Corona verzekering
Corona verzekering
Heeft iemand ervaring met Corona verzekeringen? Deze wordt door een verzekeringsmakelaar die we kennen afgeraden "omdat je geen aanspreekpunt heb, alles online gebeurt en ze je als cliënt dumpen zodra je een ongeval hebt gehad". Maar Corona geeft me een voorstel van ongeveer € 480,- per jaar; de op één na goedkoopste is > € 800,-, dus eigenlijk ben ik wel geneigd me hieraan te 'wagen'.
Ik hoor het graag indien iemand ervaringen kan delen.
Ik hoor het graag indien iemand ervaringen kan delen.
-
anonymous
Re: Corona verzekering
Zelf geen ervaring met Corona.VincentGT schreef: ↑10 september 2018, 11:00 Heeft iemand ervaring met Corona verzekeringen? Deze wordt door een verzekeringsmakelaar die we kennen afgeraden "omdat je geen aanspreekpunt heb, alles online gebeurt en ze je als cliënt dumpen zodra je een ongeval hebt gehad". Maar Corona geeft me een voorstel van ongeveer € 480,- per jaar; de op één na goedkoopste is > € 800,-, dus eigenlijk ben ik wel geneigd me hieraan te 'wagen'.
Maar verschiet je van de makelaar? Corona werkt direct en online. M.a.w. als je voor Corona kiest, dan verdient je makelaar er niet aan. Natuurlijk dat hij het je zal afraden...
En maak je geen illusies: Als je wat te veel ongevallen hebt, smijt elke maatschappij je buiten!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Partners verzekeringen of Touring als eens gekontakteerd voor prijs 
Partners, Touring & Corona zijn vooral goed als je geen ongeval hebt
.
Bij Corona moet je wel opletten dat je de optie vervangauto na schadegeval aanvinkt. Doe je dit niet, dan zijn takelkosten ook niet verzekerd bij een ongeval. Als je één ongeval in fout hebt waarbij uw wagen getakeld moet worden, is uw winst voor jaren ver weg.
nuyttie schreef: ↑10 september 2018, 12:09 Bij Corona moet je wel opletten dat je de optie vervangauto na schadegeval aanvinkt. Doe je dit niet, dan zijn takelkosten ook niet verzekerd bij een ongeval. Als je één ongeval in fout hebt waarbij uw wagen getakeld moet worden, is uw winst voor jaren ver weg.
Als je NIET in fout bent worden alle kosten vergoed, ook de takelkosten en stallingskosten,gezien dit een oorzakelijk verband
heeft met het ongeval (aansprakeljkheidsrecht: verband tussen oorzaak en gevolg ).
Als je WEL in fout bent zijn die kosten voor je eigen rekening.Tenzij je omnium hebt.
Is bij elke polis of verzekering zo.
En takelkosten liggen tussen 150 en 200 euro.
Ben al jaren klant bij Corona. Gelukkig nog maar 1 ongeval gehad terwijl ik bij hen verzekerd ben en dan nog in mijn recht. Alles verloopt inderdaad telefonisch of online. Voor aangifte ongeval zijn ze 7/7-24/24 telefonisch bereikbaar. Afhandeling verliep even vlot als bij mijn vorige maatschappij waar ik ook 1 ongeval had in recht ( geparkeerde wagen werd aangereden ) maar wel veel meer premie betaalde. Nu polis a rato van het gereden aantal kilometers. Dus zeker geen opmerkingen.
Bij afsluiten van een verzekeringscontract bij gelijk welke maatschappij moet je goed opletten voor wat je verzekerd bent en zeker niet alleen afgaan op wat men " zegt " waarvoor je verzekerd bent. Het is het contract op papier die van belang is. Dat de makelaar afkerig staat tegen dergelijke maatschappijen is normaal want hij kan er geen zaken mee doen, dus geen commissie opstrijken.
