een reisje en wat verbouwingen en de kous is er mee af. Maar zij wil een feest en een kleed en lekker eten.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 6 december 2017, 08:38

Dat is een goede instelling Kevva. Het enige waar ik ooit voor geleend heb is een huis. Voor een auto en wat weet ik nog allemaal zou ik nooit lenen. Gewoon een kleinere auto kopen of een goedkopere smartphone, probleem opgelost.

Je kan ook trouwen zonder 15.000 euro uit te geven. Huur zelf een zaaltje, decoreer de zaal zelf, laat een traiteur en een dj komen die je zelf kiest, kuis de zaal zelf achteraf op. Vraag enkel mensen die je echt kent en goed contact mee hebt en geen familie van het zeventiende knoopsgat die je nooit ziet. Het zal uiteraard extra werk en planning vragen maar het zal een pak goedkoper zijn dan die 15000 euro.

GRUN
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer GRUN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door GRUN » 6 december 2017, 08:56

Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).

Als je het geld hebt voor een wagen, kan je er misschien beter toch voor lenen:
Op 4 jaar betaal je op 10.000 EUR +- 260 EUR aan intresten (à1,29% momenteel bij minstens 1 kredietverstrekker, mogelijk nog een pak lager bij het autosalon).
Aan 2% netto (bijvoorbeeld bestaande beleggingen), levert dat je 824 EUR aan intresten op..

Het grootste verschil met lenen voor een trouwfeest, is dat dit vermoedelijk een persoonlijke lening wordt aan hogere intresten.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 6 december 2017, 09:07

GRUN schreef: ↑6 december 2017, 08:56 Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).

Op 4 jaar betaal je op 10.000 EUR +- 260 EUR aan intresten (à1,29% momenteel bij minstens 1 kredietverstrekker, mogelijk nog een pak lager bij het autosalon).
Aan 2% netto (bijvoorbeeld bestaande beleggingen), levert dat je 824 EUR aan intresten op..
Maar als je die 10.000 euro neemt van een spaarrekening waar je maar 0.11 doe je dik verlies aan uw lening. En sowieso ben je dan weer de speelbal van de bank want ze gaan marchanderen om daar ook uw verzekering te zetten, enz, enz. Neen, voor mij geen lening. Ik ben liever onafhankelijk.

Maar soit, het ging over trouwen. Moest ik in de plaats van Kevva zijn ik zou toch eens aan tafel zitten met mijn vriendin om een wat goedkoper trouwfeest in elkaar te steken. Het moet toch mogelijk zijn om voor de helft van die 15.000 een leuk feest in elkaar te steken, wat ik dan trouwens nog weggesmeten geld zou vinden maar dat is mijn mening.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 6 december 2017, 09:29

anonymous schreef: ↑6 december 2017, 08:38 Dat is een goede instelling Kevva. Het enige waar ik ooit voor geleend heb is een huis. Voor een auto en wat weet ik nog allemaal zou ik nooit lenen. Gewoon een kleinere auto kopen of een goedkopere smartphone, probleem opgelost.

Je kan ook trouwen zonder 15.000 euro uit te geven. Huur zelf een zaaltje, decoreer de zaal zelf, laat een traiteur en een dj komen die je zelf kiest, kuis de zaal zelf achteraf op. Vraag enkel mensen die je echt kent en goed contact mee hebt en geen familie van het zeventiende knoopsgat die je nooit ziet. Het zal uiteraard extra werk en planning vragen maar het zal een pak goedkoper zijn dan die 15000 euro.
Dat van dat zeventiende knoopsgat, tja. Mijn schoonouders willen er vage kennissen bij en hun vrienden. Terwijl wij die mensen van haar noch pluimen kennen, laat staan ze gezien hebben. Receptie OK, maar avondfeest toch niet?
Wat doe je bv. met collega's? Ik zou zoiets hebben van 'Werk en privé blijft gescheiden', dus ik zou hen eigenlijk ook niet uitnodigen.

Hmmm en zelf een zaal huren en inrichten denk niet dat dat in de smaak zal vallen bij vrouwlief. Zij ziet het iets groter dan ik terwijl ik het liever basic hou en onszelf er wil mee amuseren.

GRUN schreef: ↑6 december 2017, 08:56 Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).

