Geld verdwenen na overschrijving
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Ohja, ik weet niet of het belang heeft, maar iedereen in de familie is bij Fortis. Zij hadden de 25e dan hun geld eigenlijk al (zichtbaar).
In totaal hebben grootouders wel meer dan 40k overgeschreven die dag. 1 overschrijving naar KBC dan, de rest naar Fortis. Kan het ook daar mee te maken hebben? Nu het maakt mij niet uit hoor, ik heb het ontvangen, dat is belangrijkste
In totaal hebben grootouders wel meer dan 40k overgeschreven die dag. 1 overschrijving naar KBC dan, de rest naar Fortis. Kan het ook daar mee te maken hebben? Nu het maakt mij niet uit hoor, ik heb het ontvangen, dat is belangrijkste
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Overschrijvingen van Fortis naar KBC of KBC naar Fortis duren één werkdag. Ik denk dat je over voorbeelden spreekt van weken met alleen maar officiële feestdagen (helaas bestaan die niet), want systematisch is dat de verwerkingstijd (1 dag).
Instant Payments zullen er niet vanaf 1 januari zijn. Vergt een gigantische organisatorische aanpassing en resultaat gaat niet zijn binnen de 10 minuten, maar binnen de 10 seconden. Is ook lang niet zeker dat dit gratis zal zijn, ik gok van niet
In de particuliere wereld zijn instant payments ook geen gigantische meerwaarde vind ik persoonlijk, in de zakenwereld maakt dit wel grote verschillen.
Instant Payments zullen er niet vanaf 1 januari zijn. Vergt een gigantische organisatorische aanpassing en resultaat gaat niet zijn binnen de 10 minuten, maar binnen de 10 seconden. Is ook lang niet zeker dat dit gratis zal zijn, ik gok van niet
Jiraisking schreef: ↑30 december 2018, 22:09 Overschrijvingen van Fortis naar KBC of KBC naar Fortis duren één werkdag.
Zeer zeker niet altijd!
Als er ergens een feestdag tussenzit is het naar mijn ervaring altijd misserie!
Ik zal zelfs meer zeggen, het geld dat de 24e overgeschreven werd stond dan wel vrijdag op mijn rekening, de valutadatum is zaterdag 29/09. Verrichtingsdatum is vrijdag 28/09.
Ik lieg hier niet om. Veronderstel dat mijn grootouders ook niet liegen....
Kan zijn dat ze 25/12 als memodatum genomen hebben, dat kan wel maar dan nog zou het de 27 op mijn rekening hebben moeten staan...
Vraag me af hoe bedrijven dat doen met hun lonen?
Jaren geleden was Fortis gekend als traag in uitvoering van zijn betalingen. Het bedrijf waar ik toen werkte was iets soepeler met fortis klanten omdat daarvan geweten was dat hun betaling wat langer onderweg kon zijn.
Maar ja... er werd toen nog vaak met roze formulieren betaald.
Zelf heb ik geen klachten voor overschrijven van Fortis naar belfius of ing.
Normale verwerkingstijd van 1 dag..
Misschien is het door die 40k naar manuele behandeling gegaan ?
Bedrijven : doen soms standaard "dringende overschrijvingen" zoals ing nu al voor iedereen doet. Voor 14 uur uitgevoerd komt het dezelfde dag nog aan bij iedere (?) BE bank.
Ik vind het wel belangrijk trouwens dat een overschrijving snel aankomt.
Ik vind bv kbc traag.. dat komt bij belfius later aan en dat maakt me ongerust of onrustig.
Net zoals ik niet wil dat eender welke klok in huis of in de auto 2 minuten verkeerd loopt.
Maar ja... er werd toen nog vaak met roze formulieren betaald.
Zelf heb ik geen klachten voor overschrijven van Fortis naar belfius of ing.
Normale verwerkingstijd van 1 dag..
Misschien is het door die 40k naar manuele behandeling gegaan ?
