Argenta rekent vanaf maart kosten aan voor geldafhalingen!
Re: Argenta rekent vanaf maart kosten aan voor geldafhalingen!
Ik vrees dat 620 euro wat veel is om te vragen in de Carrefour. Normaal gezien betaalt de winkel waar je kan betalen een percentage op de transactie aan BCC om een visa kaart te aanvaarden.
Als ze dus 620 euro cash geven moeten zij ook op die 620 euro een percentage betalen.
Als het toch zou lukken, kan je zelfs in principe meer dan 620 euro vragen. Want betalingen in een winkel hebben enkel volgend maximum: 2500 euro/maand.
Dus theoretisch zou je als je voor 100 euro koopt, 2400 euro kunnen bijvragen omdat je 2500 euro mag betalen met je kaart in een winkel.
Maar praktisch, vrees ik dat dit niet uitvoerbaar is. Ook hebben de meeste kassa's waarschijnlijk geen grote briefjes. Zie je da kassierster al 48 briefjes van 50 euro tellen voor jou?
In delhaize gaan de grote briefjes (ik denk vanaf 100 euro) redelijk snel via een sas in zo'n buis omhoog naar een kluis zodat ze niet meer in de kassa's zelf zitten, om de veiligheid te verhogen.
Als ze dus 620 euro cash geven moeten zij ook op die 620 euro een percentage betalen.
Als het toch zou lukken, kan je zelfs in principe meer dan 620 euro vragen. Want betalingen in een winkel hebben enkel volgend maximum: 2500 euro/maand.
Dus theoretisch zou je als je voor 100 euro koopt, 2400 euro kunnen bijvragen omdat je 2500 euro mag betalen met je kaart in een winkel.
Maar praktisch, vrees ik dat dit niet uitvoerbaar is. Ook hebben de meeste kassa's waarschijnlijk geen grote briefjes. Zie je da kassierster al 48 briefjes van 50 euro tellen voor jou?
In delhaize gaan de grote briefjes (ik denk vanaf 100 euro) redelijk snel via een sas in zo'n buis omhoog naar een kluis zodat ze niet meer in de kassa's zelf zitten, om de veiligheid te verhogen.
Zal inderdaad niet lukken. Geld afhalen in de winkel wordt alleen aanvaard met Bancontact, niet met Visa.
Tot zo lang we niet moeten betalen voor die kaart om hem te hebben en te betalen, ben ik al lang tevreden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
net nu ik recent een argenta visa kaart heb aangeschaft.
Na die wijzigingen, blijft Argenta nog steeds 1 van de voordeligste? Of heb je die voordeliger zijn?
Na die wijzigingen, blijft Argenta nog steeds 1 van de voordeligste? Of heb je die voordeliger zijn?
Alleen bij Citbank is het interessanter met hun 20€ voor het leven actie. Ook daar kan je gratis geld afhalen van je Visa (zelfs via een telefoontje). Nu hoe lang gaat dit nog duren? Geen idee. Als Citibank hun jaarlijkse bijdrage voor de kaart hoger zet dan de 19,83€ dat ze nu vragen, is de kaart niet meer gratis.
Wel erbij zeggen dat het niet gaat om gewoon geld afhalen ("uit de muur"), maar om een overschrijving naar gelijk welke rekening.Vaganzza schreef: Alleen bij Citbank is het interessanter met hun 20€ voor het leven actie. Ook daar kan je gratis geld afhalen van je Visa (zelfs via een telefoontje). Nu hoe lang gaat dit nog duren? Geen idee. Als Citibank hun jaarlijkse bijdrage voor de kaart hoger zet dan de 19,83€ dat ze nu vragen, is de kaart niet meer gratis.

Jammer, dacht me nog zo'n kaart aan te vragen om geen extra kosten te betalen op vakantie aan de andere kant van de wereld, maar toch maar gewacht op meer nieuws omtrend dit item... Achja, heb geen klagen over de Citi MasterCard met levenslange 20 EUR terug actie. 
Nu kan ik eindelijk de knoop doorhakken en die nauwelijks-gebruikte GIRO+ afsluiten die me aangesmeerd werd enkele jaren geleden met het afsluiten van een autoverzekering, en waar ze elk jaar fijntjes debetrente op aanrekenen omdat ik geen 50 EUR heb staan per 31 december...

Nu kan ik eindelijk de knoop doorhakken en die nauwelijks-gebruikte GIRO+ afsluiten die me aangesmeerd werd enkele jaren geleden met het afsluiten van een autoverzekering, en waar ze elk jaar fijntjes debetrente op aanrekenen omdat ik geen 50 EUR heb staan per 31 december...

Och, men heeft denk ik nog altijd niet te klagen. Die tarieven zijn imo nog steeds bij de laagste die ik al gezien heb. Wisselkost van 1% bij Argenta is nog steeds 1.6% bij Fortis en 1.25% bij Deutsche Bank... Geldopname in buitenland (niet EMU) is 1% met 2.50 eur min. bij Argenta, tegenover 3.5% met 5 eur min. bij Fortis en 1.5% met 3 eur min. bij Deutsche Bank..
Ik geef natuurlijk maar voorbeelden, maar ik geloof echt dat Argenta nog steeds de goedkoopste op de markt is...
Ik geef natuurlijk maar voorbeelden, maar ik geloof echt dat Argenta nog steeds de goedkoopste op de markt is...
Vaganzza schreef:Ik geloof niet dat dit "de kost" zal zijn. Hoeveel mensen zouden zich hiermee bezig houden? Niet zo veel denk ik...Boss schreef: Waarschijnlijk allemaal te danken aan idioten die geld afhaalden om het dan 20 dagen te laten 'renderen' op een andere bank zijn spaarrekening.
Goed voor een geweldige opbrengst van enkele luttele euro's
Misschien toch genoeg om Argenta te doen beslissen om toch kosten aan te rekenen voor cash afhalingen. Het zijn ook geen idioten he, zij zullen dit systeem ook wel kennen ondertussen.
Argenta heeft 1,2 miljoen klanten. Stel dat 1 op 4 een visa heeft (ik heb geen flauw idee hoeveel mensen een Visa kaart hebben hebben bij Argenta, vandaar deze voorzichtige stelling). Dan ga je mij niet wijsmaken dat de mensen die dit systeem toepassen de hoofdkost zullen uitmaken.Wook schreef:Vaganzza schreef:
Ik geloof niet dat dit "de kost" zal zijn. Hoeveel mensen zouden zich hiermee bezig houden? Niet zo veel denk ik...
Misschien toch genoeg om Argenta te doen beslissen om toch kosten aan te rekenen voor cash afhalingen. Het zijn ook geen idioten he, zij zullen dit systeem ook wel kennen ondertussen.