Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ETF beleggingstrategie bij LYNX

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
patience
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer patience
Verstuur privébericht

ETF beleggingstrategie bij LYNX

• Citeer

Bericht door patience » 20 januari 2018, 19:49

Dag iedereen,

Ik ben 23 jaar en ben net begonnen met werken. Door mijn lange beleggingshorizon (+- 40 jaar) leek het mij interessant om te investeren in een paar trackers. Na mijn opties en de Belgische wetgeving te hebben bestudeerd lijkt het mij het meest opportuun te investeren in trackers die de aandelen fysiek aankopen, waar de ETF zo laag mogelijk is, en die dividend herinvesteren. Met dit in het achterhoofd heb ik gekozen voor iShares Core MSCI World UCITS ETF (IWDA) en iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF (EMIM).
Ik zou opteren voor de volgende verdeling waarbij ik jaarlijks een vaste som tussen de 10.000 en 20.000 euro investeer:

IWDA 75%, EMIM 25%.

Ik besef dat ik hier voor 'risico' kies door niet te investeren in bonds. Hier heb ik echter voor gekozen door mijn jonge leeftijd en het besef dat ik niet moet panikeren bij crashes.

Graag had ik toch wat feedback gehad op deze strategie. Mijn eerste vraag is dan ook of ik de juiste keuze maak met IWDA en EMIM? En of de verdeling 75%, 25% de goede is?

Ten tweede zou ik kiezen voor de broker LYNX. Nu vroeg ik mij af of ik via deze broker IWDA en EMIM aandelen kan kopen? Dit aangezien ze niet voorkomen in de lijst op hun site (voor de lijst, zie onderaan in de link: lynx.be/kennis/beleggen-in-etfs/)...

Ik hoor graag jullie opmerkingen rond deze denkpiste. Alvast Bedankt!

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: ETF beleggingstrategie bij LYNX

• Citeer

Bericht door B7H4long » 21 januari 2018, 17:34

Hallo Patience,

Welkom op het forum. Je hebt duidelijk al veel onderzoek gedaan, en ik denk dat je op de goede weg bent.
( Ken je de Bogleheads site? wiki home, forum home. Veel op deze site komt overeen met jouw strategie)
De Strategie die je kiest is volgens mij de goede; laat ons op de implementatie focussen.

Als je binnen 40 jaar terug kijkt, zal je zien dat je resultaat voor 80-90% bepaald is door de asset verdeling: ten eerste de split tussen aandelen(fondsen) en stabiele assets zoals obligatie(fondsen) + cash/sparen. En dan op de verdere opsplitsing: binnen de aandelen via regios, cap-size, …. Binnen de stabiele assets kan je keuzes maken naar munt, regios, duration, qualiteit.

Ik wens later nog terug te komen je beslissing om enkel in aandelen te beleggen. Ik denk dat dit geen goed keuze is. Er zijn meerdere redenen waarom stabiele assets in een portefeuille horen ook al ben je jong en heb je veel “human-capital”. Het zal belangrijk zijn om vandaag te beslissen wat je zal doen wanneer (niet als) de markt zal dalen: met -10% (bijna elk jaar), -20% (om de paar jaar) en -40%,-50% (een paar keer in de volgende 40jaar). Ivm risk tolerance kijk hier en vooral de tabel hier

Hoe zou je de jaarlijkse contributies spreiden? Heb je deze bedragen vandaag in cash of zijn dit inkomsten die je over de volgende maanden zal verdienen?

Ivm met je aandelen allocatie:
- De fondsen die je koos, bevatten de large-caps van de ontwikkelde markten (zo’n 1600 aandelen) en all-cap van de emerging markets (zo’n 2200 aandelen). Is er een reden waarom je de mid- en small-caps van de ontwikkelde markten opzij laat?
- Is er een reden waarom je de EM overweegt? De normale weging volgens market-cap zou 10% EM, 75% LC DM en 15$ SC DM zijn.
Als laatste stap moet je dan de fondsen kiezen waarmee je de gekozen AssetVerdeling zult realizeren. IWDA and EMIM zijn de gebruikelijke fondsen. SPDR® MSCI World Small Cap ETF (WDSC or ZPRS) zou de keuze zijn voor World Small Cap.

