Lenen bij Beobank.
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Lenen bij Beobank.
Naar aanleiding van het artikel in HLN over de lange wachttijden bij bestelling van nieuwe wagens heb ik toch mijn bedenkingen bij het volgende : vorig jaar in juni heb ik een nieuwe Skoda Kodiaq besteld maar dit wel met een leveringstermijn van 10 maand. Daar ik dacht tijd genoeg te hebben om de auto te financieren heb ik gewacht tot de periode rond het autosalon om aan de meest voordelige condities te kunnen lenen.
Nu blijkt dat je om bij Beobank te kunnen lenen maar een bestelbon mag hebben van maximum 6 maand oud en dit om fraude te voorkomen volgens de kantoormedewerker. Dit begrijp ik wel maar het kan ook niet onoverkomelijk zijn om dit na te gaan via de garage waar de auto besteld is en een bewijs op te vragen of het hier effectief over een bestaande bestelbon gaat.
Bij mijn vraag om meer uitleg heb ik van alle argumenten gekregen om deze strategie te verantwoorden waaronder de uitleg dat ik dan maar direct in juni had moeten langs komen om een lening aan te vragen.(wat doe je dan met de geldigheidsduur van een offerte?) Ik ben na een eerste klacht via de website van Beobank terug opgebeld door het kantoor waar ik de lening had aangevraagd met de mededeling dat mijn dossier was bekeken door hun bevoegde dienst en ze de lening alsnog zouden kunnen toestaan omdat ik geen schuld had bij de lange leveringstermijn en dit uiteraard als de rest van mijn dossier in orde was .Ik dus vol goede moed terug naar het kantoor waar ik deze keer ontvangen werd door de kantoordirecteur. Na ingave van mijn dossier, navraag bij de database van de nationale bank of ik niet op de zwarte lijst stond moest er nog 1 ding gebeuren en dat was contact opnemen met het hoofd van de dienst kredieten die toestemming moest geven om mijn lening toe te staan.
Na uitleg van mijn dossier werd de lening wederom niet toegestaan omdat de bestelbon ouder was dan 6 maand enz. Een eventuele optie was om in april (levering van mijn wagen is voorzien op 6 april ) terug te komen met de factuur en dan de lening alsnog aan te vragen maar dan kon men niet garanderen dat de lening aan deze condities kon toegestaan worden maar daar zou men wel een uitzondering kunnen op vragen aan de bevoegde dienst binnen Beobank. Na de 'toegestane ' uitzondering op het probleem met de bestelbon heb ik besloten om het risico toch maar niet te nemen.
Aan de voorwaarden die een bank oplegt om leningen toe te staan kan ik niets veranderen en dit is ook niet de bedoeling maar ik heb het wel moeilijk met het feit dat ik terug wordt opgebeld met de mededeling dat mijn dossier bekeken is en alsnog aanvaard wordt ( mits aan alle andere voorwaarden voldaan wat hier het geval is! ) terwijl dit dus helemaal niet waar blijkt te zijn maar gewoon een reactie is op een klachtenbrief van mijnentwege.
Volgens mij moest er gereageerd worden door het kantoor op mijn klacht en is dit door een overijverige medewerker op deze manier opgelost. Ik heb nogmaals mijn mening verkondigd via de website en ben dan 2 dagen later opgebeld door een vriendelijke dame uit Brussel met de nodige verontschuldigingen over de manier waarop alles gegaan maar dat ze niets kon veranderen aan de voorwaarden die opgelegd zijn.
Wat ik me dan ook afvraag is of Beobank dan zo omgaat met alle bestaande of nieuwe klanten die een wagen bestellen en daar een jaar moeten op wachten.
Uiteindelijk dan maar bij Belfius geleend wel aan iets meer JKP maar veel minder frustratie :-)
Nu blijkt dat je om bij Beobank te kunnen lenen maar een bestelbon mag hebben van maximum 6 maand oud en dit om fraude te voorkomen volgens de kantoormedewerker. Dit begrijp ik wel maar het kan ook niet onoverkomelijk zijn om dit na te gaan via de garage waar de auto besteld is en een bewijs op te vragen of het hier effectief over een bestaande bestelbon gaat.
Bij mijn vraag om meer uitleg heb ik van alle argumenten gekregen om deze strategie te verantwoorden waaronder de uitleg dat ik dan maar direct in juni had moeten langs komen om een lening aan te vragen.(wat doe je dan met de geldigheidsduur van een offerte?) Ik ben na een eerste klacht via de website van Beobank terug opgebeld door het kantoor waar ik de lening had aangevraagd met de mededeling dat mijn dossier was bekeken door hun bevoegde dienst en ze de lening alsnog zouden kunnen toestaan omdat ik geen schuld had bij de lange leveringstermijn en dit uiteraard als de rest van mijn dossier in orde was .Ik dus vol goede moed terug naar het kantoor waar ik deze keer ontvangen werd door de kantoordirecteur. Na ingave van mijn dossier, navraag bij de database van de nationale bank of ik niet op de zwarte lijst stond moest er nog 1 ding gebeuren en dat was contact opnemen met het hoofd van de dienst kredieten die toestemming moest geven om mijn lening toe te staan.
Na uitleg van mijn dossier werd de lening wederom niet toegestaan omdat de bestelbon ouder was dan 6 maand enz. Een eventuele optie was om in april (levering van mijn wagen is voorzien op 6 april ) terug te komen met de factuur en dan de lening alsnog aan te vragen maar dan kon men niet garanderen dat de lening aan deze condities kon toegestaan worden maar daar zou men wel een uitzondering kunnen op vragen aan de bevoegde dienst binnen Beobank. Na de 'toegestane ' uitzondering op het probleem met de bestelbon heb ik besloten om het risico toch maar niet te nemen.
Aan de voorwaarden die een bank oplegt om leningen toe te staan kan ik niets veranderen en dit is ook niet de bedoeling maar ik heb het wel moeilijk met het feit dat ik terug wordt opgebeld met de mededeling dat mijn dossier bekeken is en alsnog aanvaard wordt ( mits aan alle andere voorwaarden voldaan wat hier het geval is! ) terwijl dit dus helemaal niet waar blijkt te zijn maar gewoon een reactie is op een klachtenbrief van mijnentwege.
Volgens mij moest er gereageerd worden door het kantoor op mijn klacht en is dit door een overijverige medewerker op deze manier opgelost. Ik heb nogmaals mijn mening verkondigd via de website en ben dan 2 dagen later opgebeld door een vriendelijke dame uit Brussel met de nodige verontschuldigingen over de manier waarop alles gegaan maar dat ze niets kon veranderen aan de voorwaarden die opgelegd zijn.
Wat ik me dan ook afvraag is of Beobank dan zo omgaat met alle bestaande of nieuwe klanten die een wagen bestellen en daar een jaar moeten op wachten.
Uiteindelijk dan maar bij Belfius geleend wel aan iets meer JKP maar veel minder frustratie :-)
Re: Lenen bij Beobank.
---- quote verwijderd door webmaster, het is niet nodig te quoten op iets wat er net boven staat ---
Een nieuwe bestelbon met een datum die wel in aanmerking komt te simpel ?
Een nieuwe bestelbon met een datum die wel in aanmerking komt te simpel ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lenen bij Beobank.
Momenteel 1,29 % JKP bij beobank. Nog niet aangepast op deze site bij pagina autoleningen vergelijken , staat nog altijd op 0,65 %