Fidelity introduceert twee indexfondsen tegen 0% kosten
TIP
Fidelity introduceert twee indexfondsen tegen 0% kosten
http://www.morningstar.be/be/news/16942 ... -stap.aspx
Hoe kan je best afwegen of dergelijk indexfondsen interessanter is dan bijv. de ETF MSCI World? Hoe maken jullie de afweging?
Hoe kan je best afwegen of dergelijk indexfondsen interessanter is dan bijv. de ETF MSCI World? Hoe maken jullie de afweging?
Re: Fidelity introduceert twee indexfondsen tegen 0% kosten
1- Deze fondsen zijn geen ETFs en enkel rechytstreeks aankoopbaar bij Fidelity in de US.
2- Deze fondsen zijn US-gedomicileerd, en zullen niet aankoopbaar zijn voor ons europeanen; ... zoals alle andere US-gedomicileerde fondsen sinds begin 2018.
Algemeen: vergelijking van indexfonds fondsen die gelijkaardige indexen volgen
- jaarlijks kosten percentage - eerst en vooral
- struktuur fonds: distribute/accumulerend en ook synthetis/replikerend/
- munt
- waar aankoopbaar? op welke beurs? wat zijn de aankoopkosten?
- geregistreerd in Belgie of niet? met impact op kosten en belastingen
- tracking error tov benchmark index: bevat JKP en impact van element zoals turnover (hoeveel transacties doet het fonds intern)
- dividend en andere belasting in het land van het fonds (o.a. afhankelijk van domicilie : bvb Ierland tov Luxemburg)
2- Deze fondsen zijn US-gedomicileerd, en zullen niet aankoopbaar zijn voor ons europeanen; ... zoals alle andere US-gedomicileerde fondsen sinds begin 2018.
Algemeen: vergelijking van indexfonds fondsen die gelijkaardige indexen volgen
- jaarlijks kosten percentage - eerst en vooral
- struktuur fonds: distribute/accumulerend en ook synthetis/replikerend/
- munt
- waar aankoopbaar? op welke beurs? wat zijn de aankoopkosten?
- geregistreerd in Belgie of niet? met impact op kosten en belastingen
- tracking error tov benchmark index: bevat JKP en impact van element zoals turnover (hoeveel transacties doet het fonds intern)
- dividend en andere belasting in het land van het fonds (o.a. afhankelijk van domicilie : bvb Ierland tov Luxemburg)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Fidelity introduceert twee indexfondsen tegen 0% kosten
Verhelderend, thx!