Goed digitaal huishoudboekje gezocht
Goed digitaal huishoudboekje gezocht
Wegens grote veranderingen (niet meer feitelijk samenwonend, lening huis alleen betalen etc) moet ik in tegenstelling tot vroeger echt wel serieus op mijn uitgaven letten.
Zijn er heel goede (en gratis?) digitale huishoudboekjes waar je uitgaven en inkomsten kan ingeven, en waarbij je dan achteraf maandelijks een overzicht krijgt zodat ik kan zien waar ik beter kan besparen ;-). Ze bestaan, maar in plaats van ze uit te testen, vraag ik even raad hier.
Ik zou zelf een excel kunnen maken, maar misschien bestaat er al een goed (en gratis) systeem. Dus waarom het warm water opnieuw uitvinden :-p
ik heb dit nog gevonden, maar dit zijn apps:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ouden.html
ik zou liever een desktopversie hebben. Mag ook op een site zijn met login en paswoord etc.
Zijn er heel goede (en gratis?) digitale huishoudboekjes waar je uitgaven en inkomsten kan ingeven, en waarbij je dan achteraf maandelijks een overzicht krijgt zodat ik kan zien waar ik beter kan besparen ;-). Ze bestaan, maar in plaats van ze uit te testen, vraag ik even raad hier.
Ik zou zelf een excel kunnen maken, maar misschien bestaat er al een goed (en gratis) systeem. Dus waarom het warm water opnieuw uitvinden :-p
ik heb dit nog gevonden, maar dit zijn apps:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ouden.html
ik zou liever een desktopversie hebben. Mag ook op een site zijn met login en paswoord etc.
Re: Goed digitaal huishoudboekje gezocht
Excel heeft zelf templates beschikbaar, al dan niet met grafieken:
https://www.seniorweb.nl/artikel/huisho ... excel-2013
Je winkeluitgaven ga je wel moeten optellen.
Handig had geweest, mocht er nog een apart tabblad zijn, waar je los alle uitgaven kan ingeven (per type) en dat deze dan gesommeerd worden in het hoofdtabblad.
https://www.seniorweb.nl/artikel/huisho ... excel-2013
Je winkeluitgaven ga je wel moeten optellen.
Handig had geweest, mocht er nog een apart tabblad zijn, waar je los alle uitgaven kan ingeven (per type) en dat deze dan gesommeerd worden in het hoofdtabblad.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toen ik nog Windows had, gebruikte ik Winbank (gratis). Deze heeft evenwel geen app, dus puur op pc.
Nu heb ik geen Windows of Android meer en gebruik ik Banktivity. Kost wel wat €'s, maar is prachtige software en heeft apps.
Nu heb ik geen Windows of Android meer en gebruik ik Banktivity. Kost wel wat €'s, maar is prachtige software en heeft apps.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt, ik ga de google spreadsheet van Duvellover eens proberen.
Het lijkt me eenvoudig en voordeel is dat het een google spreadsheet is, dus ik kan erbij vanaf iedere PC (of smartphone).
Mischien moet ik wel nog paar aanpassingen doen (zal ik even mijn hoofd moeten over breken).
Ik zal de andere zeker ook nog eens bekijken.
Het lijkt me eenvoudig en voordeel is dat het een google spreadsheet is, dus ik kan erbij vanaf iedere PC (of smartphone).
Mischien moet ik wel nog paar aanpassingen doen (zal ik even mijn hoofd moeten over breken).
Uwe pb gelezenLanius schreef: ↑4 januari 2018, 14:39 Bedankt, ik ga de google spreadsheet van Duvellover eens proberen.
is wel een auto program (money 97 nl )voor vaste kosten en aankomende , elke maand auto in te geven .
volgens microsoft niet meer te gebruiken maar onder win 10 prima werking.
het google dokument is alles manueel elke maand in te geven.
Estate Guru believer.
ja, pb gelezen, ik wou het nog eens bekijken.
Maar wat schrik dat ik me er weer serieus moet inwerken in een programma, inwerken hoe ik dat moet installeren, uitzoeken hoe ik backups moet nemen etc terwijl dat excel gewoon op de cloud staat van google.
Het is weliswaar wel alles manueel ingeven. maar bedoeling is dat ook maar een jaartje ofzo vol te houden, om te zien waar er kan bespaard worden.
Maar wat schrik dat ik me er weer serieus moet inwerken in een programma, inwerken hoe ik dat moet installeren, uitzoeken hoe ik backups moet nemen etc terwijl dat excel gewoon op de cloud staat van google.
