Vraag ivm de Mixer en Flexer Modelportefeuilles op MeDirect
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vraag ivm de Mixer en Flexer Modelportefeuilles op MeDirect
Ik ben in de zomer (noodgedwongen) in zowel de Mixer als de Flexer ingestapt voor het minimumbedrag van 2500 €. Maandelijks stort ik sinds periodiek een klein bedrag.
Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om in beide modelportefeuilles 2500 € te verkopen ( van zodra ik break even sta rekening houdend met de beurstaks) , zodat ik enkel nog met de reserves opgebouwd door mijn maandelijkse inleg erin zit.
Is dit mogelijk?
Greetz
Ik vroeg mij nu af of het mogelijk is om in beide modelportefeuilles 2500 € te verkopen ( van zodra ik break even sta rekening houdend met de beurstaks) , zodat ik enkel nog met de reserves opgebouwd door mijn maandelijkse inleg erin zit.
Is dit mogelijk?
Greetz
Re: Vraag ivm de Mixer en Flexer Modelportefeuilles op MeDirect
Ik zit zelf niet in de modelportefeuilles, maar normaal gezien moet dit wel kunnen. Het is jouw geld, dus je moet het ook terug kunnen opnemen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb je de vraag al aan MD gesteld via hun helpdesk?LaCucaracha schreef: ↑30 december 2017, 22:49 Ik ben in de zomer (noodgedwongen) in zowel de Mixer als de Flexer ingestapt voor het minimumbedrag van 2500 €. Maandelijks stort ik sinds periodiek een klein bedrag.
Is dit mogelijk?
Greetz
Je gaat ons toch niet laten gokken

Re: Vraag ivm de Mixer en Flexer Modelportefeuilles op MeDirec
Of je zoekt het antwoord op je vragen in de support-pagina op hun site. Dat kan zelfs als de helpdesk dicht is.
Maar ... als je zegt dat je noodgedwongen met 2500 ingestapt bent ga ik ervan uit dat je dit idee al van bij het storten hebt, waarom heb je dan niet eerst geïnformeerd alvorens in te tekenen ?
Maar ... als je zegt dat je noodgedwongen met 2500 ingestapt bent ga ik ervan uit dat je dit idee al van bij het storten hebt, waarom heb je dan niet eerst geïnformeerd alvorens in te tekenen ?
Het staat letterlijk op hun site.
quote v/d pagina:
Kan ik een bedrag opvragen uit mijn Modelportefeuille?
U kunt een bedrag opvragen uit de Modelportefeuille. Dit bedrag zal samengesteld worden op basis van de actuele wegingen van de fondsen in die Modelportefeuille op dat moment. U kunt zelf dit bedrag opvragen via de beveiligde website. U kiest de Modelportefeuille via ‘Mijn beleggingsoverzicht’ en verder de knop ‘Bedrag opvragen’. Het minimum bedrag hiervoor is 2.500 EUR. U dient er ook voor te zorgen dat er minimaal 2.500 EUR aan beleggingen in uw Modelportefeuille blijft. U kunt er ook voor kiezen om alle fondsen in de Modelportefeuille te verkopen via de knop ‘Alles verkopen’. Let op: MeDirect rekent geen transactiekosten aan, maar u dient beurstaks te betalen bij verkoop van kapitalisatiefondsen en mogelijk ook meerwaardetaks.
quote v/d pagina:
Kan ik een bedrag opvragen uit mijn Modelportefeuille?
U kunt een bedrag opvragen uit de Modelportefeuille. Dit bedrag zal samengesteld worden op basis van de actuele wegingen van de fondsen in die Modelportefeuille op dat moment. U kunt zelf dit bedrag opvragen via de beveiligde website. U kiest de Modelportefeuille via ‘Mijn beleggingsoverzicht’ en verder de knop ‘Bedrag opvragen’. Het minimum bedrag hiervoor is 2.500 EUR. U dient er ook voor te zorgen dat er minimaal 2.500 EUR aan beleggingen in uw Modelportefeuille blijft. U kunt er ook voor kiezen om alle fondsen in de Modelportefeuille te verkopen via de knop ‘Alles verkopen’. Let op: MeDirect rekent geen transactiekosten aan, maar u dient beurstaks te betalen bij verkoop van kapitalisatiefondsen en mogelijk ook meerwaardetaks.
Dus momenteel met een onevenwicht in je portefeuille's in beide blackrock en flosschbach.LaCucaracha schreef: ↑30 december 2017, 22:49 Ik ben in de zomer (noodgedwongen) in zowel de Mixer als de Flexer ingestapt voor het minimumbedrag van 2500 €. Maandelijks stort ik sinds periodiek een klein bedrag.
Is dit mogelijk?
Greetz
Daarom dat voor mezelf de mixer manueel aankoop en flexer ook manueel.
Grote voordeel ge moet niet ineens 2500 € storten.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo Platin,
Zelf wil ik ook eventueel instappen in de mixer of de flexer. Als ik het goed begrijp, is wat jij doet alle fondsen apart aankopen en zelf bepalen wanneer je geld stort in welk fonds en dus niet die 100 per maand verdelen over alle fondsen?
Zelf wil ik ook eventueel instappen in de mixer of de flexer. Als ik het goed begrijp, is wat jij doet alle fondsen apart aankopen en zelf bepalen wanneer je geld stort in welk fonds en dus niet die 100 per maand verdelen over alle fondsen?
Bij mediamarkt kan je nu mixers met 20% korting kopen
Jarobinvandyck schreef: ↑1 januari 2018, 12:03 Hallo Platin,
Maar hou wel verdeling aan in %.
Estate Guru believer.
Platin, als ik het goed begrijp heb jij je portefeuille zelf samengesteld en aldus die instapgrens van € 2.500 vermeden.platin schreef: ↑1 januari 2018, 14:09Jarobinvandyck schreef: ↑1 januari 2018, 12:03 Hallo Platin,
Maar hou wel verdeling aan in %.
Kan je in een zelf-samengestelde portefeuille (die dus een modelportefeuille kopieert) ook een bepaald maandelijks bedrag over al je gekozen fondsen verdelen? Of je dient dit dan verder handmatig te doen?
denk wel dat sommige instapkosten in een zelf samengestelde mixer niet gratis zijn. dit in tegenstelling tot de mixer van MD
Als je niet voor het automatische kiest (met startbedrag 2500 euro, maandelijks min. 100 euro), dan moet je alle fondsen zelf manueel aankopen. En dat is dan ook steeds aan 100 euro per fonds minimum.
Als je maar 100 euro per maand kan investeren, ben je met de manuele manier van Platin een jaar zoet om ze allemaal aangekocht te hebben (indien je voor de Mixer kiest). Van gespreid aankopen (maandelijks voor een klein bedrag) is dan ook geen sprake meer.
Zoals Hagi terecht aanhaalt, betaal je dan bij sommige fondsen ook 1% instapkosten. Bv. Carmignac.
Als je maar 100 euro per maand kan investeren, ben je met de manuele manier van Platin een jaar zoet om ze allemaal aangekocht te hebben (indien je voor de Mixer kiest). Van gespreid aankopen (maandelijks voor een klein bedrag) is dan ook geen sprake meer.
Zoals Hagi terecht aanhaalt, betaal je dan bij sommige fondsen ook 1% instapkosten. Bv. Carmignac.