Bedrijven : doen soms standaard "dringende overschrijvingen" zoals ing nu al voor iedereen doet. Voor 14 uur uitgevoerd komt het dezelfde dag nog aan bij iedere (?) BE bank.
Ik vind het wel belangrijk trouwens dat een overschrijving snel aankomt.
Ik vind bv kbc traag.. dat komt bij belfius later aan en dat maakt me ongerust of onrustig.
Net zoals ik niet wil dat eender welke klok in huis of in de auto 2 minuten verkeerd loopt.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Je kan online geen memodatum op een bank holiday zetten ... (bij de meeste banken alleszins)
Heb je het geld ondertussen ontvangen?
Nee, nog steeds niet.
Ik zou toch bvb 1 cent overschrijvan naar die beo rekening, en zien. Uiteindelijk is dat de nieuwe rekening, Mensen denken nogal snel dat een bank hen opzettelijk klood, maar meestel is het gewoon geldzucht of incompetentie.
Er werd al geld overgeschreven en de dag nadien stond het op de rekening. Overschrijving kwam toen van KBC en niet van ING.
Artikel teruggevonden uit het nieuwsblad.be:haelewyn schreef: ↑30 december 2018, 14:11 Ik denk dat je het hebt over de flitsoverchrijvingen. Die zijn nog niet voor 1 januari, maar zeker voor 2019.
Van Fortis naar KBC : een week ?
Als je het papiertje zelf binnenbrengt dan toch ?
Als je de overschrijving online doet gaat het toch sneller dan dat..
Vanaf 1 januari moet u nooit meer wachten tot geld van of op uw rekening gaat of komt. Al zestien banken (waaronder de grootste) stappen in het nieuwe systeem dat zeven dagen op zeven, 24 uur op 24 betalingen meteen uitvoert. Dus ook ’s nachts, op feestdagen en in het weekend. Het overgeschreven geld staat hierdoor binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde, ook wanneer die een rekening heeft bij een andere bank.
Dat noemen ze dan : in blijde verwachting zijn ..
Jammer dat Febelfin en UCV het nog niet aankondigen. Maar we zullen wel zien .. Heel erg lang kan het alleszins niet meer gaan duren.
Jammer dat Febelfin en UCV het nog niet aankondigen. Maar we zullen wel zien .. Heel erg lang kan het alleszins niet meer gaan duren.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Moest het effectief voor morgen zijn, zouden de grootbanken al veel meer tam-tam hebben gemaakt. Initieel was het zelfs voorzien voor november 2018
zal eerder voor einde Q1 zijn, gok ik.
Daar moet je voor betalen. Als je dat niet doet is het zoals het vandaag de dag is.voodoo schreef: ↑31 december 2018, 12:51Artikel teruggevonden uit het nieuwsblad.be:haelewyn schreef: ↑30 december 2018, 14:11 Ik denk dat je het hebt over de flitsoverchrijvingen. Die zijn nog niet voor 1 januari, maar zeker voor 2019.
Van Fortis naar KBC : een week ?
Als je het papiertje zelf binnenbrengt dan toch ?
Als je de overschrijving online doet gaat het toch sneller dan dat..
Vanaf 1 januari moet u nooit meer wachten tot geld van of op uw rekening gaat of komt. Al zestien banken (waaronder de grootste) stappen in het nieuwe systeem dat zeven dagen op zeven, 24 uur op 24 betalingen meteen uitvoert. Dus ook ’s nachts, op feestdagen en in het weekend. Het overgeschreven geld staat hierdoor binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde, ook wanneer die een rekening heeft bij een andere bank.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Bij mijn weten heeft nog geen enkele bank 1) officieel aangekondigd dat ze het zullen aanbieden (behalve via Febeflin) 2) wat de kostprijs gaat zijn. Aangezien er nog niks over gecommuniceerd is, mag je er wel van uit gaan dat het niet gratis zal zijn
En dat lijkt me niet onterecht ...
Initieel gratis, tot iedereen het gebruikt (en denkt niet meer zonder te kunnen), dan komen de tarieven.