crypto currencies
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: crypto currencies
tot die jo-jo eens doorbroken wordt tot min 50% op één dag en zich niet meer herstelt
l&h of arco
l&h of arco
-
nickname1589
- Newbie

- Contacteer:
Goede avond,
heb onlangs wat gehoord via een vriend i.v.m. ORME coin (ormeus). Is er iemand hier die daarin investeerd? Is dit betrouwbaar?
Groeten.
heb onlangs wat gehoord via een vriend i.v.m. ORME coin (ormeus). Is er iemand hier die daarin investeerd? Is dit betrouwbaar?
Groeten.
-
Cowboy_Bebop
- Full Member

- Contacteer:
Paul, je klinkt als mijn moeder. Als je daarvan wakker ligt, laat dan je geld op je spaarboekje staan of investeer in iets anders he. De cryptocurrency markt zal in zijn geheel nooit van de ene op de andere dag verdwijnen zoals l&h en arco dat deden. Daarvoor zijn er momenteel teveel spelers en bedrijven bij betrokken.
Ik steek mijn geld liever in een markt waarvan de risico's gekend zijn (en je dus achteraf niet moet afkomen wanneer het misloopt) dan wanneer je zoals bij l&h en arco wijsgemaakt wordt dat het veilige beleggingen zijn.
Want de grootste gevaren steken uit mijn ervaring niet in wat in wat je weet, maar in wat je niet weet.
Deze periode van volatiliteit is voor mij hoe dan ook een zegen. Niet zo winstgevend als de december 2017 zeepbel, maar minstens even vermakelijk om mooie winst te maken. Daarmee vergeleken lijkt mijn portfolio van ETF's en aandelen een seniorensport. Zo saai.
Haha stel u voor... Paul is eigenlijk uw moeder
Wat een dieprode dag opnieuw... Het rendement van mijn (weliswaar beperkte) crypto portefeuille noteert tegenwoordig diep in het rood.
Ik heb de indruk dat de hype wat begint weg te ebben. Een half jaar geleden kon je geen website meer openen of er stond iets over cryptomunten. Tegenwoordig lees je er in de main stream media amper nog iets over.
Sterkte gewenst aan iedereen die zich heeft laten leiden door the fear of missing out.
Sterkte gewenst aan iedereen die zich heeft laten leiden door the fear of missing out.
*misleiden - van begin gezegd dat het niet iets goeds is. Eind november vele vrienden aangeraden ze zsm weg te doen. Niemand luisterde, lachte me uit.sintorama schreef: ↑11 juni 2018, 09:04 Ik heb de indruk dat de hype wat begint weg te ebben. Een half jaar geleden kon je geen website meer openen of er stond iets over cryptomunten. Tegenwoordig lees je er in de main stream media amper nog iets over.
Volgen liever vreemden dan vrienden.
Voor mij werken alleen de traag groeiende beleggingen. Dat zijn de beleggingen die verstandig groeien en niet zomaar op hype's gebaseerd zijn maar meegaan met hun eigen proces in de tijd waarin ze leven. Etf's werken zo... als een bedrijf er niet meer bij is dan groeien ze eruit of gaan ze failliet en nemen meer profitable bedrijven die plaats in. Dat gaat trager dan een gelukstreffer... maar ik geloof alles behalve in geluk hebben. Geluk maken is iets anders. Daardoor kan je het hebben maar niet zonder het eerst te maken. Crypto was en is een valse belofte, zoals er vele gemaakt zijn in het verleden... voorbeeld: het beloofde land.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Dat is de hype cyclus. Kranten schrijven over dingen die mensen willen lezen, dus als iedereen erover schrijft gaan ze daar ook in mee.
De meeste mensen die gekocht hebben in sept-okt-nov zitten nog op 50 tot 200% winst. Het zijn dus echt de mensen die gewoon #yolo gekocht hebben die op een verlies zitten. Ter vergelijking: een verdubbeling van kapitaal duurt gemiddeld 7 jaar op de beurs.
Crypto is boom en bust wegens soms beperkte liquiditeit. Er komt sowieso nog een cyclus, daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Uiteindelijke winst maak je door te kopen buiten de nieuwshype.. nu dus. Niet door te kopen wanneer Jefke en Pol van de groendienst net wat crypto gekocht hebben. En dat heeft niets te maken met geluk hebben.
Crusty: ik deel dus je mening totaal niet. Laat ons dit herbekijken binnen enkele jaren.
De meeste mensen die gekocht hebben in sept-okt-nov zitten nog op 50 tot 200% winst. Het zijn dus echt de mensen die gewoon #yolo gekocht hebben die op een verlies zitten. Ter vergelijking: een verdubbeling van kapitaal duurt gemiddeld 7 jaar op de beurs.
Crypto is boom en bust wegens soms beperkte liquiditeit. Er komt sowieso nog een cyclus, daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Uiteindelijke winst maak je door te kopen buiten de nieuwshype.. nu dus. Niet door te kopen wanneer Jefke en Pol van de groendienst net wat crypto gekocht hebben. En dat heeft niets te maken met geluk hebben.
Crusty: ik deel dus je mening totaal niet. Laat ons dit herbekijken binnen enkele jaren.
Dat is geen juiste vergelijking he. Je kunt perfect een aandeel zoeken dat verdubbeld is op een veel kortere termijn.
Deal!
Ik heb mij vergist. Bitcoin wordt WEL nog vermeld in de main stream media.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180611_03555051
"Maar dat het om een grote hack gaat, is wel duidelijk." ik heb goed gelachen, dat is nog het enige waar de standaard goed voor is.
interview met iemand met "skin in the game": https://www.youtube.com/watch?v=oWhzlaymNIk
interview met iemand met "skin in the game": https://www.youtube.com/watch?v=oWhzlaymNIk
-
Cowboy_Bebop
- Full Member

- Contacteer:
Dat wil voor mij dus zeggen dat het nog niet laag genoeg staat.sintorama schreef: ↑11 juni 2018, 12:43 Ik heb mij vergist. Bitcoin wordt WEL nog vermeld in de main stream media.
Ik zie nog veel te veel ongedulde optimisten in de cryptowereld. Pas wanneer niemand er nog in gelooft is het moment van de cyclus terug aangebroken om in te kopen. Doe er nog maar een half jaartje bij.
Maar wat is op dat ogenblik de prijs van 1 bitcoin? Laten we zeggen: ongeveer 1 dollarcent. En dan is de vraag: hoe ga je daar ooit nog rendement mee halen? Daarvoor moeten mensen er opnieuw in geloven. Vandaag denken er nog steeds mensen dat dit een wereldmunt is, of de nieuwe goudstandaard, wat ze nooit meer gaan doen indien het systeem zo laag zakt.Cowboy_Bebop schreef: ↑11 juni 2018, 13:11 Dat wil voor mij dus zeggen dat het nog niet laag genoeg staat.
Pas wanneer niemand er nog in gelooft is het moment van de cyclus terug aangebroken om in te kopen.
Ik ga ervan uit dat de bitcoin geen echte cyclus kent. Er is de geboorte, nadien het opgroeien, om dan een aantal topjaren te kennen, en dan begint de langzame afkalving om uiteindelijk de onvermijdelijke dood te sterven. Tijdens dat proces zijn er wel een paar fases met op en neer gaande bewegingen, maar de algemene lifecycle ligt op voorhand al vast. Er zullen dan wel andere munten ontstaan, en afgeleide technologieen en toepassingen, maar elke specifiek cryptomunt heeft volgens mij maar 1 leven.
Dat mag je... crypto gaat (volgens mij) niet voor het eerst gebeuren. Gaat minstens nog 30 jaar duren. Gebaseerd op de feiten die ik ken.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
vandaag mijn eerste stapjes gezet 
Beetje Ethereum via tracker gekocht : SE0010296582
Beetje Ethereum via tracker gekocht : SE0010296582