Afsluiten hypothecair krediet
TIP
Afsluiten hypothecair krediet
Hallo iedereen,
Lees al een tijdje mee op dit forum, maar had graag jullie mening gekregen over de ontvangen voorstellen van banken.
Het woonproject betreft een bestaande open bebouwing, die met der tijd geleidelijk aan gerenoveerd moet worden (= meerjarenplan).
Kredietbedrag 195.000 euro
Quotiteit >90%. Lening op 20 jaar.
- ING: 1,85%, vast, 20 jaar, 60% inschrijving/40% mandaat + SSV (HUISBANK)
- Belfius: 1,84%, vast, 20 jaar, 100% inschrijving + SSV + Brandverzekering
- KBC: 1,84%, vast, 20 jaar, 50% inschrijving/50% mandaat+ SSV + Brandverzekering
- FINTRO: 1,98%, vast, 20 jaar voor 80% van het krediet + 2,22%, vast, 25 jaar voor 20% van het krediet (om zolang mogelijk van belastingsvoordeel te kunnen genieten) + SSV
1) Is het voorstel van Fintro verstandig, andere banken hebben me dit niet voorgelegd?
2) In het krediet is reeds een verbouwingsbudget inbegrepen, maar stel dat ik dit wens uit te breiden met extra budget (bv. 50.000 euro), hoe breng ik dit het meest voordelig in? M.a.w. het krediet wordt dan 245.000 euro, plaats ik dit het best onder het mandaat? Of stellen jullie voor om een tweede hypothecair krediet te openen en dit over 25 jaar te laten lopen om hierop ook belastingsvoordeel te genieten?
Bedankt voor jullie feedback.
Lees al een tijdje mee op dit forum, maar had graag jullie mening gekregen over de ontvangen voorstellen van banken.
Het woonproject betreft een bestaande open bebouwing, die met der tijd geleidelijk aan gerenoveerd moet worden (= meerjarenplan).
- KBC: 1,84%, vast, 20 jaar, 50% inschrijving/50% mandaat+ SSV + Brandverzekering
- FINTRO: 1,98%, vast, 20 jaar voor 80% van het krediet + 2,22%, vast, 25 jaar voor 20% van het krediet (om zolang mogelijk van belastingsvoordeel te kunnen genieten) + SSV
1) Is het voorstel van Fintro verstandig, andere banken hebben me dit niet voorgelegd?
2) In het krediet is reeds een verbouwingsbudget inbegrepen, maar stel dat ik dit wens uit te breiden met extra budget (bv. 50.000 euro), hoe breng ik dit het meest voordelig in? M.a.w. het krediet wordt dan 245.000 euro, plaats ik dit het best onder het mandaat? Of stellen jullie voor om een tweede hypothecair krediet te openen en dit over 25 jaar te laten lopen om hierop ook belastingsvoordeel te genieten?
Re: Afsluiten hypothecair krediet
raad aan een simulatie te doen bij kenhome, keytradebank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ons beste voorstel ligt heden op 1,67 (BNP via een onafhankelijke makelaar) met een 'gold' profiel (meer loon over in verhouding tot de uitgaven voor lening etc) en quotiteit lager dan 80 procent.
Tot nu toe komen andere aanbieders niet in de buurt van dat aanbod omdat het gekoppeld is aan een goed tarief voor SSV. Dat laatste scheelt 2000 euro in totaal met de tweede in rij die 1,64 (Belfius) op de lening aanbood.
Met de goedkopere lening maar duurdere SSV zijn we bij Belfius duurder af.
Keytrade of Hello Bank konden geen beter aanbod doen.
We vragen overal naar een lening voor 20 jaar met vaste rentevoet. 100 procent inschrijving, bedrag van de lening 124.000 euro.
Afgezien daarvan is het aanbod dat jij gekregen hebt wel redelijk ok neem ik aan, gezien de kenmerken van jouw aanvraag licht verschillen van de mijne.
Van ING konden we bv ook niet beter dan 1,8 krijgen als aanbod maar dan wel zonder verplichting om een SSV te nemen of brandverzekering.