Besef wel dat je met deze keuzes voor meer dan 50% in US aandelen zou beleggen. De USA aandelenmarkten zijn meer dan 5% van de wereld. Europese beleggers moeten nadenken of ze eventueel de EUROpese aandelen willen overwegen.

Ivm je keuze van broker: Er zijn twee kosten die je moet bekijken. Transactiekosten bij aan- en ver-koop en de kost die aangerekend worden om de effecten op de rekening te bewaren. Persoonlijk heb ik geen ervaring met Lynx; het zou me verwonderen indien ze IWDA/SWDA niet aanbieden. Er zijn meerdere brokers die het wel doen. Probeer eens de kosten te berekenen voor je scenario.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
patience
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer patience
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patience » 21 januari 2018, 19:12

B7H4long schreef: ↑21 januari 2018, 17:34 Hallo Patience,

Welkom op het forum. Je hebt duidelijk al veel onderzoek gedaan, en ik denk dat je op de goede weg bent.
( Ken je de Bogleheads site? Veel op deze site komt overeen met jouw strategie)
De Strategie die je kiest is volgens mij de goede; laat ons op de implementatie focussen.

Als je binnen 40 jaar terug kijkt, zal je zien dat je resultaat voor 80-90% bepaald is door de asset verdeling: ten eerste de split tussen aandelen(fondsen) en stabiele assets zoals obligatie(fondsen) + cash/sparen. En dan op de verdere opsplitsing: binnen de aandelen via regios, cap-size, …. Binnen de stabiele assets kan je keuzes maken naar munt, regios, duration, qualiteit.

Ik wens later nog terug te komen je beslissing om enkel in aandelen te beleggen. Ik denk dat dit geen goed keuze is. Er zijn meerdere redenen waarom stabiele assets in een portefeuille horen ook al ben je jong en heb je veel “human-capital”. Het zal belangrijk zijn om vandaag te beslissen wat je zal doen wanneer (niet als) de markt zal dalen: met -10% (bijna elk jaar), -20% (om de paar jaar) en -40%,-50% (een paar keer in de volgende 40jaar). Ivm risk tolerance kijk

Je hebt inderdaad gelijk dat ik niet weet hoe ik zal reageren als mijn verlies bv 50% bedraagt. Ik had geen dat het percentage bonds zo'n groot verschil zou maken op mogelijk verlies. Een normale verdeling stock/bond zou voor mij 76%/23% (aangezien ik 23 jaar ben) zijn? Zo zou ik dan elk jaar ook kunnen herbalanceren zodat ik mijn beoogde spreiding stock/bonds en stocks onderling behoudt neem ik aan?

Hoe zou je de jaarlijkse contributies spreiden? Heb je deze bedragen vandaag in cash of zijn dit inkomsten die je over de volgende maanden zal verdienen?

Ik zou jaarlijks een vast bedrag tussen de 10.000 en 20.000 euro investeren. Dit via het lump sum principe. Uit studies is gebleken dat dit in 2/3 van de gevallen een hoger rendement oplevert. Nu vroeg ik mij wel af of het tijdens een recessie niet beter is maandelijks of bv. 4x/jaar te investeren? Of blijft het lump sum principe hier dan ook van toepassing?

Ivm met je aandelen allocatie:
- De fondsen die je koos, bevatten de large-caps van de ontwikkelde markten (zo’n 1600 aandelen) en all-cap van de emerging markets (zo’n 2200 aandelen). Is er een reden waarom je de mid- en small-caps van de ontwikkelde markten opzij laat?
- Is er een reden waarom je de EM overweegt? De normale weging volgens market-cap zou 10% EM, 75% LC DM en 15$ SC DM zijn.
Als laatste stap moet je dan de fondsen kiezen waarmee je de gekozen AssetVerdeling zult realizeren. IWDA and EMIM zijn de gebruikelijke fondsen. SPDR® MSCI World Small Cap ETF (WDSC or ZPRS) zou de keuze zijn voor World Small Cap.

ZPRS stond inderdaad ook op mijn lijstje, maar hier was de TER vrij hoog... Om heel de markt te coveren zou ik inderdaad ook een deel van mijn portefeuille hierin moeten investeren. Een volwaardige/gespreide portefeuille zou er dan zo uitzien:

IWDA 75%
EMIM 10%
ZPRS 15% ?

