Calculator: fout?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Calculator: fout?
Ergens moet er een fout zitten in de calculator, maar waar? Bij "Spaargids" (Betaversie weliswaar!), "De Tijd" of bij mijzelf? Ik heb al verschillende simulaties gedaan voor voorbijgaand jaar 2008 maar kom er toch nog niet aan uit. Volgens "De Tijd" zou Banco Monte Paschi Belgo het hoogste rendement hebben van alle spaarrekeningen, ook t.o.v. Credit Europe BankTop Interest!? MOMENTEEL: CEB-TI: : 4.25%B.R., 1.75% A.P. en 1% G.P., BMPB: 4.25 B.R., 1% A.P., 1% G.P. .
In 2008 heeft CEB-TI 4 wijzigingen doorgevoerd: 2 x 'rente' (welke?), 1 x B.R., 1 x A.P.; BMPB: ook 4 wijzigingen:2 x 'rente' (welke?), 1 xG.P. en 1 x A.P. ... . Heeft iemand soms verduidelijking?
In 2008 heeft CEB-TI 4 wijzigingen doorgevoerd: 2 x 'rente' (welke?), 1 x B.R., 1 x A.P.; BMPB: ook 4 wijzigingen:2 x 'rente' (welke?), 1 xG.P. en 1 x A.P. ... . Heeft iemand soms verduidelijking?
Re: Calculator: fout?
Ik heb toch ook ergens mijn twijfels of de juistheid van de berekeningen van oa de intresten van BMPB, CE en BKCP. Een calculator op zich lost het probleem niet volledig op, omdat er veel denkwerk moet bijkomen. ( Vers geld, oud geld BKCP)Ruut schreef: Ergens moet er een fout zitten in de calculator, maar waar? Bij "Spaargids" (Betaversie weliswaar!), "De Tijd" of bij mijzelf? Ik heb al verschillende simulaties gedaan voor voorbijgaand jaar 2008 maar kom er toch nog niet aan uit. Volgens "De Tijd" zou Banco Monte Paschi Belgo het hoogste rendement hebben van alle spaarrekeningen, ook t.o.v. Credit Europe BankTop Interest!? MOMENTEEL: CEB-TI: : 4.25%B.R., 1.75% A.P. en 1% G.P., BMPB: 4.25 B.R., 1% A.P., 1% G.P. .
( oude klant, nieuwe klant CE ) enz.
Bij rabobank.be hebben ze ook een simulatie gemaakt
Blijkbaar zou rabobank.be de berekeningen van de banken gecontroleerd hebben, en er geen fouten in gevonden ( Zie topic 'vraag het aan rabobank.be ).
Laatst gewijzigd door paul op 1 januari 2009, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De calculator doet wat hij doet, de interesten berekenen op maandbasis aan de hand van de input die gegeven wordt aan de tool,
De calculator moet vooral gezien worden als tool om de toekomstige interesten te berekenen (en dan nog bij benadering)
om exact de rentes na te rekenen uit het verleden wordt moeilijk met de calculator aangezien de calculator op maandbasis werkt
De calculator moet vooral gezien worden als tool om de toekomstige interesten te berekenen (en dan nog bij benadering)
om exact de rentes na te rekenen uit het verleden wordt moeilijk met de calculator aangezien de calculator op maandbasis werkt
Alhoewel het bij benadering is vind ik het toch een mooi initiatief