Bij afsluiten van een verzekeringscontract bij gelijk welke maatschappij moet je goed opletten voor wat je verzekerd bent en zeker niet alleen afgaan op wat men " zegt " waarvoor je verzekerd bent. Het is het contract op papier die van belang is. Dat de makelaar afkerig staat tegen dergelijke maatschappijen is normaal want hij kan er geen zaken mee doen, dus geen commissie opstrijken.
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Ben al jaren verzekerd. Heel tevreden, correct en betrouwbaar!
In mijn bericht staat toch duidelijk "één ongeval in fout" 
Takelkosten zijn afhankelijk van wat, hoe en wanneer. Als dit op de autostrade is, in het weekend of 's nachts zal je met 200 euro zeker niet toekomen.
Takelkosten zijn afhankelijk van wat, hoe en wanneer. Als dit op de autostrade is, in het weekend of 's nachts zal je met 200 euro zeker niet toekomen.
En waar in de algemene voorwaarden staat dan als je optie vervangwagen hebt, je takelkosten betaald worden bij een ongeval in fout ?? Wat dat is toch wat je zegt..
Als je NIET in fout bent worden je takelkosten altijd terugbetaald, je zal ze misschien wel even moeten voorschieten.
Ik heb nog nooit een makelaar gehad.
Al mijn verzekeringen werden zonder tussenpersonen afgesloten en dat ook al toen dit nog niet online mogelijk was.
Schadegevallen (gelukkig weinig) handelde ik vroeger schriftelijk of telefonisch af, en tegenwoordig online.
Zowel auto-, woning-, familiale-, reisbijstand-, als hospitalisatie-verzekering.
Men moet er wat moeite voor doen, maar het scheelt een pak in de portemonee.
Al mijn verzekeringen werden zonder tussenpersonen afgesloten en dat ook al toen dit nog niet online mogelijk was.
Schadegevallen (gelukkig weinig) handelde ik vroeger schriftelijk of telefonisch af, en tegenwoordig online.
Zowel auto-, woning-, familiale-, reisbijstand-, als hospitalisatie-verzekering.
Men moet er wat moeite voor doen, maar het scheelt een pak in de portemonee.
onder hoofdstuk 4 : optie vervangauto :
...
De waarborg vervangvoertuig is enkel van toepassing op voorwaarde dat deze waarborg is
opgenomen binnen de bijzondere voorwaarden
...
Onze prestaties
...
Als het verzekerde rijtuig gestolen is of door een ongeval, brand of vandalisme ter plaatse
geïmmobiliseerd is (dit wil zeggen niet rijklaar te maken binnen de twee uren) staat de hulpverlener in voor:
- het slepen van het rijtuig naar de garage van herstelling;
- het vervoer van de niet gekwetste inzittenden naar hun woonplaats in Belgïe;
- het ter beschikking stellen van een vervangwagen (categorie B) aan de verzekerde.
...
...
De waarborg vervangvoertuig is enkel van toepassing op voorwaarde dat deze waarborg is
opgenomen binnen de bijzondere voorwaarden
...
Onze prestaties
...
Als het verzekerde rijtuig gestolen is of door een ongeval, brand of vandalisme ter plaatse
geïmmobiliseerd is (dit wil zeggen niet rijklaar te maken binnen de twee uren) staat de hulpverlener in voor:
- het slepen van het rijtuig naar de garage van herstelling;
- het vervoer van de niet gekwetste inzittenden naar hun woonplaats in Belgïe;
- het ter beschikking stellen van een vervangwagen (categorie B) aan de verzekerde.
...
Als je niet in fout bent worden ze natuurlijk terugbetaald, want de tegenpartij moet die betalen.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Corona verzekering
Dus kan alleen maar als je omnium neemt. Met enkel BA heb je dus na ongeval nooit verzekering voor slepen. Dat is eventueel te dekken in een aparte bijstandsverzekering. En ik dacht inderdaad dat Corona een contract heeft met vab ofzo.
Mijn bijstandsverzekring bij Belfius was echter goedkoper dan die optionele bij Corona dus heb het zo opgelost.
Mijn bijstandsverzekring bij Belfius was echter goedkoper dan die optionele bij Corona dus heb het zo opgelost.