Corona verzekering
Re: Corona verzekering
Je kan je ook op een andere manier laten verzekeren voor takelen na ongeval en ineens dan zelfs bij panne.nuyttie schreef: ↑10 september 2018, 12:09 Bij Corona moet je wel opletten dat je de optie vervangauto na schadegeval aanvinkt. Doe je dit niet, dan zijn takelkosten ook niet verzekerd bij een ongeval. Als je één ongeval in fout hebt waarbij uw wagen getakeld moet worden, is uw winst voor jaren ver weg.
Daar heb je zeker je BA verzekering al niet voor nodig.
Tanken bij Total en assistance erbij... Touring ... VTB-VAB .... Ethias, Belfius of ING assistance, etc etc
Voor de TS : ik ben al heel lang verzekerd zonder makelaar en alles verloopt beter en soepeler dan toen ik nog een makelaar had. Als je zelf een beetje overweg kan met je papieren opsturen etc. is er geen probleem. Oeps .. ja : dat gebeurt online tegenwoordig veronderstel ik. Ik heb al heel lang geen aangiften moeten indienen en daar ben ik blij om.
Touring verzekeringen heb ik gehad maar zou ik nooit nog iemand aanraden. Partners : mij onbekend.
Ik heb nu ING verzekeringen en voor mij waren die het goedkoopst. We spreken dan over een polis BA van minder dan 250 euro per jaar.
Takelkosten kunnen zeker hoger oplopen dan 200 euro (als je in fout bent).
Niet alleen het moment is daarvoor belangrijk. Ook hoever je moet gesleept worden.
Als je bv in Brussel woont en je hebt in het weekend een ongeval in Oostende... en je wil dat je auto naar jouw eigen buurt gesleept wordt.
Ik vind persoonlijk een assistance verzekering voor jezelf en je auto een 'must'. Ikzelf heb er al zoveel bij gewonnen dat ik ze voor zo goed als de rest van mijn leven als 'gratis en terugverdiend' beschouw.
Soms heb je dat al van de constructeur van je auto. Daar is niet altijd dekking na ongeval bij inbegrepen. Moet je eerst eens nalezen dan.
Je kan voor die assistance verzekering naar een makelaar gaan maar dat is weer hetzelfde verhaal. Meestal duurder en soms is er minder inbegrepen. Ik denk bv aan de polissen Europ Assistance.
( is nogal dubieus opgesteld )nuyttie schreef: ↑10 september 2018, 21:24 onder hoofdstuk 4 : optie vervangauto :
...
De waarborg vervangvoertuig is enkel van toepassing op voorwaarde dat deze waarborg is
opgenomen binnen de bijzondere voorwaarden
...
Onze prestaties
...
Als het verzekerde rijtuig gestolen is of door een ongeval, brand of vandalisme ter plaatse
geïmmobiliseerd is (dit wil zeggen niet rijklaar te maken binnen de twee uren) staat de hulpverlener in voor:
- het slepen van het rijtuig naar de garage van herstelling;
- het vervoer van de niet gekwetste inzittenden naar hun woonplaats in Belgïe;
- het ter beschikking stellen van een vervangwagen (categorie B) aan de verzekerde.
...
Volgens de strikte voorwaarden kan je dus met " pech banden - motorische panne " van deze waarborg geen gebruik maken om je te laten slepen zonder misschien extra te betalen.
Valt Corona niet onder de Belfius groep ?woodpeckerbird schreef: ↑10 september 2018, 22:21 Dus kan alleen maar als je omnium neemt. Met enkel BA heb je dus na ongeval nooit verzekering voor slepen. Dat is eventueel te dekken in een aparte bijstandsverzekering. En ik dacht inderdaad dat Corona een contract heeft met vab ofzo.
Mijn bijstandsverzekring bij Belfius was echter goedkoper dan die optionele bij Corona dus heb het zo opgelost.
Estate Guru believer.
Wie is Corona Direct?
Corona Direct bestaat reeds méér dan 80 jaar en vindt haar oorsprong bij de voormalige verzekeraar L'avenir / De Toekomst (uit 1912) dat in 1962 werd overgenomen door de Noord-Hollandsche.
