Mijn TOP 5 voor 2018
TIP
Re: Mijn TOP 5 voor 2018
@Wimpie , Ach , komt wel in orde.
Héél duidelijk, 'en beslist niet omdat ik zo'n believer ben) dat het aandeel naar beneden gestuurd, getrokken werd, reeds een 2-tal weken.
Ja, Goldman sachs en Morgan Stanley zitten er beiden in , voor iets van een 4 - 5 %.
Ze bespelen het aandeel gelijk zij het willen, en sturen het naar waar zij het willen. (kortere termijn)
Als zij erin zitten, ieder weet dat zij onbetrouwbaar zijn.
Ze gaan trouwens in voorjaar naar de Nederlandse mid cap. (nu genoteerd in Amsterdam , ASCX , small cap index)
Er staat trouwens een apart draadje van AMG hier bij het forum.
Succes elkeen.
Wat me opvalt bij het doornemen van de lijstjes op vorige paginas en de bedrijven in de lijstjes.
Zijn beslist ook wel kansrijk , zullen (bij lage rente, wanneer de geldstromen blijven gaan naar aandelen, en wanneer de fondsen natuurlijk dan ook Ageas, AB Inbev e.d. kopen) wel rendement geven, superieur aan spaarrente.
Maar .... elkeen maakt de oefening wel ; wat nu juist te kopen ?
Welk aandeel is meer kansrijk ? Geeft hogere koerswinst, of mogelijk hierop ?
- Dan lijkt me o.a. AMG logisch, en een kanshebber. (bedrijf moet trouwens voor velen nog ontdekt worden)
Het thema van de é-mobiliteit blijft de komende 10 jaren nog wel in de media, en geeft een nooit geziene opportuniteit, voor wie het wil zien.
Zie ook dan maar even dit :
http://www.miningweekly.com/article/ele ... 2017-12-01
Succes elkeen. LR
Héél duidelijk, 'en beslist niet omdat ik zo'n believer ben) dat het aandeel naar beneden gestuurd, getrokken werd, reeds een 2-tal weken.
Ja, Goldman sachs en Morgan Stanley zitten er beiden in , voor iets van een 4 - 5 %.
Ze bespelen het aandeel gelijk zij het willen, en sturen het naar waar zij het willen. (kortere termijn)
Als zij erin zitten, ieder weet dat zij onbetrouwbaar zijn.
Ze gaan trouwens in voorjaar naar de Nederlandse mid cap. (nu genoteerd in Amsterdam , ASCX , small cap index)
Er staat trouwens een apart draadje van AMG hier bij het forum.
Succes elkeen.
Wat me opvalt bij het doornemen van de lijstjes op vorige paginas en de bedrijven in de lijstjes.
Zijn beslist ook wel kansrijk , zullen (bij lage rente, wanneer de geldstromen blijven gaan naar aandelen, en wanneer de fondsen natuurlijk dan ook Ageas, AB Inbev e.d. kopen) wel rendement geven, superieur aan spaarrente.
Maar .... elkeen maakt de oefening wel ; wat nu juist te kopen ?
Welk aandeel is meer kansrijk ? Geeft hogere koerswinst, of mogelijk hierop ?
- Dan lijkt me o.a. AMG logisch, en een kanshebber. (bedrijf moet trouwens voor velen nog ontdekt worden)
Het thema van de é-mobiliteit blijft de komende 10 jaren nog wel in de media, en geeft een nooit geziene opportuniteit, voor wie het wil zien.
Zie ook dan maar even dit :
http://www.miningweekly.com/article/ele ... 2017-12-01
Succes elkeen. LR
Waarom Small cap europa en 2 x een world fonds?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
IWDA: + 1000 wereld aandelen
CESL: S&P 500, focus US stock met international exposure
CSPX: de kleiner van EU, spreiding naar beneden toe, zoals ik ook doe met individuele aandelen.
EM blijf ik liever van weg, al heb je altijd wel wat EM onrechtstreeks.
CESL: S&P 500, focus US stock met international exposure
CSPX: de kleiner van EU, spreiding naar beneden toe, zoals ik ook doe met individuele aandelen.
EM blijf ik liever van weg, al heb je altijd wel wat EM onrechtstreeks.
.... Je belegt in een fonds met een spreiding van +1000 wereldaandelen.
Misschien daarbij dan wat Europe small cap fondsen, en doe er nog wat vergelijkbaars bij (vb. Amerika)
.... Misschien prima allemaal. Ik wil daar niet denigrerend over schrijven.
Mijn zoon is belegt in een Me direct fonds, dat belegt is in 8 wereldfondsen, (in een dakfonds dus) o.a. Blackrock, Robeco, e.d.
(totaal van 85 % aandelen erin)
-- Totaal rendement sinds november 2015 (sinds 25 maanden dus) : +8,5 %.
Zegge en schrijven + 8,5 % , en dit terwijl de Bel 20 dit jaar opnieuw iets van een + 11,5 % doet (op 1 jaar)
Spreiding is natuurlijk prima, maar is niet de gouden graal hoor.
LR
Misschien daarbij dan wat Europe small cap fondsen, en doe er nog wat vergelijkbaars bij (vb. Amerika)
Mijn zoon is belegt in een Me direct fonds, dat belegt is in 8 wereldfondsen, (in een dakfonds dus) o.a. Blackrock, Robeco, e.d.
Zegge en schrijven + 8,5 % , en dit terwijl de Bel 20 dit jaar opnieuw iets van een + 11,5 % doet (op 1 jaar)
LR
Uw zoon is goed bezig, veel succes nog.
