het grote geld werkt met T.A
TIP
het grote geld werkt met T.A
Hier lacht men met technische analyse. Maar in deze volatiele markten kijkt het grote geld er toch naar want vandaag was het 50 daags gemiddelde op de S&P de weerstand om intraday terug naar beneden te gaan.Zie screenshot en ook deze van de bitcoin waar ze op het 200 daags gemiddelde besloten om een ritje naar omhoog te maken.
Het blijft toch nog volatiel zo te zien. Dus opletten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het grote geld werkt met T.A
Is het niet eerder een selffulfilling prophecy ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En dit bewijst...?
Dit bewijst dat de swingtraders toch weer goed zaten omdat ze short gegaan zijn intraday aan het 50 daags gemiddelde bij de S&P en bij bitcoin hebben ze een mooie rit naar boven gedaan door op het 200 daags gemiddelde eventjes long te gaan tot het 9 daags gemiddelde. Die swingtraders traden zelfs op producten waar ze niet in geloven, zie de uitspraak van zo een Amerikaan "GBTC was simply a trade setup and it worked very nice. Not many trade Bitcoin (and the exchanges suck anyway) so this was a way to make a few bucks." Die verliezen maar enkele % als het 200 daags het niet zou gehouden hebben.
Ze hebben altijd een zeer strikt uitstapplan en betalen zeker geen beurstaks of hoge kosten zoals bij Keytrade.
Dat is inderdaad ook een vorm van selffulfilling prophecy, zelfs in de grote marktzalen volgen ze T.A.
De naar beneden doorbroken gemiddelden hebben schade aangebracht en nu is het moeilijk om over het 50 daags te geraken en velen profiteren daarvan om eventjes short te gaan. Hier en daar koop ik ook al een aandeel met exitplan.
Ze hebben altijd een zeer strikt uitstapplan en betalen zeker geen beurstaks of hoge kosten zoals bij Keytrade.
Dat is inderdaad ook een vorm van selffulfilling prophecy, zelfs in de grote marktzalen volgen ze T.A.
De naar beneden doorbroken gemiddelden hebben schade aangebracht en nu is het moeilijk om over het 50 daags te geraken en velen profiteren daarvan om eventjes short te gaan. Hier en daar koop ik ook al een aandeel met exitplan.
Wel fantastisch dat Je ons dit nog wil bijbrengen nadat je enorm rijk geworden bent door TA (want met zoveel voorspellend vermogen moet je we snel rijk worden). De meesten zouden het voor zichzelf houden om nog rijker te worden...
Portefeuille: IWDA, cash
En hoeveel van die zogenaamde swing traders zaten er long....
Ik wil hier gewoon het volgende even over kwijt... Van het moment dat je "iets" ziet in een TA (doji-kaarsen, omgekeerde driehoeken, tetraëders die in elkaar kunnen schuiven, moving-averages die elkaar kruisen or whatever,...) is het al TE LAAT om actie te ondernemen!! Je moet maar eens live monitoren op tradingview bijvoorbeeld... Het is pas ACHTERAF dat er bepaalde patronen duidelijk zijn, en ik ontken helemaal niet dat die er niet zijn, maar op het moment dat ze ontstaan zie je die niet.
Om toch iets of wat voorspellend te kunnen gaan werken hebben ze dan nog zo'n aantal stochastische indicatoren in het leven geroepen, waaronder een RSI (en ik weet niet wat voor anders nog), maar wat bewijzen die?? Je moet die ook voeden met inputparameters hé!! Wat als je die helemaal verkeerd kiest?? Wie kiest de levels van overbought? oversold? op basis van wat? Is dit dan altijd het geval of moet je dan ook nog een dosis geluk hebben?? Ik wil maar zeggen dat ik genoeg wiskunde achter de kiezen heb en "big data" geanalyseerd, om je te kunnen zeggen dat alles staat of valt met parameter settings. En ja, voor bepaalde data kunnen die parameters heel nauwkeurig gezet worden, maar voor andere informatie, zo hard onderhevig aan de psyche en de waan is dit toch net iets moeilijker denk ik;-)...
Ik wil maar zeggen, als je alle indicatoren zichzelf zo wilt laten displayen dat ze gelijk hebben, dan hebben ze gelijk natuurlijk:-)!!
Het enige waar ik iets of wat belang aan hecht is "support" en "resistance"... Maar dan nog!! Het hangt er maar net vanaf hoeveel anderen dit ook doen hé.
Mvg,
Om toch iets of wat voorspellend te kunnen gaan werken hebben ze dan nog zo'n aantal stochastische indicatoren in het leven geroepen, waaronder een RSI (en ik weet niet wat voor anders nog), maar wat bewijzen die?? Je moet die ook voeden met inputparameters hé!! Wat als je die helemaal verkeerd kiest?? Wie kiest de levels van overbought? oversold? op basis van wat? Is dit dan altijd het geval of moet je dan ook nog een dosis geluk hebben?? Ik wil maar zeggen dat ik genoeg wiskunde achter de kiezen heb en "big data" geanalyseerd, om je te kunnen zeggen dat alles staat of valt met parameter settings. En ja, voor bepaalde data kunnen die parameters heel nauwkeurig gezet worden, maar voor andere informatie, zo hard onderhevig aan de psyche en de waan is dit toch net iets moeilijker denk ik;-)...
