Wat te doen met 7000 euro budget
Re: Wat te doen met 7000 euro budget
met je vrouw ermee gaan shoppen
heb een offerte gekregen voor zonnepanelen : 20x300w panelen (bisol) en 5000 omvormer (goodwe) , prijs 1,1 €/kw , in offerte met stijgende energieprijzen en prosumenten taks ... break even op 8j
ong 700 € per jaar winst tov geen panelen
kan dat kloppen?
Raf
ong 700 € per jaar winst tov geen panelen
kan dat kloppen?
Raf
op zonstraalforum kan je je offerte laten nakijken en kunnen ze je (beter) verder helpen.
Prijs lijkt me wel ok
Prijs lijkt me wel ok
-
RagnarrsTriumph
- Newbie

Je zou je beter eerst goed informeren. Die taks loopt normaal (al weet je hier nooit) op zijn laatste benen dus het heeft niet veel zin deze mee te nemen in je overweging.
En oude nog werkende toestellen vervangen door toestellen die minder verbruiken levert ook niet veel op inzake besparingen op je factuur. En al helemaal niet als het capaciteitstarief er door komt in samenspel met de digitale meter.
PIR/PUR in je dak steken zou ik ook nooit doen. Helpt wel tegen afkoeling maar niet tegen opwarming van de woning.
Mijn ervaring leert het tegenovergestelde. Hier zitten 12cm PIR platen in het dak en hoewel ze goed warmte binnenhouden valt het meer op dat het veel koeler is onder het dak, zelfs tijdens een zomer zoals die we gehad hebben.RagnarrsTriumph schreef: ↑9 september 2018, 12:28Je zou je beter eerst goed informeren. Die taks loopt normaal (al weet je hier nooit) op zijn laatste benen dus het heeft niet veel zin deze mee te nemen in je overweging.
En oude nog werkende toestellen vervangen door toestellen die minder verbruiken levert ook niet veel op inzake besparingen op je factuur. En al helemaal niet als het capaciteitstarief er door komt in samenspel met de digitale meter.
PIR/PUR in je dak steken zou ik ook nooit doen. Helpt wel tegen afkoeling maar niet tegen opwarming van de woning.
-
RagnarrsTriumph
- Newbie

Dat gevoel is terecht bij +8 cm. Dan is de warmtedoorslag gelijk aan vlas, rotswol, XPS en wol (factor 2 tov glaswol en EPS ).