Besef wel dat je met deze keuzes voor meer dan 50% in US aandelen zou beleggen. De USA aandelenmarkten zijn meer dan 5% van de wereld. Europese beleggers moeten nadenken of ze eventueel de EUROpese aandelen willen overwegen.

Ivm je keuze van broker: Er zijn twee kosten die je moet bekijken. Transactiekosten bij aan- en ver-koop en de kost die aangerekend worden om de effecten op de rekening te bewaren. Persoonlijk heb ik geen ervaring met Lynx; het zou me verwonderen indien ze IWDA/SWDA niet aanbieden. Er zijn meerdere brokers die het wel doen. Probeer eens de kosten te berekenen voor je scenario.

Ik heb gekozen voor Lynx aangezien deze (buiten deGiro) het best rendeert bij lump sum beleggen. Het zou mij inderdaad ook verbazen indien Lynx IWDA & EMIM niet aanbieden, ik vroeg het mij gewoon af aangezien deze niet in de lijst stonden van beschikbare ETFs op hun site
Alvast bedankt voor je commentaar!

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 22 januari 2018, 10:07

Net even gecheckt en beiden zijn te koop via lynx.

25% weging naar EMIM lijkt me vrij veel, aangezien in IWDA ook al een stukje emerging markets zit. Maar niemand heeft een glazen bol natuurlijk. Er zit veel potentieel in die regio’s. Maar ook een stuk meer risico

DoubleDigitsOrBust
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer DoubleDigitsOrBust
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DoubleDigitsOrBust » 22 januari 2018, 17:48

De groei van china is nogthans niet niks.

patience
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer patience
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patience » 22 januari 2018, 19:37

Naick schreef: ↑22 januari 2018, 10:07 Net even gecheckt en beiden zijn te koop via lynx.

25% weging naar EMIM lijkt me vrij veel, aangezien in IWDA ook al een stukje emerging markets zit. Maar niemand heeft een glazen bol natuurlijk. Er zit veel potentieel in die regio’s. Maar ook een stuk meer risico
Een tweede optie is volgende verdeling:
75÷ IWDA
10÷ EMIM
15÷ ZPRS
Met deze verdeling behaal ik dan een meer gespreide en winstgevende portefeuille?

herby
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer herby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door herby » 22 januari 2018, 21:40

De groei van China is inderdaad niet mis , net zoals Japan trouwens.
Maar....deze landen sleuren ook een enorme schuld met zich mee, en aangezien in de hele wereld het gratis geld aan het stilvallen is , zal daar toch ook iets aan gedaan moeten worden, vrees ik.... of de groei verdwijnt als sneeuw voor de zon.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 januari 2018, 21:58

Een punt dat ik hierboven vergat:
Wat is jouw her-balanceer strategie?
Uitleg: Je kiest vandaag voor een zekere verdeling van je beleggingen, die zullen in de toekomst groeien met een verschillend ritme. Wanneer ga je die terug naar je oorspronkelijke % brengen, en hoe? (Rebalancing)

patience schreef: ↑21 januari 2018, 19:12 Je hebt inderdaad gelijk dat ik niet weet hoe ik zal reageren als mijn verlies bv 50% bedraagt. Ik had geen dat het percentage bonds zo'n groot verschil zou maken op mogelijk verlies. Een normale verdeling stock/bond zou voor mij 76%/23% (aangezien ik 23 jaar ben) zijn? Zo zou ik dan elk jaar ook kunnen herbalanceren zodat ik mijn beoogde spreiding stock/bonds en stocks onderling behoudt neem ik aan?
In a dalende stock market zal de verkoop van obligaties jou het geld geven om aandelen (goedkoop) te kunnen kopen.
patience schreef: ↑21 januari 2018, 19:12 Ik zou jaarlijks een vast bedrag tussen de 10.000 en 20.000 euro investeren. Dit via het lump sum principe. Uit studies is gebleken dat dit in 2/3 van de gevallen een hoger rendement oplevert. Nu vroeg ik mij wel af of het tijdens een recessie niet beter is maandelijks of bv. 4x/jaar te investeren? Of blijft het lump sum principe hier dan ook van toepassing?
Veel hangt of of jij deze bedragen op 1 moment krijgt of gespreid.