Het is weliswaar wel alles manueel ingeven. maar bedoeling is dat ook maar een jaartje ofzo vol te houden, om te zien waar er kan bespaard worden.
Onbekend onbemindLanius schreef: ↑4 januari 2018, 15:15 ja, pb gelezen, ik wou het nog eens bekijken.
Installeren gewoon naar program files kopieren.
register sleutel aktiveren .
snelkoppeling maken.
backup op stick en of cloud
Overzichten in program zelf.
Opstarten en ingeven ja gaat wat tijd kosten.
maar wel een jaar overzicht van alle in en outs.( na ingave kunt ge eenvoudig de zware uitgaven zien jaar op voorhand)
Archief maken kan ook.
gebruik het zelf al sinds 97.
Estate Guru believer.
- KapiteinHaak
- Newbie
- Contacteer:
Domme vraag misschien, maar hoe kan ik de categorieën veranderen zodat de categorieën in het dropdown-menu in elke maand ook aangepast worden?Duvellover schreef: ↑4 januari 2018, 13:24 fyi
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
-----
Okee, gevonden er zit een verborgen kolom J per maand. Weeral te snel met een vraag te stellen

De categorieën in iedere maand zijn gelinkt naar de verborgen kolom in die maand; Dus je moet ze in iedere maand aanpassen. Een mogelijkheid is misschien de verwijzing naar een ander tabblad te maken, zodat je ze maar 1 keer moet wijzigen. Dat lukt in excel, dat zal ook wel lukken in google calc zeker, maar nog niet geprobeerd. het was mij in ieder geval gelukt voor de maand januari om categorieën toe te voegen en die verschenen in drop down menu.
Heb gewoon een atoma schriftje dat ik wekelijks in kolommen overtyp in excel, al enkele jaren.
Je kan best ook een extra sheet voorzien voor de maandelijkse kosten, die kan je dan via formules elke maand invullen. Bij een volgend jaar moet je dan 1 keer die parameters invullen en je kan weer verder.
Ik ben ook sinds kort beginnen mijn uitgaven bijhouden en werk met een combinatie van Excel en een simpele app.
In de app plaats ik alle zaken die ik on the go koop: in het station een flesje water als de trein vertraging heeft, snel nog een brood halen, ... Deze zaken betaal ik meestal cash en die vergeet ik als ik ze niet direct noteer.
1x per week noteer ik dan al mijn uitgaven en inkomsten in dat Excel bestand, waarin ik ook bijhoud hoeveel verrichtingen ik heb gemaakt, hoeveel er op mijn zichtrekeningen staat, hoeveel ik heb gespaard voor die reis die ik wil maken... Die Excel is eigenlijk een volledig overzicht van mijn dagelijkse financiën. En het grote voordeel eraan is dat je ze kan aanpassen zoveel je wil, wat je met software moeilijker kan.
In de app plaats ik alle zaken die ik on the go koop: in het station een flesje water als de trein vertraging heeft, snel nog een brood halen, ... Deze zaken betaal ik meestal cash en die vergeet ik als ik ze niet direct noteer.
1x per week noteer ik dan al mijn uitgaven en inkomsten in dat Excel bestand, waarin ik ook bijhoud hoeveel verrichtingen ik heb gemaakt, hoeveel er op mijn zichtrekeningen staat, hoeveel ik heb gespaard voor die reis die ik wil maken... Die Excel is eigenlijk een volledig overzicht van mijn dagelijkse financiën. En het grote voordeel eraan is dat je ze kan aanpassen zoveel je wil, wat je met software moeilijker kan.
Weer wat bijgeleerd in een huishoud boekhoud program kan men geen aanpassingen doen.Imagine schreef: ↑5 januari 2018, 15:13 Ik ben ook sinds kort beginnen mijn uitgaven bijhouden en werk met een combinatie van Excel en een simpele app.
Denk veel simpeler dan in een exell een foutje en begin maar te zoeken.
In een boekhoud program blijft alle voorgaande correct staan.
Estate Guru believer.
Ik gebruik al enkele jaren dit huishoudboekje van Radio 2. Ben dit beginnen te gebruiken nadat ik er enkele getest had, en vond deze het beste. In de rubrieken maak je zonder probleem zoveel mogelijk items bij aan, je kan alles gemakkelijk ingeven bij 'Uitgaven' en 'Inkomsten' en je krijgt naast een volledig maand- en jaaroverzicht, ook een visueel overzicht (staafdiagrammen). Bovendien bevat het eerste tabblad van de excel een gebruiksaanwijzing. Zeer gebruiksvriendelijk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.