Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Beetje gekocht aan 36 euro. Gokje.
Gespot op 'kanaal Z':
https://kanaalz.knack.be/beurs/buy-sell ... 39083.html
https://kanaalz.knack.be/beurs/buy-sell ... 39083.html
Omdat gij het zijt zie ik het door de vingers en heb ik erop geklikt ;-)
Vandaag heeft Bekaert een tikje van 3,5% gekregen.
Deze ochtend wisten ze bij De tijd nog niet direct wat de reden was, ondertussen blijkt JP Morgan het koersdoel verlaagt te hebben.
Ik heb een vraag ivm de koersdoelen die deze banken publiceren.
Waar worden deze gepubliceerd? Publiceren ze deze op hun eigen website, of worden deze enkel gestuurd naar institutionele beleggers? Ik slaag er namelijk niet in om de verlaging van dit koersdoel terug te vinden op de website(s) van JP Morgan.
Deze ochtend wisten ze bij De tijd nog niet direct wat de reden was, ondertussen blijkt JP Morgan het koersdoel verlaagt te hebben.
Ik heb een vraag ivm de koersdoelen die deze banken publiceren.
Waar worden deze gepubliceerd? Publiceren ze deze op hun eigen website, of worden deze enkel gestuurd naar institutionele beleggers? Ik slaag er namelijk niet in om de verlaging van dit koersdoel terug te vinden op de website(s) van JP Morgan.
Hier kan je wat adviezen vinden:
https://www.trivano.com/aandeel/bekaert.41.adviezen
https://www.trivano.com/aandeel/bekaert.41.adviezen
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Bedankt, maar ik ben echt op zoek naar de "bron".
Ik merk dat veel beleggers belang hechten aan deze koersdoelen, dus deze middag speelde er een klein ideetje om er zelf een website rond op te zetten met koersdoelen, wat statistische gegevens,... Koersdoelen recycleren via Trivano of gelijkaardige websites is hiervoor niet echt een optie. Vandaar de vraag.
Ik merk dat veel beleggers belang hechten aan deze koersdoelen, dus deze middag speelde er een klein ideetje om er zelf een website rond op te zetten met koersdoelen, wat statistische gegevens,... Koersdoelen recycleren via Trivano of gelijkaardige websites is hiervoor niet echt een optie. Vandaar de vraag.
Koersdoelen volgen is geen garantie op succes. Heb al meermaals gezien dat er soms een koersdoel verlaging is dat dan 2 weken later opgegeven wordt voor een verhoging van het koersdoel.
Dus als het de bedoeling is om een site op te zetten met de bedoeling om mensen te 'adviseren' een bepaald aandeel te kopen zou ik het niet doen. Jij verdient er ook niets aan.
Een instrument bieden 'stockscreener' of een rapport kan dan wel helpen bij het het maken van een keuze in een aandeel. Een koersdoel bekijk ik louter en alleen omdat ik het per ongeluk tegenkom. Maar heeft niets van noemenswaardige waarde.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dus als het de bedoeling is om een site op te zetten met de bedoeling om mensen te 'adviseren' een bepaald aandeel te kopen zou ik het niet doen. Jij verdient er ook niets aan.
Een instrument bieden 'stockscreener' of een rapport kan dan wel helpen bij het het maken van een keuze in een aandeel. Een koersdoel bekijk ik louter en alleen omdat ik het per ongeluk tegenkom. Maar heeft niets van noemenswaardige waarde.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sites die domweg koersdoelen oplijsten zijn er al, denk aan Guruwatch.
Die koersdoelen zeggen echter niets als je de aannames erachter niet kent.
Welke methode gebruikt de analist? Ontstaat het koersdoel door een technische analyse? Door een of andere cash flow-gebaseerde formule? Gemiddelde historische korting als het een holding of conglomeraat is?
En wat is de attitude van de analist? Gaat die uit van een optimistisch of pessimistisch scenario? Is de analist eerder gericht op groei of op waarde? Wat is zijn of haar inschatting van de bredere sector?
