bitcoin rijp voor een bounce
TIP
Re: bitcoin rijp voor een bounce
Aan je nickname te zien ben je dus een belieber ... leg me eens haarfijn uit waarom ik mijn geld daarin zou moeten investeren ?
Ik geloof niet in blockchain, met uitzondering van enkele niche-toepassingen.
Zoals een journalist ooit schreef: het is een fantastische oplossing, alleen hebben we er nog geen probleem voor gevonden!
Het is duur, complex, traag en het decentraal beheer lijkt vaker een nadeel dan een voordeel. Het grote voordeel van data in een blockchain is dat niet-wijzigbaar is, of op zijn minst toch bijzonder moeilijk wijzigbaar, gezien de gigantische hoeveelheid rekenkracht die je daarvoor nodig hebt.
Alleen: het vervalsen van transacties in een klassieke (goed gemaakte) databank, is een uiterst marginaal probleem. Het grootste probleem met databanken is dat er onjuiste informatie wordt ingestopt, en daartegen is blockchain even slecht gewapend als een klassieke databank. Steek je er bagger in, dan komt er bagger uit.
Er zullen wel toepassingen te vinden zijn waar het voordeel van de integriteit opweegt tegen de kosten, maar ik zie nog niet zo direct massale toepassingen. De verhalen die je leest zijn soms hilarisch: bedrijven die fier komen vertellen over hun nieuwe blockchaintoepassing ... die enkel intern gebruikt wordt
. Ze hebben dus een gewone databank-toepassing gemaakt, maar dan duurder, trager en complexer
De bitcoin is gewoon een blockchaintoepassing, en dus traag en duur. Het idee om de banken buitenspel te zetten is misschien wel sympathiek, maar die vermaledijde banken zullen uw betalingen veel sneller en goedkoper en nagenoeg even betrouwbaar kunnen uitvoeren. Het decentraal beheer dat werd bejubeld, is in de praktijk verworden tot een zeer klein select clubje dat alles in handen heeft, zowel qua ontwikkeling als qua rekenkracht. Net hetgeen we dus niet wouden hebben.
Maar als er iemand weet heeft van interessante toepassingen: ik sta open om mijn mening te herzien
Zoals een journalist ooit schreef: het is een fantastische oplossing, alleen hebben we er nog geen probleem voor gevonden!
Het is duur, complex, traag en het decentraal beheer lijkt vaker een nadeel dan een voordeel. Het grote voordeel van data in een blockchain is dat niet-wijzigbaar is, of op zijn minst toch bijzonder moeilijk wijzigbaar, gezien de gigantische hoeveelheid rekenkracht die je daarvoor nodig hebt.
Alleen: het vervalsen van transacties in een klassieke (goed gemaakte) databank, is een uiterst marginaal probleem. Het grootste probleem met databanken is dat er onjuiste informatie wordt ingestopt, en daartegen is blockchain even slecht gewapend als een klassieke databank. Steek je er bagger in, dan komt er bagger uit.
Er zullen wel toepassingen te vinden zijn waar het voordeel van de integriteit opweegt tegen de kosten, maar ik zie nog niet zo direct massale toepassingen. De verhalen die je leest zijn soms hilarisch: bedrijven die fier komen vertellen over hun nieuwe blockchaintoepassing ... die enkel intern gebruikt wordt
De bitcoin is gewoon een blockchaintoepassing, en dus traag en duur. Het idee om de banken buitenspel te zetten is misschien wel sympathiek, maar die vermaledijde banken zullen uw betalingen veel sneller en goedkoper en nagenoeg even betrouwbaar kunnen uitvoeren. Het decentraal beheer dat werd bejubeld, is in de praktijk verworden tot een zeer klein select clubje dat alles in handen heeft, zowel qua ontwikkeling als qua rekenkracht. Net hetgeen we dus niet wouden hebben.
Maar als er iemand weet heeft van interessante toepassingen: ik sta open om mijn mening te herzien
Laatst gewijzigd door Zwiertje op 23 november 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
--- bericht verwijderd door webmaster wegens copyright inbreuk ----
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Er is imo maar één logische toepassing en dat is voor internet p2p geld transacties.Zwiertje schreef: ↑23 november 2018, 15:25 Ik geloof niet in blockchain, met uitzondering van enkele niche-toepassingen.
Zoals een journalist ooit schreef: het is een fantastische oplossing, alleen hebben we er geen probleem voor!
Het duur, complex, traag en het decentraal beheer lijkt vaker een nadeel dan een voordeel. Het grote voordeel van data in een blockchain is dat niet-wijzigbaar is, of op zijn minst toch bijzonder moeilijk wijzigbaar, gezien de gigantische hoeveelheid rekenkracht die je daarvoor nodig hebt.
Er zullen wel toepassingen te vinden zijn waar het voordeel van de integriteit opweegt tegen de kosten, maar ik zie nog niet zo direct massale toepassingen. De verhalen die je leest zijn soms hilarisch: bedrijven die fier komen vertellen over hun nieuwe blockchaintoepassing ... die enkel intern gebruikt wordt. Ze hebben dus een gewone databank-toepassing gemaakt, maar dan duurder, trager en complexer
![]()
Maar als er iemand weet heeft van interessante toepassingen: ik sta open om mijn mening te herzien![]()
Al de rest is idd grotendeels bollocks waar de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Echter is dé voornaamste toepassing wel een heel grote en jammer genoeg sterk misbegrepen markt. Die feitelijk te politiek verbonden is om zomaar te kunnen ontwikkeld worden.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash