Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Haalbaarheid afbetaling hyp. lening nieuwbouw

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
32 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

Re: Haalbaarheid afbetaling hyp. lening nieuwbouw

• Citeer

Bericht door Frederic » 5 december 2018, 20:34

Chasin schreef: ↑5 december 2018, 19:41
aja betreffende ssv. Wat is jullie leeftijd?

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 5 december 2018, 23:00

Frederic schreef: ↑5 december 2018, 20:34
Chasin schreef: ↑5 december 2018, 19:41
aja betreffende ssv. Wat is jullie leeftijd?
2x 27 jarige, moet ssv nog eens vergelijken op de website en online. Heb daar niet zo veel kennis van dus moet me even gaan verdiepen! Lening en SSV trouwens bij BNP Paribas aangevraagd (thuisbank) 2x 70% SSV schrappen zou beetje voordeel van het interest% kosten vertelde men mij.
Alweer bedankt voor je tips en berekeningen, spijtig dat ik je nergens kan upvoten voor al die reacties bij alle personen hier op het forum ! :)

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 5 december 2018, 23:16

Chasin schreef: ↑5 december 2018, 23:00
SSV is aan de dure kant. Nu goed is op 25 jaar en 70 % nemen is ook al een mindere kost. Is dat eenmalige premie?

Laat iets weten als je tarief hebt voor 1/1/1 op 25. Nog eens totaalpakket vergelijken bij andere bank(en)?

Gr

Eliane
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Eliane
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Eliane » 7 december 2018, 09:03

Hier vanaf december een vergelijkbare afbetaling met een vergelijkbaar loon doordat één van beide tussen twee jobs in hangt. We komen van een lening voor een kleinere woning die ongeveer 600 EUR/maand lager ligt.

We doen het dus tijdelijk met minder en stelden ons exact dezelfde vragen als jullie toen we geen zicht hadden op hoe lang 'tijdelijk' zou zijn. Wij hebben werkelijk alle vaste kosten in kaart gebracht, aangevuld met een ruim bedrag voor onderhoud en onvoorziene kosten aan de woning, en deze omgerekend naar uitgaven per maand. Dit cijfer moest behapbaar blijven - ook in het allerslechtste scenario waarin we beide zonder job zouden komen te zitten.

Enkel in dat geval zou ik het doen (en hebben wij het ook gedaan): krap maar toch haalbaar én tijdelijk. Eerlijk: ik zou niet altijd met zo'n budget willen leven. Kunnen leven allicht wel, willen niet. En daar zit een groot verschil tussen. Ik bedoel daarmee niet dat we een levensstijl willen waarin volop geconsumeerd wordt zonder nadenken, maar mentaal zou ik voortdurend het gevoel hebben dat de bank in onze nek zit te ademenen.

Tegen deze achtergrond kozen wij ook voor een tarief van 10/5/5 op 20 jaar.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 7 december 2018, 15:09

Chasin schreef: ↑28 november 2018, 12:42 1e lening bouwgrond afgesloten voor 170k €, 100% Quo in november 2017 @ 2,06% vast => 724€ per maand afbetaling

Voorstel om nu 250k € te lenen voor nieuwbouw (raming nieuwbouw is 400k €), eigen inbreng van 150k € bij aanvang werken in 2020 (op dit moment +- 115k €)

Koppel van 2 27-jarigen, gezamenlijk inkomen van € 4190 netto + 1 bedrijfswagen. Normaal uitgavenpatroon, geen onnodige en dure uitgaven!

Wij hebben een maximum van € 1800 aflossing per maand in ons hoofd, hebben meerdere malen een budget uitgewerkt waarbij dit zou moeten lukken om +- 500 euro per maand te sparen.
Toch is er een beetje twijfel of dit echt realistisch haalbaar is?
Heb je een SSV genomen op die bouwgrond? Indien nee, zou ik er toch nog eens goed over nadenken of je beter geen 100% neemt op je woonlening. Anders zit je met een ongedekt krediet van +- 250.000 EUR (grond + 30% woning). Mijn inziens teveel om door 1 van beiden gedragen te worden.

Quid scenario indien bedrijfswagen wegvalt? Bedrijfswagen is immers geen verworven recht voor de komende 20-30 jaar.
Quid scenario indien iemand langdurig ziek valt? (niet alleen weerslag op loon maar ook op 13de maand, verlofgeld,...)
Quid scenario indien iemand ontslagen wordt?
Quid scenario indien 2 kinderen?
Hoeveel buffer ga je hebben bij aanvang werken in 2020? Je moet nog 35K sparen op 1 jaar tijd. Dus veel overschot gaat er niet zijn om nog een extra buffer aan te leggen voor eens je de woning betrekt. Waarmee ga je trouwens je inboedel betalen?

Ik weet dat ik het hier pessimistisch voorstel maar ik heb het gevoel dat je het zelf allemaal wat rooskleurig voorstelt en wou wat tegenwind bieden ;). Wij zitten zelf immers in een vergelijkbare inkomenssituatie en onze lening is een 500 EUR lager en wij komen er vaak zelfs niet toe om 500 EUR per maand te sparen en wij doen zeker geen buitensporige uitgaven op een jaarlijkse reis na.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 7 december 2018, 15:30

NS2SN schreef: ↑7 december 2018, 15:09
Laat het ons hopen dat hij daar ook minimum 85 % heeft genomen. Nu goed er zijn altijd oplossingen. Ik hoop dat hij nog een mooi voorstel kan krijgen op die jaarlijkse, dan is het nog allemaal zo slecht niet. Ik ben ook niet enthousiast over die hoge afbetaling.

Ikzelf betaal veel meer kredietlast, maar voor mijn eigen huis is dit beperkt tot 1200 € ook met gelijkaardige lonen en een bedrijfswagen binnen het gezin, twee kinderen, ... Ikzelf ben uiterst zuinig. Voor hetzelfde geld is hij dit ook. Het is perfect mogelijk dat zeg ik niet, maar toch persoonlijk liever niet.

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 7 december 2018, 17:39

Eliane schreef: ↑7 december 2018, 09:03 Hier vanaf december een vergelijkbare afbetaling met een vergelijkbaar loon doordat één van beide tussen twee jobs in hangt. We komen van een lening voor een kleinere woning die ongeveer 600 EUR/maand lager ligt.

We doen het dus tijdelijk met minder en stelden ons exact dezelfde vragen als jullie toen we geen zicht hadden op hoe lang 'tijdelijk' zou zijn. Wij hebben werkelijk alle vaste kosten in kaart gebracht, aangevuld met een ruim bedrag voor onderhoud en onvoorziene kosten aan de woning, en deze omgerekend naar uitgaven per maand. Dit cijfer moest behapbaar blijven - ook in het allerslechtste scenario waarin we beide zonder job zouden komen te zitten.

Enkel in dat geval zou ik het doen (en hebben wij het ook gedaan): krap maar toch haalbaar én tijdelijk. Eerlijk: ik zou niet altijd met zo'n budget willen leven. Kunnen leven allicht wel, willen niet. En daar zit een groot verschil tussen. Ik bedoel daarmee niet dat we een levensstijl willen waarin volop geconsumeerd wordt zonder nadenken, maar mentaal zou ik voortdurend het gevoel hebben dat de bank in onze nek zit te ademenen.

Tegen deze achtergrond kozen wij ook voor een tarief van 10/5/5 op 20 jaar.
Bedankt voor je ervaring, wij hebben ook samen een budget opgesteld met alle mogelijke kosten (voorbeeld op basis van uitgaven eten thuis met 2 kinderen, verbruik van de nieuwbouw, een stuk terugbetaling aan spaarrekening voor nieuwe wagen, onvoorziene kosten, belastingen, etc... Op basis hiervan hebben we samen beslissing genomen en rekening gehouden met eventueel een kind dat er bij zou komen en wat dit zou kunnen kosten!

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 7 december 2018, 17:50

Heb je een SSV genomen op die bouwgrond? Indien nee, zou ik er toch nog eens goed over nadenken of je beter geen 100% neemt op je woonlening. Anders zit je met een ongedekt krediet van +- 250.000 EUR (grond + 30% woning). Mijn inziens teveel om door 1 van beiden gedragen te worden.

Quid scenario indien bedrijfswagen wegvalt? Bedrijfswagen is immers geen verworven recht voor de komende 20-30 jaar.
Quid scenario indien iemand langdurig ziek valt? (niet alleen weerslag op loon maar ook op 13de maand, verlofgeld,...)
Quid scenario indien iemand ontslagen wordt?
Quid scenario indien 2 kinderen?
Hoeveel buffer ga je hebben bij aanvang werken in 2020? Je moet nog 35K sparen op 1 jaar tijd. Dus veel overschot gaat er niet zijn om nog een extra buffer aan te leggen voor eens je de woning betrekt. Waarmee ga je trouwens je inboedel betalen?