Ik zou zeker zitten te wachten op een site die koersdoelen geeft met daarbij een link naar de achterliggende analyse, of nog beter die er een korte samenvatting van geeft. Dan kan ik zien welke koersdoelen ik als datapunt zou kunnen gebruiken in mijn eigen analyse en welke niet.
Die koersdoelen zeggen echter niets als je de aannames erachter niet kent.
Welke methode gebruikt de analist? Ontstaat het koersdoel door een technische analyse? Door een of andere cash flow-gebaseerde formule? Gemiddelde historische korting als het een holding of conglomeraat is?
En wat is de attitude van de analist? Gaat die uit van een optimistisch of pessimistisch scenario? Is de analist eerder gericht op groei of op waarde? Wat is zijn of haar inschatting van de bredere sector?
Ik zou zeker zitten te wachten op een site die koersdoelen geeft met daarbij een link naar de achterliggende analyse, of nog beter die er een korte samenvatting van geeft. Dan kan ik zien welke koersdoelen ik als datapunt zou kunnen gebruiken in mijn eigen analyse en welke niet.
Inderdaad, een koersdoel op zich zegt eigenlijk niets. Het interessantste zijn de aannames die een analist maakt om tot dat koersdoel te komen.
Ten andere, met een koersdoel op 12 maand van 39 EUR ben ik zéér tevreden, en ik zou het zeker niet hoger inschatten. Mijn assumpties en berekeningen zijn gebaseerd op een driejarenplan (capex terugkerend naar sustaining capex, lagere pensioenbetalingen, lagere interestkosten). 1 jaar is eigenlijk betrekkelijk kort in de levensloop van een bedrijf (dat in dit geval al 140 jaar bestaat).
Om op de originele vraag te beantwoorden: research wordt achter gesloten inlogsystemen ter beschikking gesteld van de klanten van de bank. Vooral institutional, sommige banken maken het ook beschikbaar voor particuliere klanten.
Ten andere, met een koersdoel op 12 maand van 39 EUR ben ik zéér tevreden, en ik zou het zeker niet hoger inschatten. Mijn assumpties en berekeningen zijn gebaseerd op een driejarenplan (capex terugkerend naar sustaining capex, lagere pensioenbetalingen, lagere interestkosten). 1 jaar is eigenlijk betrekkelijk kort in de levensloop van een bedrijf (dat in dit geval al 140 jaar bestaat).
Om op de originele vraag te beantwoorden: research wordt achter gesloten inlogsystemen ter beschikking gesteld van de klanten van de bank. Vooral institutional, sommige banken maken het ook beschikbaar voor particuliere klanten.
Ok duidelijk, bedankt voor de reacties!
-
- Newbie
- Contacteer:
De koersdoelen liggen soms echt mijlenver uit elkaar. ik stel me dikwijls vragen bij de deskundigheid, veelal lopen ze achter de feiten aan of lijkt het me een poging om de koers te manipuleren. Het zou me niet verwonderen dat er in de omgeving van die zogenaamde analisten veel geld wordt verdient aan dergelijke verhogingen of verlagingen, ten koste van de kleine belegger. Of zie ik spoken?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Pol,Poldermol schreef: ↑19 december 2017, 17:19 https://seekingalpha.com/article/413241 ... true-value
I have no position in Bekaert's common stock, but have written a put option (and I intend to write more put options).
Uit nieuwsgierigheid (altijd geïnteresseerd hoe anderen dit aanpakken): mag ik vragen aan welk strike/welke expiratiedatum?
Heb de afgelopen tijd ook puts geschreven op Bekaert, oa vandaag nog. Verschillende strikes & expiratiedatums. Sommige intussen weeral teruggekocht (niet die van vandaag uiteraard).
Indien te indiscreet, PM is fine by me.
Tnx!
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Geen problemen mee:
Vorige week 1P 34 Maart op 1.05. Vandaag 1P 28 September op 0.93.
Vandaag nog een order ingelegd op een P32 Maart voor 0.87, maar dit order werd nog niet uitgevoerd
Vorige week 1P 34 Maart op 1.05. Vandaag 1P 28 September op 0.93.
Vandaag nog een order ingelegd op een P32 Maart voor 0.87, maar dit order werd nog niet uitgevoerd