In 1974 is Corona Direct verzekeringen ontstaan uit de Noord-Hollandsche met als doel om de eerste directe verzekeraar in België te zijn. Daarmee was zij ver vooruit op haar omgeving en kon zij een sterke basis voor de toekomst leggen.
Als belangrijkste directe speler werd Corona verzekeringen in 1997 overgenomen door DVV verzekeringen (onderdeel van het voormalige Artesia Banking Corporation) die zich met deze overname in de directe verkoop wil positioneren en haar distributiekanalen wil diversifiëren.
In 2001 wordt Artesia Banking Corporation overgenomen door Dexia en wordt Corona een 100% dochter van de Dexia groep waar zij haar unieke karakter behoudt.
Corona die zich bij aanvang tot doel had gesteld om de eerste directe verzekeraar in België te zijn en te blijven, doet dit met overtuiging en neemt in 2003 de schadeverzekeringen van concurrent CB Direct over. Deze laatste, dat een filiaal is van de Nederlandse verzekeringsgroep Achmea, stopt haar activiteiten in België.
Door de perikelen op het einde van het eerste decennium van de 21ste eeuw verdween Dexia van het toneel en ontstond Belfius Insurance (Belfius verzekeringen) waartoe Corona behoort.
Corona Direct bestaat reeds méér dan 80 jaar en vindt haar oorsprong bij de voormalige verzekeraar L'avenir / De Toekomst (uit 1912) dat in 1962 werd overgenomen door de Noord-Hollandsche.
In 1974 is Corona Direct verzekeringen ontstaan uit de Noord-Hollandsche met als doel om de eerste directe verzekeraar in België te zijn. Daarmee was zij ver vooruit op haar omgeving en kon zij een sterke basis voor de toekomst leggen.
Als belangrijkste directe speler werd Corona verzekeringen in 1997 overgenomen door DVV verzekeringen (onderdeel van het voormalige Artesia Banking Corporation) die zich met deze overname in de directe verkoop wil positioneren en haar distributiekanalen wil diversifiëren.
In 2001 wordt Artesia Banking Corporation overgenomen door Dexia en wordt Corona een 100% dochter van de Dexia groep waar zij haar unieke karakter behoudt.
Corona die zich bij aanvang tot doel had gesteld om de eerste directe verzekeraar in België te zijn en te blijven, doet dit met overtuiging en neemt in 2003 de schadeverzekeringen van concurrent CB Direct over. Deze laatste, dat een filiaal is van de Nederlandse verzekeringsgroep Achmea, stopt haar activiteiten in België.
Door de perikelen op het einde van het eerste decennium van de 21ste eeuw verdween Dexia van het toneel en ontstond Belfius Insurance (Belfius verzekeringen) waartoe Corona behoort.
Nee, daarvoor heb je een volledige betalende bijstandsverzekering voor nodig
Of je doet zoals mr haelewyn voorstelt, zijn opmerking is volgens mij volledig correct
Voor alle duidelijkheid, bij bijna alle andere maatschappijen is een takeldienst bij ongeval in België gratis mee verzekerd.
Let op : 1. bij ongeval (niet bij louter panne) 2. in België 3. niet altijd met een vervangauto dat zijn de grootste verschillen met een betalende bijstandsverzekeringen (als optie in de BA of losstaand bij bvb VAB/Touring/ Europ Assistance ...)
Totaal af te raden. Ik wou een auto verzekeren die ik nog maar twee jaar had en had dus het contract ondertekend en zij hadden bij mijn huidige verzekeraar opgezegd.Nadien komen ze af om een schadeattest voor te leggen. Zij aanvaarde dit niet omdat het geen 5 jaar was. Hoe kan ik nu een schadeattest voorleggen van een auto die ik zelf nog maar twee jaar in het bezit heb. Dus geen verzekering en bijgevolg hadden zij bij mijn huidige verzekeraar opgezegd. Daar sta je dan zonder verzekering. Bende prutsers.
Als U de vragenlijst juist hebt ingevuld en hebt aangegeven nog maar 2 jaar te rijden, en Corona maakt U een ondertekende offerte dan is dit volgens mij wettelijk bindend en is deze verplicht U te verzekeren tegen de voorwaarden die er in vervat zijn. Een ondertekende offerte is wettelijk bindend.
https://offerte.tips/nl/zzp/juridisch/o ... ereenkomst
Even Corona op de chat gehad ::
Waarmee kan ik je helpen?
Als je nog maar 2 jaar een wagen hebt of rijdt, kan een verzekering dan afgesloten worden ??
dit kunnen we zo niet zeggen
misschien best eens proberen een offerte op te maken
wat bedoeld U daarmee???
heeft u ongevallen gehad in deze 2 jaren?
er zijn geen ongevallen geweest
ok
want er zijn verschillende criteria's die maken dat u geweigerd bent of niet
ben nooit geweigerd geweest
Klik op deze link om dit document te downloaden
als u dit document kan invullen en terugsturen via mail
kunnen wij een offerte maken voor u
ja, maar als U een schadeattest opvraagt en mijn huidige verzekering opzegt, en U alsdan zegt mij niet te verzekeren omdat ik nog geen 5 jaar rij, wat dan
wij maken eerst een offerte
is deze dan bindend voor Corona ??
en dankzij de offerte kunnen we al weten als u geweigerd bent of niet
dus schadeattest en al andere document worden erna opgestuurd
ha ok. Bedankt voor de toelichting;
graag gedaan
Even Corona op de chat gehad ::
Waarmee kan ik je helpen?
Als je nog maar 2 jaar een wagen hebt of rijdt, kan een verzekering dan afgesloten worden ??
dit kunnen we zo niet zeggen
misschien best eens proberen een offerte op te maken
wat bedoeld U daarmee???
heeft u ongevallen gehad in deze 2 jaren?
er zijn geen ongevallen geweest
ok
want er zijn verschillende criteria's die maken dat u geweigerd bent of niet
ben nooit geweigerd geweest
Klik op deze link om dit document te downloaden
als u dit document kan invullen en terugsturen via mail
kunnen wij een offerte maken voor u
ja, maar als U een schadeattest opvraagt en mijn huidige verzekering opzegt, en U alsdan zegt mij niet te verzekeren omdat ik nog geen 5 jaar rij, wat dan

wij maken eerst een offerte
is deze dan bindend voor Corona ??
en dankzij de offerte kunnen we al weten als u geweigerd bent of niet
dus schadeattest en al andere document worden erna opgestuurd
ha ok. Bedankt voor de toelichting;
graag gedaan
Laatst gewijzigd door ludo op 10 oktober 2018, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Als U de vragenlijst juist hebt ingevuld en hebt aangegeven nog maar 2 jaar te rijden, en Corona maakt U een offerte, is deze wettelijk bindend in een Juridische overeenkomst en zijn ze verplicht U te verzekeren tegen de voorwaarden die er in vervat zijn.
Zoals het overgrote deel van het forum weet ben ik werknemer bij een verzekeringsmakelaar.
Ik heb niets tegen directie verzekeraars zoals Ethias, Corona enz, ook al omdat we de concurrentie daarmee aankunnen.
Maar ik ben er sterk van overtuigd dat bijna niemand genoeg op de hoogte is van wetgeving en regels om zelf een verzekeringscontract af te sluiten. En al zeker niet om 'speciale' schadegevallen zelf aan te geven.
De standaardgevallen (iemand achteraan aanrijden, voorrang v rechts negeren, geparkeerde auto's aanrijden, ...) zullen geen probleem zijn, daar heb je geen makelaar voor nodig.
Maar er zijn veel andere schadegevallen waar een makelaar zijn dienst kan bewijzen.
In uw geval zal wel ergens in kleine onduidelijke letters gestaan hebben dat u een schade-attest moet voorleggen. En als je een probleem hebt, moet je zelf een oplossing zoeken, Corona zal dit niet voor u doen. Dit is een beetje de essentie van een directe verzekeraar, u moet het zelf doen.
Ik heb niets tegen directie verzekeraars zoals Ethias, Corona enz, ook al omdat we de concurrentie daarmee aankunnen.
Maar ik ben er sterk van overtuigd dat bijna niemand genoeg op de hoogte is van wetgeving en regels om zelf een verzekeringscontract af te sluiten. En al zeker niet om 'speciale' schadegevallen zelf aan te geven.