Ik weet dat ik het hier pessimistisch voorstel maar ik heb het gevoel dat je het zelf allemaal wat rooskleurig voorstelt en wou wat tegenwind bieden ;). Wij zitten zelf immers in een vergelijkbare inkomenssituatie en onze lening is een 500 EUR lager en wij komen er vaak zelfs niet toe om 500 EUR per maand te sparen en wij doen zeker geen buitensporige uitgaven op een jaarlijkse reis na.
SSV voor bouwgrond was 2x 100% uiteraard, vandaar de keuze om nu te zakken en 2x 70% te verdelen over ons 2 naargelang loon. Ik heb graag dat mensen pessimistisch/realistisch meedenken en hun mening geven, zo probeer ik zelf immers ook altijd te zijn! Bedankt om even mee te denken met ons verhaal, beide in financiële sector (boekhouding en controlling) tewerkgesteld, veel vraag naar dus naar werkzekerheid zou dat normaal stabiel moeten zijn! Natuurlijk altijd rekening houden met het feit dat er iets kan gebeuren!! De 150k zou zeker tegen eind 2019 aanwezig moeten zijn, de rest tot aan het begin van de bouw (start geraamd op midden 2020 aangezien de bouwaanvraag deze maand nog ingediend moet worden en wachttijd bij houtskelet +- 1 jaar is) is buffer, aangezien we nog beide thuis wonen en volledig (grotendeels) sparen ondertussen. Moet wel zeggen dat we beide zeer uitgavenbewust zijn, graag thuis zullen zijn en er weinig buitensporige extra's zullen uitgegeven worden.

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 7 december 2018, 17:54

Frederic schreef: ↑7 december 2018, 15:30
Laat het ons hopen dat hij daar ook minimum 85 % heeft genomen. Nu goed er zijn altijd oplossingen. Ik hoop dat hij nog een mooi voorstel kan krijgen op die jaarlijkse, dan is het nog allemaal zo slecht niet. Ik ben ook niet enthousiast over die hoge afbetaling.

Ikzelf betaal veel meer kredietlast, maar voor mijn eigen huis is dit beperkt tot 1200 € ook met gelijkaardige lonen en een bedrijfswagen binnen het gezin, twee kinderen, ... Ikzelf ben uiterst zuinig. Voor hetzelfde geld is hij dit ook. Het is perfect mogelijk dat zeg ik niet, maar toch persoonlijk liever niet.
Inderdaad 2x 100% op bouwgrond, zoals in mijn bovenstaande post vermeld. Ik ga nog contact opnemen met de bank om die 1/1/1 te informeren, principieel akkoord voor de 15/5/5, maar hij ging de rente tot het einde van het jaar blijven volgen en als hij zou zakken mochten we opnieuw langsgaan voor een herberekening voor de interest. Anders blijft deze 1.65% behouden (voorlopig nog tot einde volgende week). We zijn uiteraad vrij zuinig, dat weten we zelf ook en daarom dat we toch besloten hebben om er voor te gaan! Het zal af en toe een uitdaging worden, maar waar een wil is soms ook een weg! ;)

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 7 december 2018, 17:57

Geen probleem dus, ik ben al meer gerustgesteld. Laat iets weten als je die 1/1/1 hebt, we kunnen dan nog eens kijken.
Groeten

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 10 december 2018, 16:30

Frederic schreef: ↑7 december 2018, 17:57 Geen probleem dus, ik ben al meer gerustgesteld. Laat iets weten als je die 1/1/1 hebt, we kunnen dan nog eens kijken.
Groeten
We hebben net de interest ontvangen voor de 1/1/1, deze is 1,18% op 25 jaar => -3% + 3%
€ 962,23 eerste jaar, min 838€ max 1096,65 euro.
Interesten max 77 134,88 €

Precies niet echt overtuigend in mijn ogen. Wat is jouw mening?

Bedankt en groetjes!