Ik wacht liever nog een jaar of tien om mijn rendementen te geven, korte termijn zegt niet zoveel.
Ikzelf ben hobbyist belegger, termijnrekeningen, tak21, obligatie, coop aandelen, fondsen, aandelen, ETF, ... sparen.
Is dit een goede taktiek?
Wij zal het zeggen
Ik wacht liever nog een jaar of tien om mijn rendementen te geven, korte termijn zegt niet zoveel.
Ikzelf ben hobbyist belegger, termijnrekeningen, tak21, obligatie, coop aandelen, fondsen, aandelen, ETF, ... sparen.
Is dit een goede taktiek?
Wij zal het zeggen
Hallo Lancia Red,lanciared schreef: ↑18 december 2017, 10:02 .... Je belegt in een fonds met een spreiding van +1000 wereldaandelen.
LR
Niet alle fondsen zijn gelijk.
De fondsen die Jhn vermelde zijn lage-kost passieve index fondsen. Ik denk dat zijn totaal onkosten% lager dan een 0,25% per jaar zal zijn.
Ik denk dat de fondsen die jouw zoon actieve dakfondsen zijn, Ik zou niet verbaast zijn dat de jaarlijkse beheers kost hiervan meer dan 1,5% is; dit is het deel van het fondswaarde dat MeDirect en de fondsmaatschappij elk jaar zullen opeisen.
Welke fondsen heeft hij exact?
Het Ishares MSCI world IWDA fonds van Jhn heeft een rendement van bijna 20% sinds 13 november 2015.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In willekeurige volgorde:
- AB Inbev
- AMG
- Ahold Del
- Nyrstar
- Roularta (enkel op basis van de verwachting van een de-listing)
- AB Inbev
- AMG
- Ahold Del
- Nyrstar
- Roularta (enkel op basis van de verwachting van een de-listing)
AMG, Delhaize & Nyrstar kan ik me perfect in vinden, snap alleen niet goed waarom quasi iedereen hier zo hoog oploopt met AB InBev...
Of is dit gewoon omdat dat dé grote analistenfavoriet voor 2018 is?!? Vorig jaar waren ze ook al dé grote analistenfavoriet, dus zegt helemaal niks...
Wereldmarktleider, ongeëvenaarde marges, enorme prijszettingsmacht, uitstekend management,... Alles wat Nyrstar niet heeft, maar dat vormt blijkbaar geen probleem.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Mss dat het WK ook deuren kan openen voor de Russische markt
Mijn top 5 voor 2018:
- AMG
- Ahold
- Melexis
- VESTAS
- Lotus Bakeries
- AMG
- Ahold
- Melexis
- VESTAS
- Lotus Bakeries
Blijkbaar volg je Nyrstar niet echt: Nyrstar heeft sinds kort wél een uitstekend management in de figuur van Hilmar Rode & marges gaan echt wel aantrekken komende jaren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
OK, mijn top 2018 dan:
Gilead: Sterke kasstromen, goede pipeline van producten, HIV-business alleen al in deze koers van $73 waard, management doet steeds goede overnames, onderdrukt door de tanende HCV-business.
SCA: kennen we van Tork, maar dit aandeel is niet om uw gat aan af te vegen. Sterke kasstromen, beheersbare schulden, groeit ook stabiel, nadeel: kende al een sterke stijging in 2017 (+70%), het zou wel eens kunnen dat er winsten zullen worden genomen waardoor de koers onder druk komt te staan.
Cambria Automobiles: kleine autodealer uit de UK, sterke kasstromen, weinig schulden, CEO heeft 40% van de aandelen in handen, die zal dus wel zijn best doen. Nadeel: cyclische business, bougeert nu al 2-3 jaar niet meer, hoewel de winst intussen verdubbeld is, omzet +50%. Riskant om in een potentieel crashjaar zulke gok te doen...
Spirit Airlines: Ryan Air van Amerika: goedkoopste airmiles van de markt in een commodity business, kan niet slecht zijn. Sterke operationele kasstromen. Onderdrukt door sociale conflicten, is intussen al weer wat gestegen, nog veel potentieel in waarde en zeker ook groei.
't Was moeilijk kiezen tussen CAMB en LTRPA...
- FRAN
- GILD
- SCA klasse A (blijven laatste maanden ietsie pietsie achter op B en stemrecht maakt mij toch niets uit)
- CAMB
- SAVE
Gilead: Sterke kasstromen, goede pipeline van producten, HIV-business alleen al in deze koers van $73 waard, management doet steeds goede overnames, onderdrukt door de tanende HCV-business.
SCA: kennen we van Tork, maar dit aandeel is niet om uw gat aan af te vegen. Sterke kasstromen, beheersbare schulden, groeit ook stabiel, nadeel: kende al een sterke stijging in 2017 (+70%), het zou wel eens kunnen dat er winsten zullen worden genomen waardoor de koers onder druk komt te staan.
Cambria Automobiles: kleine autodealer uit de UK, sterke kasstromen, weinig schulden, CEO heeft 40% van de aandelen in handen, die zal dus wel zijn best doen. Nadeel: cyclische business, bougeert nu al 2-3 jaar niet meer, hoewel de winst intussen verdubbeld is, omzet +50%. Riskant om in een potentieel crashjaar zulke gok te doen...
Spirit Airlines: Ryan Air van Amerika: goedkoopste airmiles van de markt in een commodity business, kan niet slecht zijn. Sterke operationele kasstromen. Onderdrukt door sociale conflicten, is intussen al weer wat gestegen, nog veel potentieel in waarde en zeker ook groei.
't Was moeilijk kiezen tussen CAMB en LTRPA...
Inversor, geen CCT?