Het grootste verschil met lenen voor een trouwfeest, is dat dit vermoedelijk een persoonlijke lening wordt aan hogere intresten.
Ja, een autolening staat aan 1,30% en als je 3% meerwaarde haalt uit beleggingen per jaar snap ik die keuze. Maar dan nog zou ik niet lenen voor een auto. Gewoon tweedehands kopen ofwel veel kleiner gaan.
Een lening voor een huwelijk valt onder een persoonlijke lening en die draaien rond de 4% à 5,50%. Maar wij moeten ook nog best veel verbouwen en ik zou extra geld vragen voor onze verbouwplannen en daar ons huwelijksfeest mee financieren ;). Het zou dan op 2,40% komen.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 6 december 2017, 09:31

anonymous schreef: ↑6 december 2017, 08:35 (...) Ik ben al 25 jaar samen met mijn vrouw, wij zijn niet getrouwd en wonen zelfs gewoon feitelijk samen. Ik heb nooit het gevoel van dju, was ik nu maar getrouwd. En moest ik ooit het gevoel krijgen dat ik nu echt wel eens moet trouwen, dan zou ik dat zelfs tegen niemand zeggen. Gewoon naar het stadhuis, trouwen en op reis onder ons tweetjes. Zonder chichi en blingbling.
(...)
Met gevoel heeft het weinig te maken. Huwen geeft je bepaalde rechten (en plichten) die je niet op een andere manier (tenzij met veel geld) kunt regelen. Ik denk aan bepaalde zaken die met het erfrecht te maken hebben. En DAT is wat het huwelijk is, een burgerrechtelijke overeenkomst, een zakelijk contract. Niet meer of niet minder.
Tegenwoordig is zelfs de verplichting om een getuige te hebben op het huwelijk niet meer nodig. In mijn geval was er wel nog een speciale regeling nodig bij de notaris, maar de totaalfactuur voor ons huwlijk bedroeg 635 EUR (5 jaar geleden). Om daar een lening voor aan te gaan, dat vind ik overdreven.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 6 december 2017, 09:45

Eerst een lening om te trouwen
Dan een lening om op huwelijksreis te gaan
Dan een lening om te verbouwen
Dan nog een lening om je huis in te richten, want het is nu verbouwd, Toch?
Dan nog een lening om kinderen te kopen,want dat kost ook veel geld
Dan nog een lening om al die leningen af te kunnen blijven betalen

Goe bezig
Laatst gewijzigd door ludo op 6 december 2017, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ldwjr
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer ldwjr
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ldwjr » 6 december 2017, 09:46

Indien je die auto echt nodig hebt (om naar je werk te rijden bvb) en het enkel met een lening kan, kan ik daar nog inkomen... Een lening om te trouwen? Absurd...

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 6 december 2017, 09:55

sintorama schreef: ↑6 december 2017, 09:31 Met gevoel heeft het weinig te maken. Huwen geeft je bepaalde rechten (en plichten) die je niet op een andere manier (tenzij met veel geld) kunt regelen. Ik denk aan bepaalde zaken die met het erfrecht te maken hebben. En DAT is wat het huwelijk is, een burgerrechtelijke overeenkomst, een zakelijk contract. Niet meer of niet minder.
Tegenwoordig is zelfs de verplichting om een getuige te hebben op het huwelijk niet meer nodig. In mijn geval was er wel nog een speciale regeling nodig bij de notaris, maar de totaalfactuur voor ons huwlijk bedroeg 635 EUR (5 jaar geleden). Om daar een lening voor aan te gaan, dat vind ik overdreven.
We hebben nooit echt wakker gelegen van het erfrecht en nu ook niet eigenlijk. Als er iets met één van ons gebeurd is het geld voor de kinderen. Simple as that. De ander heeft van zijn eigen genoeg om niet in de armoede te moeten vallen.
Voor het huis hebben we wel een tontine in de akte opgenomen.

Henkie1984
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Henkie1984
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Henkie1984 » 6 december 2017, 10:05

En welke les hebben we geleerd?

Het geld praatje is niet sexy als je samen een leven begint, maar je financiële situatie hangt er vanaf!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!

Badwater
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Badwater
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Badwater » 6 december 2017, 10:46

Ik vind het eerlijk gezegd al erg genoeg te moeten lenen voor de aankoop van een woning, laat staan voor een trouwfeest. Onze afspraak is dat als we trouwen, dit gewoon doen zonder alle 'verplichtingen'. Mogelijk gaan eten met de ouders en zussen, maar that's it.

Ik heb nog nooit gehoord van lenen voor een trouwfeest, misschien vertoef ik niet in de juiste kringen. Het lijkt mij waanzin.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

98 berichten
  • Pagina 1 van 7
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy