Tijdelijk groot bedrag beleggen
TIP
-
Incremental
- Full Member

Re: Tijdelijk groot bedrag beleggen
Koop GVV's/ REITS.
Als deze sterk dalen in prijs dan zullen de huisprijzen ook sterk dalen.
Status Quo word behouden en ondertussen ontvang je een dividend.
best is zo rap mogelijk een ander huis kopen
Op deze manier zou ik ook redeneren.B7H4long schreef: ↑8 november 2018, 15:59 Geen rendement zonder risico.
Om het hoger rendement te halen moet je wel het risico nemen.
Zorg ervoor dat je het geld verdeeld volgens het risico dat je
- kan nemen - hoeveel wil je maximaal verliezen
- moet nemen - hoeveel rendement wil je halen
- wil nemen - hoeveel risico wil je nemen
Ik zat tot voor kort in een vergelijkbare situatie. In 2014 begon ik te beleggen met in het achterhoofd dat we waarschijnlijk binnen de 5 jaar een huis zouden kopen. Ik heb elke drie maanden een schijfje gekocht tot 20% van mijn totaal vermogen in aandelen zat.
Ik redeneerde dat de beurs 50% kon zakken, dus dat ik in totaal 10% van mijn vermogen dreigde te verliezen als ik op een heel slecht moment moest uitstappen. Het hangt er dus vanaf hoe risico-avers je bent en hoe een grote tegenslag je je kunt/wilt veroorloven.
Edit: je kan natuurlijk ook in één keer al je aandelen aankopen, maar ik zag de driemaandelijkse aankopen als een extra risicospreiding.
Fondesen bij je grootbank is een slecht idee voor een termijn van 1-3 jaar. Instapkosten, taksen eten meer dan inflatie.
Losse aandelen.... te veel risico, tenzij,je dat wil dragen.
Spaarboekje en zo snel mogelijk kopen is het beste advies.
En als je koopt, korting vragen omdat je cash en direct een groot deel kan betalen, en geen clausule wegens verkrijgen van lening.
Losse aandelen.... te veel risico, tenzij,je dat wil dragen.
Spaarboekje en zo snel mogelijk kopen is het beste advies.
En als je koopt, korting vragen omdat je cash en direct een groot deel kan betalen, en geen clausule wegens verkrijgen van lening.
Dit lijkt me nog wel een interessante tip. Welke GVV's zijn er aan te raden? Moet dan best iets Belgisch zijn zou ik denken.. heeft geen zin van iets Amerikaans te kopen, want als daar de huizen zakken ben ik er hier niet veel meeIncremental schreef: ↑8 november 2018, 18:00 Koop GVV's/ REITS.
-
anonymous38476
GVVs zakken ook wanneer het echt misgaat op de beurs. Het blijven aandelen. Zoals al meermaals aangegeven: zo snel mogelijk ander huis kopen en gewoon de inflatie slikken. Wat is die 2% vergeleken met een verlies van pakweg 15% (en nog steeds 2% inflatie)?
De status quo-uitspraak lijkt me daarenboven veel te kort door de bocht.
De status quo-uitspraak lijkt me daarenboven veel te kort door de bocht.