Maestro: enkel plaats van uitgave op rekeningoverzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Maestro: enkel plaats van uitgave op rekeningoverzicht
Bij het nazicht van mijn rekeninguittreksels van deze week heb ik gemerkt dat bij uitgaven met Maestro enkel nog de plaats van uitgave vermeld wordt (bv. Antwerpen) en niet meer de winkel. Moeilijk om je rekeningen zo te controleren en later iets terug te vinden.
Re: Maestro: enkel plaats van uitgave op rekeningoverzicht
Ik had dat vroeger de helft van de tijd als ik bij de colruyt hier ging.
Maar nu lijken die eruit te zijn, en er overal een stad/gemeente en postcode bij vermeld te zijn (argenta via pc).
Edit, het overzicht lijkt nu meer gedetailleerd.
Maar nu lijken die eruit te zijn, en er overal een stad/gemeente en postcode bij vermeld te zijn (argenta via pc).
Edit, het overzicht lijkt nu meer gedetailleerd.
Laatst gewijzigd door Cydox op 28 juni 2018, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij mij plaats, datum en uur en mijn bankkaartnummer. Ja, dat hoef ik niet vermeld te zien (KBC).
Als je later iets terug wil vinden, bijvoorbeeld hoeveel kostte dat artikel ook weer dat we in die winkel hebben gekocht of wanneer hebben we dat gekocht, is dat onmogelijk.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Is me ook opgevallen dat ze blijkbaar minder details gaan geven. Vooral bij Keytrade viel me op dat ik na een weekendje buitenland
Rotterdam -14€
rotterdam -85€
rotterdam -44€
or
Thessaloniki -140€
Thessaloniki -88€
Thessaloniki -65€
Thessaloniki -77€
Rotterdam -14€
rotterdam -85€
rotterdam -44€
or
Thessaloniki -140€
Thessaloniki -88€
Thessaloniki -65€
Thessaloniki -77€
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
ik heb ooit gehoord dat dit zou komen door :
betalingen met Bancontact : geven detail winkel
betalingen met MAestro : enkel gemeente en bedrag
Aangezien de meeste terminals beide hebben wordt meestal de snelste weg gekozen op dat moment.
Vandaar dat je in dezelfde winkel soms wel de vermelding kan krijgen en soms niet
betalingen met Bancontact : geven detail winkel
betalingen met MAestro : enkel gemeente en bedrag
Aangezien de meeste terminals beide hebben wordt meestal de snelste weg gekozen op dat moment.
Vandaar dat je in dezelfde winkel soms wel de vermelding kan krijgen en soms niet
dit komt eigenlijk door een tekortkoming van de verwerking van de gegevens bij Worldline...
Alleen de banken die real-time kaartbetalingen (eingelijk real time autorisatie , i.e. controle saldo + pin) ondersteunen krijgen deze informatie mee in de controle aanvraag. deze kunnen die Maestro informatie dan ook tonen.
Waarom de andere niet: de informatie in de electronische berichten is té beperkt en wordt misbruikt voor andere toepassingen. Als ik me niet vergis stond vroeger (nog steeds,) de handlaarsnaam ingevuld als Atos Worldline
In de medeling krijg je wel de plaats, uur en datum van de verrichting en evntuele omrekeingskosten indien andere valuta.
Alleen de banken die real-time kaartbetalingen (eingelijk real time autorisatie , i.e. controle saldo + pin) ondersteunen krijgen deze informatie mee in de controle aanvraag. deze kunnen die Maestro informatie dan ook tonen.
Waarom de andere niet: de informatie in de electronische berichten is té beperkt en wordt misbruikt voor andere toepassingen. Als ik me niet vergis stond vroeger (nog steeds,) de handlaarsnaam ingevuld als Atos Worldline
In de medeling krijg je wel de plaats, uur en datum van de verrichting en evntuele omrekeingskosten indien andere valuta.
Blijkbaar verwerkt mijn bank (Belfius) de Maestro verrichting in real time want ik krijg wel voldoende info erbij.
Ik zie bv Hyper + gemeente (voor de maxi Carrefour) of Colruyt + gemeente.
Een Maestro betaling staat er altijd wel in het grijs terwijl de andere verrichtingen in het zwart in de lijst staan.
Je haalt ze er zo uit..
