kbc
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
kbc
hoe zit het eigenlijk met de bescherming van de spaarder? Ik begin een beetje schrik te krijgen gezien de recente koersval van kbc. De spaarrekening is tot 100000€ beschermd en hoe zit het dan met de zichtrekening ? Of is de totale som per client max 100000€? Heb altijd gewacht met mijn geld om te zetten maar nu begin ik toch te twijfelen, welke bank raden jullie aan?
Re: kbc
Wat heeft de koers van het aandeel te maken met de solvabiliteit van een bank?jef schreef: hoe zit het eigenlijk met de bescherming van de spaarder? Ik begin een beetje schrik te krijgen gezien de recente koersval van kbc. De spaarrekening is tot 100000€ beschermd en hoe zit het dan met de zichtrekening ? Of is de totale som per client max 100000€? Heb altijd gewacht met mijn geld om te zetten maar nu begin ik toch te twijfelen, welke bank raden jullie aan?
De bescherming is voor max. 100.000 Euro per klant per bank. Dus de som van alle zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons. Als je veilig wilt spelen, zorg er dan voor dat het totale bedrag op deze zaken onder de 100.000 blijft bij eender welke bank.
Banken aanraden lijkt me in deze geen simpele zaak. Kijk eens rond en ga dan naar een bank waar je je goed bij voelt. Bedenk echter dat banken als Rabobank en Argenta ook last hebben van de kredietcrisis. Het is niet omdat ze niet beursgenoteerd zijn, dat ze er geen last van hebben. Het is misschien beter voor de gemoedsrust omdat je de aandelenkoers daar niet elke dag ziet zakken.
Laatst gewijzigd door piejer op 19 januari 2009, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Krijgen we dit wéérjef schreef: hoe zit het eigenlijk met de bescherming van de spaarder? Ik begin een beetje schrik te krijgen gezien de recente koersval van kbc. De spaarrekening is tot 100000€ beschermd en hoe zit het dan met de zichtrekening ? Of is de totale som per client max 100000€? Heb altijd gewacht met mijn geld om te zetten maar nu begin ik toch te twijfelen, welke bank raden jullie aan?

ge kunt binnenkort klant worden bij een nieuwe bank een bad bank 
waar kan ik een rekening openen LOL
Waar zijn ze allemaal mee bezig... alles opkopen dat toch failliet is en daarbovenop nog honderden miljarden aan spaargelden garanderen.
Nu ja ze volgen al die slimmeriken over heel de wereld die niet verder denken dan hunnen neus lang is natuurlijk.
Heel geloofwaardig allemaal

waar kan ik een rekening openen LOL
Waar zijn ze allemaal mee bezig... alles opkopen dat toch failliet is en daarbovenop nog honderden miljarden aan spaargelden garanderen.
Nu ja ze volgen al die slimmeriken over heel de wereld die niet verder denken dan hunnen neus lang is natuurlijk.
Heel geloofwaardig allemaal
Die slimmeriken zijn wel goed hun zakken aan het vullen!!!
Je haalt mij de woorden uit de mond.StevenDS001 schreef: Je kan je niet voorstellen in wat een rotzooi we zouden terecht komen moest 1 van de 4 grootbanken toch failliet gaan.
Dan is hetgeen wat tot nu tot aan kapitaal geinjecteerd werd peanuts !
Ik begrijp niet waar de overheid al dat 'injecteergeld' blijft halen.
Die staatsgarantie tot 100000 Euro geeft de spaarder meer zekerheid, maar je mag er niet aan denken wat er gebeurt als een bank onder Belgische licentie omvalt en de staatskas leeg is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan zal d'er wel weer 'n nieuwe "minister Gutt" opstaan zeker?Tope schreef:Je haalt mij de woorden uit de mond.StevenDS001 schreef: Je kan je niet voorstellen in wat een rotzooi we zouden terecht komen moest 1 van de 4 grootbanken toch failliet gaan.
Dan is hetgeen wat tot nu tot aan kapitaal geinjecteerd werd peanuts !
Ik begrijp niet waar de overheid al dat 'injecteergeld' blijft halen.
Die staatsgarantie tot 100000 Euro geeft de spaarder meer zekerheid, maar je mag er niet aan denken wat er gebeurt als een bank onder Belgische licentie omvalt en de staatskas leeg is.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!