Portefeuille 100% indexfondsen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Portefeuille 100% indexfondsen
antwoord CAP :
Het CAP van de Nationale Bank van België is niet bevoegd om inlichtingen te geven over “wie” moet meedelen of over “wat” medegedeeld moet worden.
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 0257/257.57.
paraplu-getrek dus en doorverwijzen naar een telefoonlijn die constant bezet blijkt (Belgie...)
Ondertussen heel mijn DEGIRO-account afgespeurd en nergens in mijn persoonlijk (rekening-of accountnummer te vinden....
Het CAP van de Nationale Bank van België is niet bevoegd om inlichtingen te geven over “wie” moet meedelen of over “wat” medegedeeld moet worden.
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 0257/257.57.
paraplu-getrek dus en doorverwijzen naar een telefoonlijn die constant bezet blijkt (Belgie...)
Ondertussen heel mijn DEGIRO-account afgespeurd en nergens in mijn persoonlijk (rekening-of accountnummer te vinden....

Gezien het succes van de fondsen zal een andere speler ze desgevallend overnemen van Blackrock en ze zelf uitbaten.Eigenbestwil schreef: ↑17 januari 2019, 17:00 Wat is eigenlijk de kans dat ishares/blackrock ermee stopt de komende 30j?
Stel van wel, wat dan met jou delen?
Je gebruikersnaam invullen als rekeningnummer volstaat. Dat is wat ikzelf heb gedaan.Eigenbestwil schreef: ↑17 januari 2019, 17:00Ik vond nergens een duidelijk antwoord op geen enkel forum of website.
Ik wacht dus even het antwoord van de CAP zelf af.
Aanvinken volstaat.Eigenbestwil schreef: ↑17 januari 2019, 17:00 Indien dit in orde is, op mijn belastingbrief moet ik enkel aanvinken dat ik een buitenlandse rekening bezit of moet daar ook info worden ingevuld?
Tot voor kort was het een manier om de beurstaks te ontwijken. Tegenwoordig gaat dat niet meer. Misschien loop je meer in het vizier omdat je een buitenlandse rekening bezit.Eigenbestwil schreef: ↑17 januari 2019, 17:00 Ben ik benadeeld of meer belast omdat ik een buitenlandse broker-rekening bezit ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ok alvast bedankt
Als gebruikersnaam opgeven aan de CAP bedoelt u dan de naam waarmee je inlogt ( je nickname in veel gevallen dus) of de naam waarop je account staat (je echte naam meestal).
Als gebruikersnaam opgeven aan de CAP bedoelt u dan de naam waarmee je inlogt ( je nickname in veel gevallen dus) of de naam waarop je account staat (je echte naam meestal).
Met gebruikersnaam bedoel ik de naam waarmee je inlogt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ok dankje.
Ik las ergens op een forum dat dit niet erg slim is ivm beveiliging ... stonden geen argumenten bij
Ik las ergens op een forum dat dit niet erg slim is ivm beveiliging ... stonden geen argumenten bij
Voor de CAP melding heb ik gewoon de info van de site van Lynx gevolgd (daar heb ik rekening, ook buitenlands)
https://www.lynx.be/service/aangifte-cap/
Was niet al te moeilijk
Ik ga ervan uit dat dat voor Degiro redelijk equivalent is, enkel wat andere letters invullen ^^
https://www.lynx.be/service/aangifte-cap/
Was niet al te moeilijk
Ik ga ervan uit dat dat voor Degiro redelijk equivalent is, enkel wat andere letters invullen ^^
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat is het punt net.
Bij Degiro heb je geen eigen rekeningnummer
Bij Degiro heb je geen eigen rekeningnummer

Ik ben ook wel benieuwd. Ik opende vorig jaar een DeGiro rekening en moet deze ook nog aangeven. Nooit bij stilgestaan dat je inderdaad geen individueel rekening nummer hebt bij DeGiro.. Ik neem aan dat je dat best dat algemeen nummer aangeeft waarnaar je stort om de effectenrekening te spijzen?
Dat algemeen nummer waar een paar tientallen miljoenen euro's op staan? Gaat een stevige aanslag worden 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
VincentGT dan geef je het rekeningnummer van DEGIRO zelf op...
Ongeloofelijk dat hier zoveel mensen bij DEGIRO zitten en niemand die antwoord heeft, zeer onduidelijk allemaal.
Ongeloofelijk dat hier zoveel mensen bij DEGIRO zitten en niemand die antwoord heeft, zeer onduidelijk allemaal.
Ik ben ook benieuwd. Eind 2018 account geopend en moet dit ook nog aangeven...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb mijn gebruikersnaam opgegeven.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
woodpeckerbird,
heb je na ingave en versturing v/h formulier een reactie of een bevestiging van aangifte gekregen?
mvg
heb je na ingave en versturing v/h formulier een reactie of een bevestiging van aangifte gekregen?
mvg
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nope! Is al enkele jaren geleden. Gewoon bevestiging van ontvangst.
"antwoord CAP :
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 0257/257.57."
----------------
Dat is typisch belgisch , men weet perfect waarvoor men niet bevoegd is - daar zal je geen spel tussenkrijgen.
Maar een concreet antwoord van wie WEL bevoegd is zal je niet krijgen - behalve een constant bezette telefoonlijn dan, moesten die ooit oppakken, dan kan je best het gesprek opnemen.
Bij ons op het werk was er ook zo ene, het was een GENIE in het weten wat niet voor hem was, maar wat hij dan wel moest doen daan muisde hij mooi onderuit
Voor meer inlichtingen over de verplichting tot mededeling van buitenlandse rekeningen aan het CAP of tot vermelding van het bestaan ervan in de aangifte PB, kunt u het Contact center van de FOD Financiën iedere werkdag van 8u tot 17u telefonisch bereiken op het telefoonnummer: 0257/257.57."
----------------
Dat is typisch belgisch , men weet perfect waarvoor men niet bevoegd is - daar zal je geen spel tussenkrijgen.
Maar een concreet antwoord van wie WEL bevoegd is zal je niet krijgen - behalve een constant bezette telefoonlijn dan, moesten die ooit oppakken, dan kan je best het gesprek opnemen.
Bij ons op het werk was er ook zo ene, het was een GENIE in het weten wat niet voor hem was, maar wat hij dan wel moest doen daan muisde hij mooi onderuit