Buitenlandse brokers (UK, NL, DE)
TIP
Buitenlandse brokers (UK, NL, DE)
Om aan bepaalde fondsen te kunnen geraken dacht ik eventueel aan een effectenrekening in Engeland en eventueel ook Duitsland en Nederland. De TER is ook meestal lager, zelfs als je bewaarloon (of equivalent) erbij telt.
Wou nu vragen of iemand suggesties heeft van betrouwbare fonds brokers in de UK en Duitsland. In UK heb je bvb Hargreaves Landsdown (https://www.hl.co.uk/) wat vrij bekend is en zij hebben zeer ruim aanbod.
Heb je daarnaast als buitenlander evenveel bescherming en eventuele andere risico's of dingen waar je moet op letten en zal de Brexit veel veranderen? Volgens de wet mag je gelijk waar een effectenrekening hebben zolang je ze maar aangeeft in je belastingsbrief dacht ik.
Wou nu vragen of iemand suggesties heeft van betrouwbare fonds brokers in de UK en Duitsland. In UK heb je bvb Hargreaves Landsdown (https://www.hl.co.uk/) wat vrij bekend is en zij hebben zeer ruim aanbod.
Heb je daarnaast als buitenlander evenveel bescherming en eventuele andere risico's of dingen waar je moet op letten en zal de Brexit veel veranderen? Volgens de wet mag je gelijk waar een effectenrekening hebben zolang je ze maar aangeeft in je belastingsbrief dacht ik.
Quality growth investor
Re: Buitenlandse brokers (UK, NL, DE)
Bij Belfius en BNP Paribas Fortis kan je héél veel fondsen aankopen (niet bij KBC of ING) via een kantoor of telefonisch bij de klantendienst. Stap eens bij beide banken een kantoor binnen of neem eens contact op met de klantendienst en geef hen een paar ISIN-codes van fondsen door met de vraag of je ze kan aankopen en wat de modaliteiten zijn (kosten, minimumbedrag). Kans zal groot zijn dat het kan, ook voor fondsen waarvan je het niet zou verwachten.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.