Het is korrekt dat "time in Market" in twee derde van de gevallen een hoger rendement geeft. Sprieding heeft een lager verwacht rendement maar ook een lager mogelijk verlies.
Het is dus de vraag of je hogere verwacht rendement wil inruilen voor een lager mogelijk verlies.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 23 januari 2018, 08:00

De ter bij SPRS is hoog. Maar daar mag je je niet op blindstaren. Mvg
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash

patience
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer patience
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patience » 24 januari 2018, 21:19

B7H4long schreef: ↑22 januari 2018, 21:58 Een punt dat ik hierboven vergat:
Wat is jouw her-balanceer strategie?
Uitleg: Je kiest vandaag voor een zekere verdeling van je beleggingen, die zullen in de toekomst groeien met een verschillend ritme. Wanneer ga je die terug naar je oorspronkelijke % brengen, en hoe?

Aangezien ik 1x per jaar een vast bedrag zal inleggen zal ik op dat moment herbalanceren zodat ik terug mijn beoogde verdeling 75%IWDA, 15% ZPRS, 10% EMIM behaal.
patience schreef: ↑21 januari 2018, 19:12 Je hebt inderdaad gelijk dat ik niet weet hoe ik zal reageren als mijn verlies bv 50% bedraagt. Ik had geen dat het percentage bonds zo'n groot verschil zou maken op mogelijk verlies. Een normale verdeling stock/bond zou voor mij 76%/23% (aangezien ik 23 jaar ben) zijn? Zo zou ik dan elk jaar ook kunnen herbalanceren zodat ik mijn beoogde spreiding stock/bonds en stocks onderling behoudt neem ik aan?
In a dalende stock market zal de verkoop van obligaties jou het geld geven om aandelen (goedkoop) te kunnen kopen.
patience schreef: ↑21 januari 2018, 19:12 Ik zou jaarlijks een vast bedrag tussen de 10.000 en 20.000 euro investeren. Dit via het lump sum principe. Uit studies is gebleken dat dit in 2/3 van de gevallen een hoger rendement oplevert. Nu vroeg ik mij wel af of het tijdens een recessie niet beter is maandelijks of bv. 4x/jaar te investeren? Of blijft het lump sum principe hier dan ook van toepassing?
Veel hangt of of jij deze bedragen op 1 moment krijgt of gespreid.

Het is korrekt dat "time in Market" in twee derde van de gevallen een hoger rendement geeft. Sprieding heeft een lager verwacht rendement maar ook een lager mogelijk verlies.
Het is dus de vraag of je hogere verwacht rendement wil inruilen voor een lager mogelijk verlies.

patience
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer patience
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patience » 24 januari 2018, 21:23

Ik ben van plan deze week een bedrag van 20.000 euro te investeren in de portfolio

75% IWDA
15% ZPRS
10% EMIM

Ik hou dus niet echt rekening met de huidige markt en volg het motto "time in the market beats timing the market". Dus hoe sneller ik investeer, hoe beter. Wat vinden jullie van deze visie?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 24 januari 2018, 21:45

Voornaamste vraag die je jezelf moet stellen is hoe je je zult voelen als de volgende maanden de aandelenmarkt met 20 of misschien zelfs 40% zal dalen. Je zal dan nog 12000 Euro overhebben.

Wat zijn de transactiekosten die jouw broker je aanrekent? Wat zijn de grenzen waar de kost veranderd? Misschien kan je je daarop aligneren?

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 25 januari 2018, 09:30

Hangt ervan af hoeveel die 20k voor jou waard is. Voor mij zou dit veel geld zijn en ik zou een beetje spreiden. Als het een beperkt deel van je vermogen is, go for it zou ik zeggen.

Geen spreiding is in 2/3 gevallen beter dan wel te spreiden. Maar als je van plan bent in de toekomst nog bij te kopen bij een daling zou ik ook eerder niet voor spreiding gaan.

JanPeeterss
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer JanPeeterss
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JanPeeterss » 25 januari 2018, 11:59

Iedereen geeft hier goed advies wat het investeren zelf betreft.
Maar vergeet niet rekening te houden met je persoonlijke noden en doelen.
Je bent 23. Woon je thuis en ben je van plan dat te blijven doen? Heb je een vastgoedinvestering op het oog binnen 5-10 jaar? Koop je binnenkort of later een auto?
Als er een moment komt waarop je dat geld echt nodig hebt en de beurzen staan op dat moment laag, ben je niet veel met je beleggingshorizon van 40 jaar.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy