Schade door stormweer
Schade door stormweer
Op 18/01/2018 heb ik stormschade gehad, stukken van dakgoot gevlogen, tamelijk zwaar beschadigd. De verzekeringsmakelaar (KBC) stuurt mij een dakwerker die een offerte opmaakt voor 450 €. Mijn buurman heeft ook schade, daar komt een andere dakwerker die ook eens mijn dakgoot bekijkt en die beweert dat niemand mijn dakgoot kan herstellen voor die prijs.
Ondertussen zijn we 4 maand verder en ik heb nog altijd geen dakwerker gezien: gemaild en gebeld maar telkens uitvluchten.
Omdat er bijkomende schade kan optreden heb ik gevraagd om een andere dakwerker een offerte te laten maken maar dat wordt geweigerd: ze antwoorden dat het mij vrij staat om zelf een dakwerker te zoeken( op mijn kosten natuurlijk).
Zo is het gemakkelijk: een prutser sturen die een goedkope offerte maakt en dan niet meer omziet.
Wat kan ik nu het beste doen? Klachtendienst KBC? Rechtsbijstand? Ombudsman?
Ondertussen zijn we 4 maand verder en ik heb nog altijd geen dakwerker gezien: gemaild en gebeld maar telkens uitvluchten.
Omdat er bijkomende schade kan optreden heb ik gevraagd om een andere dakwerker een offerte te laten maken maar dat wordt geweigerd: ze antwoorden dat het mij vrij staat om zelf een dakwerker te zoeken( op mijn kosten natuurlijk).
Zo is het gemakkelijk: een prutser sturen die een goedkope offerte maakt en dan niet meer omziet.
Wat kan ik nu het beste doen? Klachtendienst KBC? Rechtsbijstand? Ombudsman?
Re: Schade door stormweer
Naar aanleiding van een schadegeval - en bij ontevredenheid bij de afhandeling - kan je je verzekering opzeggen ... DOEN !
(daarmee is je huidig probleem natuurlijk nog niet opgelost ...)
(daarmee is je huidig probleem natuurlijk nog niet opgelost ...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat ben ik van plan, maar pas nadat ze mijn probleem opgelost hebben, anders gaan ze helemaal dwarsliggen.
Tja, je zal afgetekend hebben op die 450 euro. Dus ivm dat schadegeval zal er niet veel meer kunnen gedaan worden. Gewoon vragen dat die dakwerker dat komt uitvoeren voor die prijs. Uiteindelijk heeft hij u een aanbod gedaan, en ik denk niet dat hij daar dan zomaar vanonder kan muizen.
Of het zelf uitvoeren als dat mogelijk is ?
typisch KBC, op papier is hun brandverzekering ok, maar in werkelijkheid doen ze altijd iets af van de vergoeding.
Of het zelf uitvoeren als dat mogelijk is ?
typisch KBC, op papier is hun brandverzekering ok, maar in werkelijkheid doen ze altijd iets af van de vergoeding.
Eigenlijk heb ik niets getekend, ze hebben gewoon een brief gestuurd en geld gestort.
Als je zelf geen offertes hebt laten maken, heb je geen tegenargument natuurlijk dat voor het bedrag dat ze ongevraagd??? op je rekening hebben gestort ( naar aanleiding van hun klusjesman zijn offerte ) Normaal moet je toch tekenen voor kwitantie, en akkoord met vermelding van je rekening nummer...
Is linke werkwijze als ze dat zo toepassen natuurlijk, met ander woorden, we hebben U vergoed volgens prijsofferte, en trek nu Uw plan met het geld dat we op Uw rekening hebben gestort.////
Is linke werkwijze als ze dat zo toepassen natuurlijk, met ander woorden, we hebben U vergoed volgens prijsofferte, en trek nu Uw plan met het geld dat we op Uw rekening hebben gestort.////
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Bel uw KBC kantoor op en zeg hen dat de dakwerker die ze mogen sturen.
Want volgens dat ik begrijp hebben zij een hersteller gezocht voor jouw schade. Als ze zelf op zoek gaan naar een hersteller dan blijven ze hier wel in gebreke.
Want volgens dat ik begrijp hebben zij een hersteller gezocht voor jouw schade. Als ze zelf op zoek gaan naar een hersteller dan blijven ze hier wel in gebreke.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik krijg het vermoeden dat ze onder 1 hoedje spelen met die dakwerker: maak maar een goedkope offerte en dat hij dan zijn plan trekt. Klacht ingediend bij hoofdkantoor, daarna evt. ombudsman.
Is niet gezegd dat het een uitvoerende dakwerker was. Misschien iemand die enkel maar schadebestek of begroting maakt.
Zou best wel kunnen. Maar begrijp niet dat ze " zomaar " zonder uw akkoord geld op je rekening hebben gestort.
Je moet toch met iets akkoord zijn gegaan, of iets getekend hebben.. Of heb je misschien onwetend iets over het hoofd gezien??? Hebben ze misschien je rekening nummer gevraagd of heb je een " kwitantie getekend????
Wil niet zeggen dat als ze je rekening zouden kennen, je dit wil of nog kan gebruiken. Je kan in scheiding liggen bv.en het een gezamelijke rekening is die ze bij KBC kennen.
Je kan in alles misschien wel gelijk hebben, zaak is gelijk te halen van een verzekerings maatschappy.
Laatst gewijzigd door ludo op 11 juni 2018, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie niets verkeerd in die procedure. KBC laat een eigen hersteller een bestek opmaken. Als de klant de reparatie liever door een andere hersteller laat doen, ook goed, dan stort KBC het geld van het bestek op de rekening. Je kunt enkel maar met succes tegen KBC procederen als je kunt aantonen dat die 450 euro te weinig was voor een goede herstelling.
De schadehersteller laat niets van zich horen volgens TS.Yaris schreef: ↑11 juni 2018, 20:54 Ik zie niets verkeerd in die procedure. KBC laat een eigen hersteller een bestek opmaken. Als de klant de reparatie liever door een andere hersteller laat doen, ook goed, dan stort KBC het geld van het bestek op de rekening. Je kunt enkel maar met succes tegen KBC procederen als je kunt aantonen dat die 450 euro te weinig was voor een goede herstelling.
TS zou ook geen akkoord gegeven hebben om geld op zijn rekening te storten, en of een andere hersteller te zoeken.
TS wacht tot nog steeds op de hersteller om in gang te schieten, maar krijgt hem niet te pakken.
Wil niet zeggen dat als ze je rekening zouden kennen, je dit wil of nog kan gebruiken. Je kan in scheiding liggen bv.en het een gezamelijke rekening is die ze bij KBC kennen, en je het geld op een andere nummer wilt laten toekomen.
Dacht dat je normaal een " kwitantie moet tekenen, en je rekeningnummer erop moet vermelde waar op gestort mag worden., voor ze een uitbetaling doen??? Lijkt me de normale gang van zaken te zijn.
Wij hadden vorig jaar schade aan het raam door een poging tot inbraak. Hersteller van KBC langs geweest, bestek opgemaakt, wij hebben een andere hersteller gekozen, geld op onze rekening gestort en klaar. Keurig en zonder problemen afgehandeld.
Je zal dan toch iets ondertekend via Email of andere en je een keuze hebben moeten bevestigen..
Kan me moeilijk indenken dat ze zomaar klakkeloos geld op je rekening storten, zoals TS beweert dat ze gedaan hebben.