Hoeveel opzegtermijn autoverzekering Fortis ?
Hoeveel opzegtermijn autoverzekering Fortis ?
Weet iemand de verplichte opzegtermijn om een Fortis autoverzekering op te zeggen ?
IS dit trouwens bij elke maatschappij hetzelfde ?
IS dit trouwens bij elke maatschappij hetzelfde ?
Re: Hoeveel opzegtermijn autoverzekering Fortis ?
Wanneer ze dit jaar meer vragen dan vorig jaar , bent ge niet verplicht
van dat te betalen en kunt de dus uw contract van vandaag op morgen opzeggen.
Dit is ook een reden waarom de banken uw graag een domiciliering
aansmeren , wanneer het bedrag van de rekening gaat is het te laat
voor te reageren en zit ge weer voor een jaar vast.
Anders is er een opzegtermijn van 3 maanden geloof ik.
groeten
van dat te betalen en kunt de dus uw contract van vandaag op morgen opzeggen.
Dit is ook een reden waarom de banken uw graag een domiciliering
aansmeren , wanneer het bedrag van de rekening gaat is het te laat
voor te reageren en zit ge weer voor een jaar vast.
Anders is er een opzegtermijn van 3 maanden geloof ik.
groeten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad altijd 3 maanden, bij eender welke verzekeringsmaatschappij.
Indien je nu al de opzeg doet voor een verzekering die bvb.in juni 2009 vervalt kan dit perfect. Je blijft verzekert tot juni 2009.
Indien je wenst over te schakelen naar een andere maatschappij, en je deze opzegtermijn van 3 maanden niet hebt gerespecteerd dan is er een alternatief: je nummerplaat opsturen naar de DIV (dan stopt je verzekering automatisch), en een nieuwe plaat aanvragen. Er hier natuurlijk ook kosten aan verbonden. Het kan wel de moeite zijn al je een aanzienlijk deel bespaart op de premie.
Hoeveel dit precies is vraag je best na bij je makelaar of verzekeringsagent.
Indien je nu al de opzeg doet voor een verzekering die bvb.in juni 2009 vervalt kan dit perfect. Je blijft verzekert tot juni 2009.
Indien je wenst over te schakelen naar een andere maatschappij, en je deze opzegtermijn van 3 maanden niet hebt gerespecteerd dan is er een alternatief: je nummerplaat opsturen naar de DIV (dan stopt je verzekering automatisch), en een nieuwe plaat aanvragen. Er hier natuurlijk ook kosten aan verbonden. Het kan wel de moeite zijn al je een aanzienlijk deel bespaart op de premie.
Ok, bedankt voor de info.
Zoveel kosten zijn hier nu ook weer niet aan verbonden dacht ik. Het aanvragen van een nummerplaat is gratis, ze inbrengen ook en een inverkeersstellingstaks moet je waarschijnlijk ook niet betalen.Bart schreef: Inderdaad altijd 3 maanden, bij eender welke verzekeringsmaatschappij.
Hoe moet je die concreet stopzetten? Aangetekend schrijven? Of gewoon melden aan het loket?
Ik zou bij Ethias een smak minder betalen (dacht dat het zo'n 140 Euro minder was per jaar)
Ik zou bij Ethias een smak minder betalen (dacht dat het zo'n 140 Euro minder was per jaar)
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
de nieuwe maatschappij schrijft meestal de oude maaatschappij aan per fax en je dient dus eigenlijk zelf niet op te zeggen bij je eigen verzekeringsmaatschappij.(alhoewel je dit natuurlijk net zo goed zelf kan doen).ozzy schreef: Hoe moet je die concreet stopzetten? Aangetekend schrijven? Of gewoon melden aan het loket?
Wees er wel tijdig bij dus vóór de opzegperiode ingaat. Die vind je terug in de alg. voorwaarden.