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 10 december 2018, 17:34

Niet zo'n best voorstel in vergelijking met die 15/5/5. Ik zou vol voor de 15/5/5 gaan :). Die 1/1/1 had beduidend lager moeten liggen om interessant te kunnen zijn.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 10 december 2018, 18:42

Chasin schreef: ↑10 december 2018, 16:30
Ik heb verder gewerkt op 15/5/5 + 1/1/1
Dit zijn de cijfers:
intrestlast bij opsplitsen:
goedkoper best case
8259,21
duurder worst case
5691,03

aflossing bij opsplitsing:
aflossing 1ste jaar
988,47
aflossing jaar 2-14
1054,77
aflossing 15-25
1095,99

Mijn conclusie is jammer genoeg dezelfde als onze kenner NS2SN. Je zou kunnen voordeel halen, echter het voordeel dat je kan halen met te combineren is te beperkt. Je zou waarschijnlijk ergens gelijk uitkomen ivm met een volledige 15/5/5. Mocht je maandaflossing lager liggen, zou ik zeker zeggen take the risk (omdat je zoveel aflost). Ook hier zit je na 1 jaar mogelijks 35 € hoger. Zeer spijtig

Ik zou dus ook opteren voor 250 000 volledig op 15/5/5 op 25 jaar.
Vergeet je akte niet te optimaliseren.
Met dit krediet zijn je jaarlijkse k+i aflossingen € 12.193,09
Je hebt voldoende met 95 000 € hypotheek
12 193,09 betaal je jaarlijks x (95000/250000) = 4633,37 €
= > jullie hebben 2 x 2280 € nodig (eerste 10 jaar) = 4560 €
Deze berekening is in de veronderstelling dat dit voor jullie beiden jullie eigen en enige woning wordt?

Totaal aktekosten lening 4 767
Door € 155 000 onder te brengen in een mandaat betaal je € 1 532 minder aktekosten voor de lening. Ga over tot de optimale berekening van de splitsing hypotheek/mandaat.

Laat het nog eens allemaal narekenen hé ;)

Ik ga je dan in een privé-bericht mijn rekeningnummer sturen, met 30 % commissie heb ik voldoende :P

Chasin
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Chasin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Chasin » 11 december 2018, 09:00

Frederic schreef: ↑10 december 2018, 18:42
Chasin schreef: ↑10 december 2018, 16:30
Ik heb verder gewerkt op 15/5/5 + 1/1/1
Dit zijn de cijfers:
intrestlast bij opsplitsen:
goedkoper best case
8259,21
duurder worst case
5691,03

aflossing bij opsplitsing:
aflossing 1ste jaar
988,47
aflossing jaar 2-14
1054,77
aflossing 15-25
1095,99

Mijn conclusie is jammer genoeg dezelfde als onze kenner NS2SN. Je zou kunnen voordeel halen, echter het voordeel dat je kan halen met te combineren is te beperkt. Je zou waarschijnlijk ergens gelijk uitkomen ivm met een volledige 15/5/5. Mocht je maandaflossing lager liggen, zou ik zeker zeggen take the risk (omdat je zoveel aflost). Ook hier zit je na 1 jaar mogelijks 35 € hoger. Zeer spijtig

Ik zou dus ook opteren voor 250 000 volledig op 15/5/5 op 25 jaar.
Vergeet je akte niet te optimaliseren.
Met dit krediet zijn je jaarlijkse k+i aflossingen € 12.193,09
Je hebt voldoende met 95 000 € hypotheek
12 193,09 betaal je jaarlijks x (95000/250000) = 4633,37 €
= > jullie hebben 2 x 2280 € nodig (eerste 10 jaar) = 4560 €
Deze berekening is in de veronderstelling dat dit voor jullie beiden jullie eigen en enige woning wordt?

Totaal aktekosten lening 4 767
Door € 155 000 onder te brengen in een mandaat betaal je € 1 532 minder aktekosten voor de lening. Ga over tot de optimale berekening van de splitsing hypotheek/mandaat.

Laat het nog eens allemaal narekenen hé ;)

Ik ga je dan in een privé-bericht mijn rekeningnummer sturen, met 30 % commissie heb ik voldoende :P
Bedankt beide voor de snelle en duidelijke feedback! Dacht er inderdaad net hetzelfde over om volledig voor de 15/5/5 te gaan. De optimalisatie hadden we inderdaad al besproken en voorlopig gezet op 100k hypo en 150k mandaat. We zullen dit nog iets verder optimaliseren! Het betreft inderdaad onze eerste en enige woning, dus de volledige aftrek is van toepassing!

Bedankt voor de hulp en ondersteuning, ik post bij ondertekening nog de definitieve cijfers in het algemene topic! Fijn dat jullie mensen op dit forum willen verder helpen en meedenkt met hun situaties, zo kan je er niet veel opnoemen!

Grtz !

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 11 december 2018, 09:39

Zorg dan wel als je ooit vervroegd inkort, dat je dit doet van de lening van je bouwgrond. Of toch op zijn minst de eerste 10 jaar niet roert aan je krediet voor je gebouw.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

32 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy