Fietsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Fietsbijstand
Hallo,
Ik heb een elektrische bakfiets en als ik daarmee in panne val 2 km van mijn huis of verder is dat wat miserie (zeker als zoon erin zit). Zo een ding weegt wat. Ik was vorig jaar aangesloten bij touring voor ganse gezin (69 euro), maar aangezien ik ondertussen alleen woon zoek ik een fietsbijstand voor 1 persoon. Wat ik heb gevonden:
VAB: 45 euro
Touring: 45 Euro
DVV: 35 euro
Iemand die nog andere aanbieders kent? Ik zou opteren voor de goedkoopste, want de kans dat ik het moet gebruiken is klein. Maar als ik pech heb, dan is zo een zware bakfiets niet meteen iets om paar km naar huis te slepen :-). Dus ik overweeg het wel. Ook eveng ezocht of er geen autopechverhelping is die dat combineert met fiets, maar allemaal wat duur (zeker nu ik nieuwe auto heb en ik voor mechanische pech sowieso 5 jaar hulp krijg van automerk. Wel niet voor platte band, maar dan zal ik dat zelf maar steken als het zover is).
Ik heb een elektrische bakfiets en als ik daarmee in panne val 2 km van mijn huis of verder is dat wat miserie (zeker als zoon erin zit). Zo een ding weegt wat. Ik was vorig jaar aangesloten bij touring voor ganse gezin (69 euro), maar aangezien ik ondertussen alleen woon zoek ik een fietsbijstand voor 1 persoon. Wat ik heb gevonden:
VAB: 45 euro
Touring: 45 Euro
DVV: 35 euro
Iemand die nog andere aanbieders kent? Ik zou opteren voor de goedkoopste, want de kans dat ik het moet gebruiken is klein. Maar als ik pech heb, dan is zo een zware bakfiets niet meteen iets om paar km naar huis te slepen :-). Dus ik overweeg het wel. Ook eveng ezocht of er geen autopechverhelping is die dat combineert met fiets, maar allemaal wat duur (zeker nu ik nieuwe auto heb en ik voor mechanische pech sowieso 5 jaar hulp krijg van automerk. Wel niet voor platte band, maar dan zal ik dat zelf maar steken als het zover is).
Re: Fietsbijstand
Ik heb Touring fietsbijstand en heb deze 2 keer gebruikt:
1) Platte voorband, 1h moeten wachten en netjes hersteld na 15 min
2) Meer dan 1h15 gewacht en daarna bijstand afgebeld omdat het me te lang duurde en heb ik me laten ophalen door mijn vriendin die ondertussen terug was van haar werk.
Kortom lange wachttijden...
1) Platte voorband, 1h moeten wachten en netjes hersteld na 15 min
2) Meer dan 1h15 gewacht en daarna bijstand afgebeld omdat het me te lang duurde en heb ik me laten ophalen door mijn vriendin die ondertussen terug was van haar werk.
Kortom lange wachttijden...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
DE verwersing van elke andere weggebruiker... bakfietsen ('den Absjaar' zijnen triporteur) die zich overal nog willen tussen wringen.
Nu moeten ze allemaal zo'n bakfiets hebben, precies of het kinderzitje nooit is uitgevonden. Nee, ze moeten met zo'n bakfiets rijden die ze dan op onze -reeds veel te smalle- trottoirs achter laten.
De groen-denkenden van onze samenleving, ... de nieuwe Amish-gemeenschap.
sorry hoor Lanius, niet persoonlijk bedoeld.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@bot: ja, maar een bakfiets steek je niet zomaar in een koffer. En mensen met camionette kan ik niet zomaar opbellen (ik ken er geen). Als ik 4 km van huis ben, wil ik wel geholpen worden, wachttijden doen er wat minder toe.
Met mijn gewone fiets in panne stap ik gewoon naar huis ;-)
@spruitekop: En wat sommige automobilisten denken (niet allemaal, ik ben zelf immers ook een automobilist op sommige momenten) van mensen met bakfiets, zal me worst wezen. ;-). Bakfiets is meer dan kinderzitje. Je doet er boodschappen mee en kan veel meenemen. Je gaat ermee naar containerpark en je kan veel meenemen en je betaald maar voor een fiets :-), geen file, geen benzine, goed voor beweging, ...
Met mijn gewone fiets in panne stap ik gewoon naar huis ;-)
@spruitekop: En wat sommige automobilisten denken (niet allemaal, ik ben zelf immers ook een automobilist op sommige momenten) van mensen met bakfiets, zal me worst wezen. ;-). Bakfiets is meer dan kinderzitje. Je doet er boodschappen mee en kan veel meenemen. Je gaat ermee naar containerpark en je kan veel meenemen en je betaald maar voor een fiets :-), geen file, geen benzine, goed voor beweging, ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En dat ze hun 'patattenbak' overal achter laten op de voetpaden zal hen ook waarschijnlijk worst wezen.Lanius schreef: ↑13 augustus 2018, 12:19@spruitekop: En wat sommige automobilisten denken (niet allemaal, ik ben zelf immers ook een automobilist op sommige momenten) van mensen met bakfiets, zal me worst wezen. ;-). Bakfiets is meer dan kinderzitje. Je doet er boodschappen mee en kan veel meenemen. Je gaat ermee naar containerpark en je kan veel meenemen en je betaald maar voor een fiets :-), geen file, geen benzine, goed voor beweging, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Als het een is met twee wielen, dan gratis in de familiale van Allianz / AXA / Baloise / ...
Bij AXA sowieso verzekerd, ook al heeft hij drie wielen.
waar moet je bakfiets zettenSpruitekop schreef: ↑13 augustus 2018, 12:22
En dat ze hun 'patattenbak' overal achter laten op de voetpaden zal hen ook waarschijnlijk worst wezen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20170927_0309 ... it-of-niet
Ik vind het prima.. Als ik hem makkelijk kon wegzetten en als het zoveel niet kostte, kocht ik er ook een.
Bijstand : Touring Move on Belgie is prima maar duurder dan alleen fietsbijstand. Dan ben jij als bestuurder van een fiets, moto, auto (of zelfs de auto van iemand anders) ineens verzekerd.
Maximum 5 interventies per jaar.
Wachttijd : uit ervaring gesproken zou ik toch durven zeggen dat een uur wachttijd eerder standaard en gebruikelijk is dan iets anders.
Als je voor een café in panne valt, geen probleem. Of voor de colruyt, nog voor je aan je boodschappen begonnen bent.
Heb alleen maar ervaring met VAB voor mijn auto.
Tot hiertoe 2x moeten bellen. 1x 's morgens om 8u, en dan waren ze er binnen het half uur. 1x rond 16u gebeld op een vrijdag, en toen was de wachttijd anderhalf uur.
Tot hiertoe 2x moeten bellen. 1x 's morgens om 8u, en dan waren ze er binnen het half uur. 1x rond 16u gebeld op een vrijdag, en toen was de wachttijd anderhalf uur.
Wij zijn lid van de Vlaamse Wielrijdersbond (WEBSITE)
Kostprijs is 32EUR voor het hele gezin voor een jaar, je krijgt een attest dat je kan opsturen naar je ziekenfonds. Voor mijn region en ziekenfonds krijg je dan 15EUR per persoon teruggestort, dus het lidmaatschap is (bijna) gratis.
Je krijgt dan pechbijstand, verzekering bij evenementen, korting bij aangesloten handelaars, een magazine enkele keren per jaar, en nog wat dingetjes. Overzicht van alle voordelen HIER
Feitelijk zijn wij enkel lid voor het gedeelte pechbijstand, daarvan hebben we de voorwaarden wat doorlezen en wat ervaringen gevraagd van familie / vrienden, en dat was allemaal in orde. Bijstand is vaak gewoon door VAB, een enkele keer gewoon een wit busje met fietsrekken binnenin, en het is of herstellen of afzetten thuis. Nadelen zijn straal van 50km van vertrekpunt (maar dat controleren ze niet...) en dat ze ook niet tussenkomen als je de sleutel van je fietsslot kwijt bent onderweg (sommige bijstandsverzekeringen hebben dat wel)
Kostprijs is 32EUR voor het hele gezin voor een jaar, je krijgt een attest dat je kan opsturen naar je ziekenfonds. Voor mijn region en ziekenfonds krijg je dan 15EUR per persoon teruggestort, dus het lidmaatschap is (bijna) gratis.
Je krijgt dan pechbijstand, verzekering bij evenementen, korting bij aangesloten handelaars, een magazine enkele keren per jaar, en nog wat dingetjes. Overzicht van alle voordelen HIER
Feitelijk zijn wij enkel lid voor het gedeelte pechbijstand, daarvan hebben we de voorwaarden wat doorlezen en wat ervaringen gevraagd van familie / vrienden, en dat was allemaal in orde. Bijstand is vaak gewoon door VAB, een enkele keer gewoon een wit busje met fietsrekken binnenin, en het is of herstellen of afzetten thuis. Nadelen zijn straal van 50km van vertrekpunt (maar dat controleren ze niet...) en dat ze ook niet tussenkomen als je de sleutel van je fietsslot kwijt bent onderweg (sommige bijstandsverzekeringen hebben dat wel)
Ik kom veel minder "patattenbakken" op de stoep tegen dan auto's op de stoep of op het fietspad.Spruitekop schreef: ↑13 augustus 2018, 12:22 En dat ze hun 'patattenbak' overal achter laten op de voetpaden zal hen ook waarschijnlijk worst wezen.
Dat is een feit. De auto's kunnen er wat van. Ik heb als voetganger nog nooit moeten op straat gaan voor een bakfiets op de stoep, voor autos daarintegen. En opgepast, als je iets zegt tegen zulke chauffeurs dan is meestal het kot te kleinsintorama schreef: ↑7 september 2018, 11:39Ik kom veel minder "patattenbakken" op de stoep tegen dan auto's op de stoep of op het fietspad.Spruitekop schreef: ↑13 augustus 2018, 12:22 En dat ze hun 'patattenbak' overal achter laten op de voetpaden zal hen ook waarschijnlijk worst wezen.