Het formaat is bij Beflius : Maestro betaling 20/05 'plaats' 'naam winkel'*
waarbij de naam van de plaats vaak 2 keer zichtbaar is. Bv Maestro betaling 20/05 Hasselt Kruidvat Hasselt
De datum 20/05 is hier de datum van de verrichting. In een lang weekend wordt de verrichting soms pas 3 of 4 dagen later geboekt op de rekening. Hier ziet men enkel de datum, niet het uur van de verrichting.
Ook bij KBC is er duidelijkheid maar daar valt het me op dat het mogelijk aantal karakters zeer beperkt is. De gemeente wordt er bv in 2 of 3 tekens weergegeven en dat is niet altijd 100 procent leesbaar.
Bij KBC is het formaat :
"""Winkel + gemeente in een paar letters
Betaling met KBC bankkaart via Maestro""
waarbij datum en uur verderop in de details te zien zijn.
Bij ING ook weer alles duidelijk ..Datum en uur, naam bedrijf en gemeente duidelijk vermeld.
Iedere bank prepareert en toont de gegevens op een andere manier, lijkt me.
Jammer dat er altijd een vertraging is. Daardoor blijft mijn favoriet betaalkanaal toch bancontact.
Een bancontact verrichting staat een minuut later al in mijn overzicht. Een maestro verrichting duurt een dikke werkdag.
Als het altijd duidelijk afgebeeld zou zijn qua info en even snel verwerkt zou zijn als BC zou het me niet kunnen schelen.
Yaris : bankkaartnummer kan handig zijn als je met 2 de rekening beheert en als er 2 kaarten zijn. Bij mij staat er de naam van de houder van de kaart ook nog bij. Dan moet ik me niet gaan afvragen of ik zelf die uitgave deed of de andere kaarthouder.
Cydox : vroeger minder duidelijk en nu duidelijker... Van bank veranderd ?
Anders heeft je bank gemoderniseerd veronderstel ik. Of Maestro heeft gemoderniseerd (?)
Voor mij weer opnieuw de conclusie : dan liever geen Keytrade maar een andere gratis rekening van een grote bank.
Ik zie bv Hyper + gemeente (voor de maxi Carrefour) of Colruyt + gemeente.
Een Maestro betaling staat er altijd wel in het grijs terwijl de andere verrichtingen in het zwart in de lijst staan.
Je haalt ze er zo uit..
Het formaat is bij Beflius : Maestro betaling 20/05 'plaats' 'naam winkel'*
waarbij de naam van de plaats vaak 2 keer zichtbaar is. Bv Maestro betaling 20/05 Hasselt Kruidvat Hasselt
De datum 20/05 is hier de datum van de verrichting. In een lang weekend wordt de verrichting soms pas 3 of 4 dagen later geboekt op de rekening. Hier ziet men enkel de datum, niet het uur van de verrichting.
Ook bij KBC is er duidelijkheid maar daar valt het me op dat het mogelijk aantal karakters zeer beperkt is. De gemeente wordt er bv in 2 of 3 tekens weergegeven en dat is niet altijd 100 procent leesbaar.
Bij KBC is het formaat :
"""Winkel + gemeente in een paar letters
Betaling met KBC bankkaart via Maestro""
waarbij datum en uur verderop in de details te zien zijn.
Bij ING ook weer alles duidelijk ..Datum en uur, naam bedrijf en gemeente duidelijk vermeld.
Iedere bank prepareert en toont de gegevens op een andere manier, lijkt me.
Jammer dat er altijd een vertraging is. Daardoor blijft mijn favoriet betaalkanaal toch bancontact.
Een bancontact verrichting staat een minuut later al in mijn overzicht. Een maestro verrichting duurt een dikke werkdag.
Als het altijd duidelijk afgebeeld zou zijn qua info en even snel verwerkt zou zijn als BC zou het me niet kunnen schelen.
Yaris : bankkaartnummer kan handig zijn als je met 2 de rekening beheert en als er 2 kaarten zijn. Bij mij staat er de naam van de houder van de kaart ook nog bij. Dan moet ik me niet gaan afvragen of ik zelf die uitgave deed of de andere kaarthouder.
Cydox : vroeger minder duidelijk en nu duidelijker... Van bank veranderd ?
Anders heeft je bank gemoderniseerd veronderstel ik. Of Maestro heeft gemoderniseerd (?)
Voor mij weer opnieuw de conclusie : dan liever geen Keytrade maar een andere gratis rekening van een grote bank.