De standaardgevallen (iemand achteraan aanrijden, voorrang v rechts negeren, geparkeerde auto's aanrijden, ...) zullen geen probleem zijn, daar heb je geen makelaar voor nodig.
Maar er zijn veel andere schadegevallen waar een makelaar zijn dienst kan bewijzen.
In uw geval zal wel ergens in kleine onduidelijke letters gestaan hebben dat u een schade-attest moet voorleggen. En als je een probleem hebt, moet je zelf een oplossing zoeken, Corona zal dit niet voor u doen. Dit is een beetje de essentie van een directe verzekeraar, u moet het zelf doen.
Ik kreeg een paar jaar geleden dezelfde vraag ... ik moest dan een schadeattest voorleggen van een vorige auto ... dit is om te weten of je bonusmalus (die je in je offerteaanvraag moet doorgeven) wel klopt ...
Volgens mij is Corona voorbarig geweest om de verzekering van TS al op te zeggen en hem dan uiteindelijk niet te willen verzekeren omdat hij nog geen 5 jaar rijd.. En als hij een getekende offerte heeft van Corona zijn ze wettelijk verplicht deze met TS aan te gaan.Op voorwaarde dat hij de juiste info verstrekt heeft.
Dit afdwingen zal ander paar mouwen zijn, maar als U daardoor schade hebt geleden kan U deze wel bij Corona claimen.
Dit afdwingen zal ander paar mouwen zijn, maar als U daardoor schade hebt geleden kan U deze wel bij Corona claimen.
Ing heeft mij zo ook eens opgezegd omdat ik niet op tijd een schadeattest produceerde.
Zij waarschuwen daar wel heel uitdrukkelijk voor in iedere fase van de offerte tot de invoegetreding van de polis.
Uiteindelijk heb ik dan toch mijn attest op de valreep ontvangen en hebben ze me toch verzekerd door de opzegging te annuleren.
Maar ook bij ing telde : geen gram gebruik van gezond verstand. Blindelings de procedures volgen. Eens de trein rolt is hij niet meer te stoppen.
Bv op een bepaald moment de waarschuwing : je hebt 14 dagen tijd om een schadeattest op te sturen. Dat heb ik gedaan via kantoor, via post, email, fax .. en toch hebben ze mijn polis opgezegd. Hun administratieve verwerkingstermijn was toen langer dan 14 dagen.
Knoeiers ook...
Enkele jaren later opnieuw klant geworden maar deze keer proactief het BM attest gaan ophalen bij de oude verzekeraar... geen problemen gehad.
Ik heb het hier al vaker verteld : makelaars hebben in mijn dossier al fouten gemaakt die ik zelf niet had gemaakt. Een keer heeft mij dat ook een opzegging gekost met een hele boel last achteraf. Ze hadden het verzekerd risico niet duidelijk weergegeven alhoewel ik daar op aandrong. Krabbers... sommigen dan toch. Er zijn er bij die alleen moeite doen voor productie. Niet voor service.
Zij waarschuwen daar wel heel uitdrukkelijk voor in iedere fase van de offerte tot de invoegetreding van de polis.
Uiteindelijk heb ik dan toch mijn attest op de valreep ontvangen en hebben ze me toch verzekerd door de opzegging te annuleren.
Maar ook bij ing telde : geen gram gebruik van gezond verstand. Blindelings de procedures volgen. Eens de trein rolt is hij niet meer te stoppen.
Bv op een bepaald moment de waarschuwing : je hebt 14 dagen tijd om een schadeattest op te sturen. Dat heb ik gedaan via kantoor, via post, email, fax .. en toch hebben ze mijn polis opgezegd. Hun administratieve verwerkingstermijn was toen langer dan 14 dagen.
Knoeiers ook...
Enkele jaren later opnieuw klant geworden maar deze keer proactief het BM attest gaan ophalen bij de oude verzekeraar... geen problemen gehad.
Ik heb het hier al vaker verteld : makelaars hebben in mijn dossier al fouten gemaakt die ik zelf niet had gemaakt. Een keer heeft mij dat ook een opzegging gekost met een hele boel last achteraf. Ze hadden het verzekerd risico niet duidelijk weergegeven alhoewel ik daar op aandrong. Krabbers... sommigen dan toch. Er zijn er bij die alleen moeite doen voor productie. Niet voor service.