Ik wil maar zeggen, als je alle indicatoren zichzelf zo wilt laten displayen dat ze gelijk hebben, dan hebben ze gelijk natuurlijk:-)!!
Het enige waar ik iets of wat belang aan hecht is "support" en "resistance"... Maar dan nog!! Het hangt er maar net vanaf hoeveel anderen dit ook doen hé.
Mvg,
Het grote geld houdt zich hier hoegenaamd niet mee bezig
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
[quote=Caterpie post_id=336537 time=1518072525 user_id=33574]
Het is pas ACHTERAF dat er bepaalde patronen duidelijk zijn, en ik ontken helemaal niet dat die er niet zijn, maar op het moment dat ze ontstaan zie je die niet.
[quote]
achteraf zie je idd de allerbeste koop en verkoopmomenten, wel zie je vooraf welke trend het uitgaat en kan het voor jezelf een signaal zijn ...
Het is pas ACHTERAF dat er bepaalde patronen duidelijk zijn, en ik ontken helemaal niet dat die er niet zijn, maar op het moment dat ze ontstaan zie je die niet.
[quote]
achteraf zie je idd de allerbeste koop en verkoopmomenten, wel zie je vooraf welke trend het uitgaat en kan het voor jezelf een signaal zijn ...
Een signaal ja, maar dan rest er nog de vraag of je wel "durft" te handelen naar dit signaal?? Er zijn vaak meer valse signalen dan goeie!! Zodus ga je al moeten werken met zgn. stop-losses en dan komt de vraag, hoe scherp ga je die zetten?
Oh ja, nog even vergeten in mijn vorig post... Volumes!! Die kunnen de "validatiteit" van een bepaald signaal versterken. Daar is ergens ook nog iets van aan.
Waar ik ook nog al eens naar kijk om enigzins een toekomst beeld te krijgen is naar de waarde van futures op indices (waaronder de S&P500, EuroStoxx,...) en valuta (EUR/USD). Interessante materie om eens na te lezen wanneer het buiten veel te slecht weer is:-)!!
En de VIX of volatiliteitsindex op de S&P500 hou ik ook nogal eens in de gaten...
I.e. het gaat er allemaal maar om om zo snel mogelijk (op voorhand) een beeld te krijgen van wat andere beleggers allemaal aan het doen zijn...
Oh ja, nog even vergeten in mijn vorig post... Volumes!! Die kunnen de "validatiteit" van een bepaald signaal versterken. Daar is ergens ook nog iets van aan.
Waar ik ook nog al eens naar kijk om enigzins een toekomst beeld te krijgen is naar de waarde van futures op indices (waaronder de S&P500, EuroStoxx,...) en valuta (EUR/USD). Interessante materie om eens na te lezen wanneer het buiten veel te slecht weer is:-)!!
En de VIX of volatiliteitsindex op de S&P500 hou ik ook nogal eens in de gaten...
I.e. het gaat er allemaal maar om om zo snel mogelijk (op voorhand) een beeld te krijgen van wat andere beleggers allemaal aan het doen zijn...
Het zou mij verbazen moest het grote geld zich bezig houden met op grafiekjes staren.
Klopt als een bus.Ge denkt toch niet dat die grote beurshuizen massa's geld uitgeven aan software programma's met TA die de klok ronddraaien en het dan niet gebruiken.Dirk2 schreef: ↑7 februari 2018, 19:04 Hier lacht men met technische analyse. Maar in deze volatiele markten kijkt het grote geld er toch naar want vandaag was het 50 daags gemiddelde op de S&P de weerstand om intraday terug naar beneden te gaan.Zie screenshot en ook deze van de bitcoin waar ze op het 200 daags gemiddelde besloten om een ritje naar omhoog te maken.
Ik kende vroeger een belegger die 10.000 euro PER JAAR!! uitgaf aan software programma's met TA en het dubbel en dik eruit haalde met consquent te handelen.
En als ik het zo lees de laatste tijd hebben de mannen die koersdoelen uitzetten met hun free cah flow model zeer weinig reden tot juichen (allez voor diegene die hun aankopen melden).
Eén zwaluw maakt de lente nog niet he. Mijn opinie: er geloven heel veel mensen in TA, en dan heb je idd een selffulfilling prophecy...Dirk2 schreef: ↑7 februari 2018, 23:08 Dit bewijst dat de swingtraders toch weer goed zaten omdat ze short gegaan zijn intraday aan het 50 daags gemiddelde bij de S&P en bij bitcoin hebben ze een mooie rit naar boven gedaan door op het 200 daags gemiddelde eventjes long te gaan tot het 9 daags gemiddelde. Die swingtraders traden zelfs op producten waar ze niet in geloven, zie de uitspraak van zo een Amerikaan "GBTC was simply a trade setup and it worked very nice. Not many trade Bitcoin (and the exchanges suck anyway) so this was a way to make a few bucks." Die verliezen maar enkele % als het 200 daags het niet zou gehouden hebben.
Beleggen doen die mannen dan ook met een horizon die verder reikt dan "200 dagen".