eerste etf aankoop
TIP
Re: eerste etf aankoop
Hoe komt het dat justetf zo weining etf's vindt? (enkel wanneer ik mijn domicilie, belgie, bovenaan de site aangeef)B7H4long schreef: ↑15 januari 2018, 13:40Morningstar.be (en .nl) alsook justetf zijn betere sites voor Europeanen en Belgen.reteiP schreef: ↑15 januari 2018, 12:51
Algemeen ga je heel veel informatie op het web vinden die specifiek op USA beleggers gericht is.
De ETF's die daarin zitten kunnen om verschillende redenen voor ons Belgen veel minder interessant zijn: extra roerende voorheffing, makelaarskosten, wisselkoersen
Bij IWDA krijg ik bvb de boodschap: "This fund is only available for users from Austria, Czech Republic, Luxembourg, South Africa, Sweden, United Kingdom, Italy, Norway, Portugal, France, Switzerland, Spain, Netherlands, Germany, Denmark, Finland, Ireland."
IWDA, zoals vele andere ETFs is inderdaad niet geregistreerd in Belgie.
Dit is goed voor de Belgische Beleggers omdat er dan een lagere transactietaks is.
IWDA kan je op de Amsterdams beurs kopen, de Belgische berus heeft maar weinig ETFs. Op justetf log ik daarom dikwijls aan als Nederlander.
Persoonlijk gebruik ik meer Morningstar.be en .nl.
Dit is goed voor de Belgische Beleggers omdat er dan een lagere transactietaks is.
IWDA kan je op de Amsterdams beurs kopen, de Belgische berus heeft maar weinig ETFs. Op justetf log ik daarom dikwijls aan als Nederlander.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
vreemd dat justetf er van uitgaat dat een belg enkel op de belgische beurs zou handelenB7H4long schreef: ↑15 januari 2018, 18:25 IWDA, zoals vele andere ETFs is inderdaad niet geregistreerd in Belgie.
bedankt voor de hulp!