Keuze brandverzekering
Keuze brandverzekering
Dag allen!
Zijn er mensen die mij kunnen helpen bij het kiezen van mijn brandverzekering?
Ik heb wel wat artikels teruggevonden tot maximum 2014 over hoe de maatschappijen toen vergeleken werden, maar de dag van vandaag vind ik niet veel terug.
Ik moet dus een brandverzekering aansluiten en heb keuze uit de volgende 3:
* AG Insurance
* BALOISE
* PNP
Alle 3 de verzekeringen bevatten: Gebouw+inhoud+indirect verlies
Ze staan hier ook gerangschikt van duurste naar goedkoopste, maar het scheelt in principe "maar" €30 (per jaar) tussen hoogste en laagste.
Iemand advies over welke maatschappij ik zou moeten kiezen (of welke ik zeker niet mag kiezen)?
Alvast bedankt!
Groetjes,
D.
Ik heb wel wat artikels teruggevonden tot maximum 2014 over hoe de maatschappijen toen vergeleken werden, maar de dag van vandaag vind ik niet veel terug.
* AG Insurance
* BALOISE
* PNP
Ze staan hier ook gerangschikt van duurste naar goedkoopste, maar het scheelt in principe "maar" €30 (per jaar) tussen hoogste en laagste.
Iemand advies over welke maatschappij ik zou moeten kiezen (of welke ik zeker niet mag kiezen)?
Alvast bedankt!
Groetjes,
D.
Re: Keuze brandverzekering
Ik zou PNP sowieso al laten vallen. Die betalen in het geval van schade maar 80% uit en de rest wordt pas betaald na herstelling. Baloise & AG betalen ineens 100% uit. Wat Baloise en AG betreft zijn er niet zo heel veel verschillen. Het zit hier meer in de details en het hangt een beetje af van wat voor jou belangrijk is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou Baloise kiezen, dan PNP en als laatste AG.
Waarom Baloise : trekken geen sleet af bij elektrische schade. En als ook de familiale en autoverzekering bij Baloise worden verzekerd, valt de vrijstelling weg onder voorwaarden
bvb Stel, uw droogkast/wasmachine/vaatwas... van 10 jaar is total loss door kortsluiting.
Vergoeding bij Baloise : offerte vragen nieuw gelijkaardig toestel -> 100% nieuwwaarde en indien totaalklant, geen vrijstelling. Dus echt 100% van een volledig nieuwe.
AG : opzoeken ouderdom toestel, offerte vragen gelijkaardig toestel -> aftrek slijtage 20% (5% x 10 jaar - 30%) en dan nog een de vrijstelling er af. Blijft soms al niet veel meer over. En 2 keer elektriciteitsschade bij AG = uitsluiting of buiten.
(schade door elektriciteit is een van de twee grootste schadeposten samen met waterschade ! geen detail dus)
PNP : gemakkelijke maatschappij en de vrijstelling bedraagt er maar 150 euro. Trekken ook wel slijtage af zoals AG.
Waarom Baloise : trekken geen sleet af bij elektrische schade. En als ook de familiale en autoverzekering bij Baloise worden verzekerd, valt de vrijstelling weg onder voorwaarden
bvb Stel, uw droogkast/wasmachine/vaatwas... van 10 jaar is total loss door kortsluiting.
Vergoeding bij Baloise : offerte vragen nieuw gelijkaardig toestel -> 100% nieuwwaarde en indien totaalklant, geen vrijstelling. Dus echt 100% van een volledig nieuwe.
AG : opzoeken ouderdom toestel, offerte vragen gelijkaardig toestel -> aftrek slijtage 20% (5% x 10 jaar - 30%) en dan nog een de vrijstelling er af. Blijft soms al niet veel meer over. En 2 keer elektriciteitsschade bij AG = uitsluiting of buiten.
(schade door elektriciteit is een van de twee grootste schadeposten samen met waterschade ! geen detail dus)
PNP : gemakkelijke maatschappij en de vrijstelling bedraagt er maar 150 euro. Trekken ook wel slijtage af zoals AG.
AG past sinds december geen slijtage meer toe op elektrische toestellen (werd ook zo aangekondigd op hun roadshow). Hun nieuwe algemene voorwaarden zullen beschikbaar zijn vanaf februari 2019 maar ze worden nu reeds toegepast zowel voor nieuwe als bestaande klanten.nuyttie schreef: ↑9 januari 2019, 12:56 Ik zou Baloise kiezen, dan PNP en als laatste AG.
Daarnaast zijn er nog een aantal nieuwe uitbreidingen waaronder verlies van water maar ik ken ze niet meer allemaal uit het hoofd. Dus ik zou zeker niet AG als laatste kiezen maar eerder PNP. Ze zijn misschien wel makkelijk maar ze dekken dan ook een stuk minder.
dr90 schreef: ↑9 januari 2019, 11:12 Dag allen!
* AG Insurance
* BALOISE
* PNP
Waarom enkel deze 3 ? reden ?
Alvast bedankt!
Groetjes,
D.
Estate Guru believer.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Wat die slijtage elektrische toestellen betreft heb ik nog een OFF topic vraag: bij mijn Axa flex staat dat elektrische toestellen bij onvoorziene schade slechts de eerste 2 jaar vergoed worden. Of is dat iets anders?
Dat is een soort van alle risico's gedurende 2 jaar. Dat staat los van de slijtage. Je moet er wel rekening mee houden dat fabriekgarantie, diefstal,... uitgesloten is uit deze "alle risico's". De dekking is dus redelijk beperkt.woodpeckerbird schreef: ↑10 januari 2019, 12:24 Wat die slijtage elektrische toestellen betreft heb ik nog een OFF topic vraag: bij mijn Axa flex staat dat elektrische toestellen bij onvoorziene schade slechts de eerste 2 jaar vergoed worden. Of is dat iets anders?
Als dat waar is van AG, dan is dat inderdaad een hele grote stap voorwaarts. En dan springt hun brandverzekering zeker over die van PNP.
Begin februari moet ik nog eens naar AG.
Begin februari moet ik nog eens naar AG.