Als ik jou was zou ik nog eens gaan vragen bij bv Immotheker of hypotheekwinkel. Soms komt er daar wel iets interessants uit de bus.
Wees niet verlegen om het aanbod dat je al hebt voor te leggen tijdens het eerste gesprek. De persoon die je voor je hebt wil verkopen en geen tijd verspillen. Het is niet erg en zelfs gebruikelijk om je kaarten op tafel te leggen.
Probeer eventueel eens een paar voorstellen te vinden op de website hier.
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ingen.html
Er is een vergelijking van recent verkregen kredieten. Lieg er niet te veel om ook. Vaak wordt een bewijs (officieel aanbod) gevraagd ter vergelijking en om door te sturen naar de hoofdzetel.
Tot nu toe komen andere aanbieders niet in de buurt van dat aanbod omdat het gekoppeld is aan een goed tarief voor SSV. Dat laatste scheelt 2000 euro in totaal met de tweede in rij die 1,64 (Belfius) op de lening aanbood.
Met de goedkopere lening maar duurdere SSV zijn we bij Belfius duurder af.
Keytrade of Hello Bank konden geen beter aanbod doen.
We vragen overal naar een lening voor 20 jaar met vaste rentevoet. 100 procent inschrijving, bedrag van de lening 124.000 euro.
Afgezien daarvan is het aanbod dat jij gekregen hebt wel redelijk ok neem ik aan, gezien de kenmerken van jouw aanvraag licht verschillen van de mijne.
Van ING konden we bv ook niet beter dan 1,8 krijgen als aanbod maar dan wel zonder verplichting om een SSV te nemen of brandverzekering.
Als ik jou was zou ik nog eens gaan vragen bij bv Immotheker of hypotheekwinkel. Soms komt er daar wel iets interessants uit de bus.
Wees niet verlegen om het aanbod dat je al hebt voor te leggen tijdens het eerste gesprek. De persoon die je voor je hebt wil verkopen en geen tijd verspillen. Het is niet erg en zelfs gebruikelijk om je kaarten op tafel te leggen.
Probeer eventueel eens een paar voorstellen te vinden op de website hier.
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ingen.html
Er is een vergelijking van recent verkregen kredieten. Lieg er niet te veel om ook. Vaak wordt een bewijs (officieel aanbod) gevraagd ter vergelijking en om door te sturen naar de hoofdzetel.
Kan iemand uit ervaring zeggen hoe lang het duurt eer je een goedgekeurd krediet kan tekenen. De makelaar waar wij een prijsopgave lieten doen is nogal zwaar aan de trage kant ..
Eigenlijk zouden we het hier al liever naar een andere makelaar of bank doorschuiven maar dan begint alle werk opnieuw.
Eigenlijk zouden we het hier al liever naar een andere makelaar of bank doorschuiven maar dan begint alle werk opnieuw.
Fintro/Fortis raden dit blijkbaar aan al hun klanten aan. Je kan dit best eens uitrekenen of dit voorstel verstandig is. Bij ons had Fortis iets gelijkaardigs voorgesteld (50% op 25 jaar) en toen ik dit uitgerekend had, bleek dat de winst die ik mij via de belastingen deed, in hun zak verdween doordat de interesten een stuk hoger waren op het deel van de lening met een duurtijd van 25 jaar. Ik zou ze alleszins niet op hun woord geloven zonder zelf even te rekenen.ddvold0 schreef: ↑2 juni 2018, 14:24
Als je dan toch met een gesplitste lening wil werken, kan je beter een deel variabel laten zetten met eventueel een kortere looptijd. Op die manier komt het vaak een stuk goedkoper uit, ook al verdubbelt je rentevoet na 1/3/5 jaar. Zo hebben wij het trouwens gedaan.
Het deel dat noodzakelijk was voor de hypothecaire aftrek (en dus ingeschreven) vast op 20 jaar en de rest variabel op 15 jaar.
Normaal gezien duurt dit niet lang, in ons geval was dit hooguit 1 à 2 weken. Ben je zeker dat het voorstel van de makelaar wel binnen zijn bevoegdheid was? Sommige makelaars hebben immers de neiging om met provisoire rentevoeten te gaan werken die in een later stadium nog door de hoofdzetel moeten goedgekeurd worden. Meestal komt dit doordat ze rentevoeten of kortingen hebben toegepast die buiten hun volmacht vallen.haelewyn schreef: ↑1 juli 2018, 14:25 Kan iemand uit ervaring zeggen hoe lang het duurt eer je een goedgekeurd krediet kan tekenen. De makelaar waar wij een prijsopgave lieten doen is nogal zwaar aan de trage kant ..
Dat was niet het geval. De lening werd effectief goedgekeurd door de bank zelf en daarna heeft de makelaar er de komende vier weken met zijn klak naar gesmeten,
Telefoontje naar de bank zelf gedaan met de vraag of ze het wilden overschrijven naar een andere agent. Negatief antwoord maar wel de mededeling van hen dat ze met de makelaar zouden contact opnemen.
Vandaag al drie mails gehad ineens van de makelaar... ik heb er geen zin meer in.
Nog eens opnieuw rondkijken of we bij een andere bank gesteld raken.
Als ze begin juni zeggen dat de lening goedgekeurd is en er zeer spoedig een afspraak volgt om de documenten te tekenen... en op 1 juli is er nog niets gebeurd + er worden geen emails beantwoord : die kerel gun ik de commissie niet.
Telefoontje naar de bank zelf gedaan met de vraag of ze het wilden overschrijven naar een andere agent. Negatief antwoord maar wel de mededeling van hen dat ze met de makelaar zouden contact opnemen.
Vandaag al drie mails gehad ineens van de makelaar... ik heb er geen zin meer in.
Nog eens opnieuw rondkijken of we bij een andere bank gesteld raken.
Als ze begin juni zeggen dat de lening goedgekeurd is en er zeer spoedig een afspraak volgt om de documenten te tekenen... en op 1 juli is er nog niets gebeurd + er worden geen emails beantwoord : die kerel gun ik de commissie niet.
1à 2 weken ? dat is wel heel lang, ik heb 's morgens alles doorgemaild, 's middags verschillende voorstellen ontvangen, en 's avonds een akkoord...
ich habe deine Nachricht auf dem forum gelesen, also wollte ich dir helfen, ein Angebot für ein langfristiges Darlehen a
MACEDONISCHE FINANCIËLE GROEP
Maak uw investeringsdromen waar dankzij de belangrijkste financiële groep.
Als u een bedrijf, een institutionele belegger of een persoon bent die u voorbereidt op de toekomst, kunnen wij u helpen uw doelen te bereiken met onze uitstekende pensioen-, verzekeringsoplossingen en vermogensbeheerdiensten. van producten is gebaseerd op ervaring en niet op winst of op snelle manieren. Omdat we weten dat integriteit, eerlijkheid en geweldige ervaring de juiste weg voorwaarts en een veilige manier zijn om u te helpen uw langetermijndoelstellingen voor financiële stabiliteit van een vaste koers te bereiken: 3% en een maandelijkse betaling naar keuze je.
whatsapp: + 1-210-963-7698
Maak uw investeringsdromen waar dankzij de belangrijkste financiële groep.
Als u een bedrijf, een institutionele belegger of een persoon bent die u voorbereidt op de toekomst, kunnen wij u helpen uw doelen te bereiken met onze uitstekende pensioen-, verzekeringsoplossingen en vermogensbeheerdiensten. van producten is gebaseerd op ervaring en niet op winst of op snelle manieren. Omdat we weten dat integriteit, eerlijkheid en geweldige ervaring de juiste weg voorwaarts en een veilige manier zijn om u te helpen uw langetermijndoelstellingen voor financiële stabiliteit van een vaste koers te bereiken: 3% en een maandelijkse betaling naar keuze je.
whatsapp: + 1-210-963-7698